2020-10-16, 02:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Håller i stort sett med om läsken, men det blir dyrt med pizza och annan utemat om man skall äta det varje dag som vissa gör. Red Bull och annan energidryck kostar också en del om man dricker flera burkar om dagen och köper dem för 15kr/st eller vad nu skiten kostar. Lyxfällan-deltagarna verkar dessutom ha en förkärlek för att handla på mackar och andra ställen där det kostar extra mycket.
Du förstod inte riktigt vad Coca-Colan gjorde i tråden, eller?

(den hade med produktionen att göra)
Citera
2020-10-16, 17:09
Medlem
uddevs avatar
Idag är det nog lite av ett guldkorn i reprisdjungeln. Två blonda tvillingar som sprutar ur sig ungar trots att dom är ensamstående. Två individer som bekräftar alla mina förutfattade meningar, hade detta varit i USA så hade man sett dom boende i en husvagn med en raggig hund i kättinglänk vaktande ungarna som springer runt i trasiga kläder.
Citera
2020-10-17, 10:28
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Programmet måste ha bantat ner budgeten väldigt mycket. Den största besparingen är nog att det bara är en programledare per program. Men det märks lite överallt nu. exempelvis så visas det aldrig mer scener med 2000 cola-flaskar eller ett matberg för 20 tusen kronor eller en inhyrd helikopter som uppifrån ska beskåda siffror skrivna på en enorm åker.

Hela den där grejen tycker jag blev väldigt tjatig i längden. Dessutom kändes det fel att förstöra så mycket mat (skräpmat i och för sig...) bara för att få fram en poäng. 100 meter långa kontoutdrag ser vi inte heller längre, lika bra det...
Citera
2020-10-17, 10:49
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag såg något gammalt program igår morse. Deltagarna var från Helsingborg, Petr och Malena. Så jäkla otrevlig och nedlåtande han var mot sin sambo, samtidigt som han själv satt med en miljon i blancolån och det var hon som trollade med knäna för att se till att familjen hade tak över huvudet och mat på bordet.
Hon borde ha gett honom en spark i röven så kunde få han sova i sin fula lilla bil som han var så otroligt stolt över. Värde 7000 kronor.

Är de fortfarande ihop?
Citera
2020-10-18, 16:43
Medlem
uddevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag såg något gammalt program igår morse. Deltagarna var från Helsingborg, Petr och Malena. Så jäkla otrevlig och nedlåtande han var mot sin sambo, samtidigt som han själv satt med en miljon i blancolån och det var hon som trollade med knäna för att se till att familjen hade tak över huvudet och mat på bordet.
Hon borde ha gett honom en spark i röven så kunde få han sova i sin fula lilla bil som han var så otroligt stolt över. Värde 7000 kronor.

Är de fortfarande ihop?

Finns en Pet* Ce*ny *=r, som är 41 år och är ogift och ensam skriven på en lägenhet i Helsingborg.

Detsamma gäller M*rlen* J*kubcz*k *=a, hon var 32 när programmet spelades in och är nu 35. Hon är också skriven som ogift och ensam i sin bostad på en annan adress.
Gick att söka på henne på FB och det e samma brud som i programmet och han finns med på lite familjekort om man bläddrar en bra bit ner i albummet.

Hon åker runt i en Nissan Quashqai från 2011 och han i in Opel Corsa från 2000 så det går nog bättre för henne än för honom. Vad man åker i är kanske inte det viktiga men misstänker att dom flesa anpassar sitt åkdon efter inkomst.
Senast redigerad av uddev 2020-10-18 kl. 17:04. Anledning: Mer info..
Citera
2020-10-19, 12:04
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddev
Finns en Pet* Ce*ny *=r, som är 41 år och är ogift och ensam skriven på en lägenhet i Helsingborg.

Detsamma gäller M*rlen* J*kubcz*k *=a, hon var 32 när programmet spelades in och är nu 35. Hon är också skriven som ogift och ensam i sin bostad på en annan adress.
Gick att söka på henne på FB och det e samma brud som i programmet och han finns med på lite familjekort om man bläddrar en bra bit ner i albummet.

Hon åker runt i en Nissan Quashqai från 2011 och han i in Opel Corsa från 2000 så det går nog bättre för henne än för honom. Vad man åker i är kanske inte det viktiga men misstänker att dom flesa anpassar sitt åkdon efter inkomst.

Klokt av henne att dra från det där stolpskottet. Jag förstår absolut att man inte kan eller vill köpa dyra bilar om man har låg inkomst eller sitter i en skuldfälla. Det som jag reagerade på var att den här typen var så otroligt dryg både mot sin fru och när han stod och skröt om sina ägodelar. Som han köpt med blancolån då.
Citera
2020-10-21, 01:42
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Inte kollat så mycket innan men fastnat totalt nu. Något jag stör mig på är exempelvis när de säljer bilar "ääh vi kommer gå minus på den här skitbilen men vi vill hjälpa dig så här får du 20.000kr" alltså uppenbar reklam som borde vara mer tydlig att det är ren reklam. Tror inte allmossor på det sättet är något bra? Eller tänker jag fel? Antingen så får de söka psykisk hjälp och då få bidrag eller typ arbetsträning eller arbete om de klarar det.

