Citat:
Ursprungligen postat av
Queenofqueens
Det verkar ju vara så känsligt för dom så då kan man ju låta bli.
Deras gud är deras är deras värld. Så är det med religioner. Våran värld är olika deras.
Jag använder ett standardknep för att avslöja om något är en bra hälsosam rörelse eller om det är en fanatisk ideologi som man bör motarbeta: om man inte kan skämta om den så är den fanatisk. Man kan t.ex inte skämta om flyktingar med en V-politiker, eller om bilar med en Miljöpartist. Och inte om Mohammed med en fanatisk muslim. Man bör bekämpa fanatiska ideologer, deras samhälle slutar alltid omänskligt.
Dådet är gjort av en fanatisk klanstyrd lågintelligent person från ett land som inte ens klarar av att behålla sina medborgare. Det ironiska är att han genom sitt dåd väcker till liv den pyttelilla klan-genen även i min hjärna. Som är minimal eftersom jag växt upp i ett fungerande land med människovärde. När min klan-gen väcks så får jag samma korkade reflexer som mördaren. Öga för öga tand för tand. Jag föreslår att hela hans släkt blir inlåsta som medbrottslingar. Varje dag kl 12 visar man dem ett foto på den avrättade och säger "det här gjorde din son".
Ett annat förslag är att alla Tjetjenier förvisas från EU tillbaka till sitt eget hemland. Vi pratar arvssynd här. Kanske kan de förstå då att hålla sig i skinnet.
Om det verkar bökigt så kan man åtminstone trycka om samtliga läroböcker i Frankrike och ha en helsida med Mohammed-karikatyrer, som alla franska skolbarn växer upp med. Kanske kan fanatiska muslimer chilla då. Det blir liksom för mycket får deras klan-hjärnor.