2020-10-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Jag brukar titta Dr John Campbell o Medcram på Youtube. De brukar gå igenom studier o tolka innehållet för oss amatörer;-) Zink o C- vitamin har tagits upp där och även frågeställningen kring varför varken stora studier kring profylax görs samt att myndigheterna inte ger rekommendationer kring kosttillskott.

Om vi ska gå in i gränslandet till konspirationsteori så är det ju oftast ekonomi som styr vad det görs studier kring. Tänk om d vitamin studerats lika noga som remdesivir?

FHM o Socialstyrelsen kunde ju gått in o finansierat studier tidigt på kända kosttillskott med betydelse för immunförsvaret. Men Tengele tycker ju att övergångsställe är farligare än covid19 så han ser nog ingen poäng i det.
Hello Everyone,
My name is John Campbell and I am a retired Nurse Teacher and A and E nurse based in England. I also do some teaching in Asia and Africa when time permits. These videos are to help students to learn the background to all forms of health care. My PhD focused on the development of open learning resources for nurses nationally and internationally.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-10-17 kl. 13:40.
Citera
2020-10-17, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det är ju ett av syftena med vaccin.

Vad har du för källa på detta?

Källan är införskaffad kunskap genom åren. De sjukdomar vi kan vaccinera oss mot på livstid är de sjukdomar som kroppen sparar virus för att kunna fortsätta att tillverka antikroppar (exempelvis vattkoppor). Annars försvinner antikropparna och då är vi kvar med de vita blodkropparna och deras förmåga att känna igen ett virus.

Denna förmåga är dock för det första inte ett komplett skydd då det bara är ett tidigare varningssystem så att kroppen snabbare kan angripa viruset. För det andra så försvagas detta skydd om det inte behöver jobba. Av denna orsak så gör man om vaccinationer även mot bakterier och virus som inte muterar särskilt snabbt.

Läs på själv så kan du dra den slutsatsen du också. Annars finns det i tråden referenser till bland annat amerikanska forskare som förklarar hur det fungerar. I en av systertrådarna till denna så finns det en läkare som förklarar detta också.
Citera
2020-10-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Hahaha, dig har dom minsann fått precis dit dom vill ser jag

"Antivaxx" - nej, inte per se. Men anti vacciner som tagits fram på 1-2 år. Självklart. Speciellt mot något så pass harmlöst som covid19.

Dessutom har vi redan fullt fungerande och effektiva läkemedel. Tyvärr förbjudna nu. Annars hade vi kunnat återgå till det normala idag.

Det är den korrupta läkemedelsindustrin som ställer till det, inte "antivaxxare".

Du kommer också ta vaccinet. Den saken är klar. Annars lär du inte få resa till civiliserade länder. Jag skulle vilja se din min när du tvingas ta din spruta i skinkan. Kanske rent av med ”munblöja” på dig då vi snart lär få ett sådant krav när infektionstalen stiger.
Citera
2020-10-17, 13:42
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Märkligt att det händer i länder som skött pandemin fläckfritt till skillnad mot Sverige!

Är det folkmord de håller på med? Dom har ju sett detta komma i flera månader..

För att inte tala om Israel som ,
"använder stängda gränser, stenhård karantän, samt lockdowner, de är inne på slutet av sin andra - FÖR ATT SKAPA FLOCKIMMUNITET!!!", eller kanske inte.

Hur som helst har nu, absolut minst, var tredje invånare i Israel, (om man räknar 10 ej rapporterade covid-19 fall på varje rapporterat, och det är en låg skattning), naturligt erhållen immunitet emot covid-19. Sverige ligger på en tredjedel av den nivån.

