Citat:
Ursprungligen postat av
Queenofqueens
Är det bara jag som tycker det är provocerande med att man ska göra en karikatyr av Allah på detta vis?
Varför gör man det ens? Låt dom ha sin religion ifred. Vi kommer aldrig kunna ändra på det. Deras religion har varit likadan sedan det uppfanns och kommer se likadan ut restetrerande tid.
Ja vi lever i en gemensam värld hade det funnits en planet för lika personer som mig hade jag dragit för länge sedan. Men nu råkar vi alla dela detta jordklot. Och vi kan inte ändra på en religion. Deras religion är och kommer se likadan ut då som nu. Vi västlänningar kommer inte heller ändra på oss. Vi får hoppas att dom flyttar tillbaka och vi kan bo på olika delar av världen men det ser tyvärr inte ut så. Vi bor ihop. Det enda som funkar är ömsesidig respekt vilket heller inte verkar funka... Så kaoset är ett faktum..
Skitsnack. Hur ofta sker kristna inkvisationer på senare tid? Hur ofta sker häxbränningar? Kristendomen har genomgått en reformation - vilket den var tvunget att göra eftersom världen förändras. Du kan antingen anpassa dig till en värld som konstant utvecklas och förändras - ellet försöka stoppa utvecklingen alt. försöka dra tillbaka den utveckling som redan skett, vilket är vad du ser exempel på när islam i vissa fall vill vrida tillbaka klockan i den moderna västvärlden så att den passar deras medeltida synsätt.
Att du påstår att islam inte kan ändra på sig... Menar du att muslimer är så trångsynta, världsfrånvända, enfaldiga och egoistiska att du inte förväntar dig eller tror att de klarar av krav på att de måste anpassa sig till och respektera den moderna sekulativa världen i väst? Snacka om att ha låga förväntningar på 1.8 miljarder människor..
Man kan inte kräva allt bara för att det är ens religion, i ett land där religion inte är allt.
"Låt dem ha sin religion i fred" - öh.. de flesta har nog inga problem med att låta dem vara i fred - så länge deras religionskrav inte krockar med vårt sätt att leva, vilket det tyvärr gör rätt ofta på senare år här i väst. Inte för att vi är respektlösa - utan för att DE vägrat anpassa sig och inte låter oss ha vår kultur i fred. Det är svårt att låta någon vara i fred när de gång på gång stoppar sina naglar i våra ögon, vill särbehandlas och kräver och kräver.. och kräver..
Och från Aftonbladet:
"– Jag som muslim skulle aldrig hugga av någons huvud. Han kan förolämpa vem han vill. Det är muslimer som inte är tillåtna att skapa karikatyrbilder, säger Noredine."
Så talar en modern muslim.