Jag är mer sån som känner med människorna än sitter och säger "haha vad sjukt, vilken sopa"

Majoriteten lider jag med. Har själv mått dåligt under perioder i livet så kan känna igen mig i det, dock har jag skött pengar bra och levt snålt som fan om det behövts. Dock lackar jag på de med barn, SKAFFA INTE BARN OM DU INTE HAR RÅD. Att man mår dåligt och förstör sitt liv genom att leva i förnekelse är ett tecken på att man mår dåligt inombords och det kan jag till stor del förstå men låt inte det gå ut över andra och om det redan gjort det så skaffa inte en till person.

Borde samla alla och ge de terapi men hade ju varit sämre TV. Stör mig verkligen enormt på den uppenbara reklamen.
Citera
2020-10-21, 02:44
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Kollade säsong 27 avsnitt 5. Han med tre dyra bilar. Var hans klocka äkta hade han kunnat sälja bara den för typ 200k.
Citera
2020-10-21, 16:40
Medlem
.-.-.s avatar
Tycker dom daltar för mycket med deltagarna i lyxfällan nu, tidigare fick dom sälja allt, det va bara sängen som dom fick ha kvar. Annars skulle alla möbler och tv mm iväg för att betala av skulder. Nu är det sällan nån behöver sälja nåt, och dom får välja själva vad dom vill sälja eller ej.
Lyxfällan känns dom dom har gjort sitt, lika bra lägga ner nu. Varje avsnitt är en repris på det andra. Unga par eller ensam, lägger pengar på bilar, läsk, tobak mm. Sen bakas alla skulderna ihop och sen är det klart. Det är inget dom behöver tv hjälp för att fixa.

Mycket fiffel med skulderna också, han i veckan gick back 26000kr i månaden, ändå hade han bara totala skulder på 360k, hur är det möjligt? Han borde haft miljoner i skulder om han gick back så mycket varje månad.
Citera
2020-10-21, 18:48
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Tycker dom daltar för mycket med deltagarna i lyxfällan nu, tidigare fick dom sälja allt, det va bara sängen som dom fick ha kvar. Annars skulle alla möbler och tv mm iväg för att betala av skulder. Nu är det sällan nån behöver sälja nåt, och dom får välja själva vad dom vill sälja eller ej.
Lyxfällan känns dom dom har gjort sitt, lika bra lägga ner nu. Varje avsnitt är en repris på det andra. Unga par eller ensam, lägger pengar på bilar, läsk, tobak mm. Sen bakas alla skulderna ihop och sen är det klart. Det är inget dom behöver tv hjälp för att fixa.

Mycket fiffel med skulderna också, han i veckan gick back 26000kr i månaden, ändå hade han bara totala skulder på 360k, hur är det möjligt? Han borde haft miljoner i skulder om han gick back så mycket varje månad.
Jo så jag minns de få avsnitt jag såg för några år sen. Nu känns det annorlunda.

Som hon som åkte taxi till Stockholm, shoppade och festade. En sån helg borde gå på typ 30k då det var 7500kr enkel resa och dyra märkeskläder. Men hon hade 700kr i mån på transport och 400kr på shopping. Då har man ju kryddat allting. Eller så har det hänt typ en gång för nåt år sen, de målade fram det som att det var återkommande. Då skulle ju transport och shopping legat mycket högre. Aja är ju vi som kollar som är dumma och naiva när vi köper den marknadsföringen eller vad man ska säga.
Citera
2020-10-21, 19:41
Medlem
svampgaffels avatar
Gillar Leo i senaste avsnittet, han verkar skön, behöver bara en push och träna på att få saker gjorda. Kommer bli kämpigt ett par år, men det ska nog lösa sig. Extrajobb på lager kändes lite under hans nivå, men visst något är bättre än inget.
Citera
2020-10-22, 10:29
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
.

Väldigt fascinerande.

Och tack för att ni som tipsar om avsnitt börjat att nämna säsong och avsnitt. Det blir så mycket enklare då. Det var för övrigt avsnitt 11, säsong 24 som fick mig till det här inlägget.

Edit: I slutet på varje avsnitt har de fått koll på ekonomin - först då. Vad missade de i skolan? Eller vad missade deras föräldrar i uppfostran?

(FB) Lyxfällan

Bjuder på mig själv här, samlade ihop 2 old time klassiker. Tyvärr utan avsnittsangivning men det går nog att luska ut.

Särskilt x-boxavsnittet är intressant om man ser till ditt sista stycke. Koll på ekonomin? Glöm det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in