Så vore jag för att stimulera en naturligt förvärvad flockimmunitet, vilket jag inte är i det här fallet, så borde jag, faktiskt, förespråka, alarmisternas hårda åtgärder, utan analys, urskiljning eller eftertanke. Men, tack lov behöver jag inte göra det rakt av.
Citera
2020-10-17, 13:42
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Det har funnits många fler dårar än de exempel jag tog upp, vissa av dem har dessutom skrivit väldigt många inlägg i tråden.
Sverige är nu på plats 15, Panama har passerat, och fler länder är på väg förbi. Dessutom är olika länder olika bra på att rapportera, Vissa länder har dessutom betydligt färre äldre, vilket ger färre dödsfall. Ska man följa den listan slaviskt så är det länder som Kambodja,Laos och Burundi som är absolut världsbäst på pandemibekämpning. Tycker du det verkar rimligt?

Att stirra sig blind på dödstalen är i sig helt befängt. Det finns så enormt många fler hälsovaribler att ta ställning till kopplat till hur denna pandemi påverkar vårat samhälle. Men de som skriker om dödstalen endast verkar i stor utsträckning pluggar på ” livets hårda skola”
Citera
2020-10-17, 13:44
Medlem
Nya Zeeland hade val igår
"Jordskredsseger för Ardern i suspekt val i diktaturen Nya Zeeland, där befolkningen hålls inlåst i total lockdown i skräck för covid-19."

https://twitter.com/Janjean15/status/1317403153084579842

På 5 månader har 3 personer dött i Nya Zeeland av Corona.
Citera
2020-10-17, 13:59
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Nya Zeeland hade val igår
"Jordskredsseger för Ardern i suspekt val i diktaturen Nya Zeeland, där befolkningen hålls inlåst i total lockdown i skräck för covid-19."

https://twitter.com/Janjean15/status/1317403153084579842

På 5 månader har 3 personer dött i Nya Zeeland av Corona.

Det dog flera tusen I Nya Zeeland av metaboliska sjukdomar istället. Som skulle ha dött av viruset...
Citera
2020-10-17, 14:05
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det har funnits många fler dårar än de exempel jag tog upp, vissa av dem har dessutom skrivit väldigt många inlägg i tråden.
Sverige är nu på plats 15, Panama har passerat, och fler länder är på väg förbi. Dessutom är olika länder olika bra på att rapportera, Vissa länder har dessutom betydligt färre äldre, vilket ger färre dödsfall. Ska man följa den listan slaviskt så är det länder som Kambodja,Laos och Burundi som är absolut världsbäst på pandemibekämpning. Tycker du det verkar rimligt?

Det som är rimligt för mig som svensk är faktiskt att jämföra Sverige med dess grannländer.
Citera
2020-10-17, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Wh00000t? Vad gjorde Taiwan fel enligt dig?

Över 15 000 döda i lunginflammation och influensa under 2020, men nästan ingen i covid-19. Hmm..
Citera
2020-10-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Att stirra sig blind på dödstalen är i sig helt befängt. Det finns så enormt många fler hälsovaribler att ta ställning till kopplat till hur denna pandemi påverkar vårat samhälle. Men de som skriker om dödstalen endast verkar i stor utsträckning pluggar på ” livets hårda skola”

OK, och du tror att Sverige får större långsiktigta hälsoeffekter än USA? Än Frankrike, Belgien m.fl. m.fl.?
Citera
2020-10-17, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det som är rimligt för mig som svensk är faktiskt att jämföra Sverige med dess grannländer.

Bara med grannländerna, inte med Storbritanien, USA osv.? Dessutom kommer grannländerna få jätteproblem om det inte kommer ett effektivit vaccin inom ett par månader. Norge, och kanske också Finland, var faktiskt hyfsat nära i bli av med viruset i somras. Nu tycks det tåget helt ha gått, och de får leva med ett virus, samtidigt som de har väldigt låg immunitet. För dem är det betydligt viktigare att vaccinet blir lyckat, än vad det är för t.ex. Sverige.
Citera
2020-10-17, 14:13
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
OK, och du tror att Sverige får större långsiktigta hälsoeffekter än USA? Än Frankrike, Belgien m.fl. m.fl.?

Ingen aning för det första hävdar jag att det är svårt att jämföra länder då alla har olika sociala system i samhället och olika sjukvårdssystem. Sedan vet vi nog först om tre till fem år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in