Citat:
Ursprungligen postat av
Jjfam
Om man ska resonera på detta sätt så tycker jag att Lasse är 1000 gånger bättre. Han tjänar inte på ett avlidet barns namn, han går inte ut i media och förtalar och ljuger, bryter GDPR eller är med i Sofias änglar.
Han har hållit sin sorg i familjen, något som Melinda har misslyckats totalt med att göra. Han vill säkert samma saker som sin kvinna, ändå kan han hålla sig low key, vilket är det rätta att göra i en sådan här situation.
Honom har jag enormt mycket mer respekt för.
Jag erkänner att jag länge var en beundrare av typ allt M sade. Men även jag tycker att det har blivit för mycket.
Det är inte så att jag ogillar henne, men armband, halsband, tv-soffa efter tv-soffa. Ibland känns det lite mediak*t.
Men som de väl skrev någon artikel om efter Guldfynds halsband - det krävs fingertoppskänsla.
Efter mordet på Lisa Holm så blev jag till slut illamående av att den där kärringen som var Lisas chef i en (?) dag skulle visa upp sig i tv och tidningar så fort tillfälle gavs - och alltid framför skylten till sitt café.
Min önskan är att ingen ska profitera på det här. Att alla pengar går dit de ska, och att fokus ska vara på rätt ställe = barnens bästa.
Statistik visar att barn i allmänhet har det bäst hos sina föräldrar, och jag är inte någon förespråkare av att fler barn ska omhändertas. Dock måste vi som samhälle bli bättre på att skydda de barn som verkligen behöver det.
Lilla Hjärtat torde vara ett skolboksexempel på ett barn som inte borde återförts till sina biologiska föräldrar under rådande omständigheter?
Nya lagar må vara onödigt, men lite finlir och ffa utbildning hos de som arbetar med barn skulle behövas.
Detta om att M aktivt motarbetat umgänge och hemsluss - var hittar ni den informationen (annat än Rebeckas påståenden som inte är vatten värt i mina ögon).
Rs hat mot M framgår med all önskvärd tydlighet, dock har jag inte sett/hört så mycket (något) om Ms känslor inför R.
Ber om ursäkt för hoppande mellan olika ämnen.