2020-10-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Vet du, jag tror som någon skrev att det kommer en dag när syskonen är mogna nog att förstå vad som har hänt. De kommer att läsa utredningarna, prata med varandra om sina minnen, gå igenom tidningsartiklar... Och de kommer att förstå. Det är jag helt övertygad om. De kommer aldrig acceptera det faktum att lillasyster/storasyster fick ligga död utan att mamma och pappa ringde efter hjälp. Du vet, karma. Den kommer ta Rebecka också.

Nej nej nej.
Så som det ser ut nu så är det ni som hjälper till att sprida hat kring barnens föräldrar.
Alla barn har rätt till sina egna känslor, och det ska då inte vara baserat på vad omogna vuxna skriver på öppna forum.
Citera
2020-10-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Om det inte vore för Melinda så vore Esmeraldas död bara ytterligare ett barn i statistiken. Det finns många fall som liknar detta, eftersom det inte fått samma massmediala genomslag - SKER INGA FÖRÄNDRINGAR!!

Barnens rättigheter är för vaga.

Tack vare Melindas mod att ge statistiken ett ansikte får vi alla upp ögonen för det frukstansvärda i detalj.

Ju mer uppmärksamhet desto bättre för Sveriges barn, allas vår framtid.

Är du full?
Citera
2020-10-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Nej, artikel 2 säger att alla barn ska behandlas lika.

Precis!
Tack!
Citera
2020-10-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Ja och ’inte1barntill’ samtidigt som man sparkar ner de övriga 5 syskonen, och lillkillen som exponeras av fosterhemskvinnan, samt de egna tre barnen.

FÖRKLARA för mig På vilket sätt man sparkar ner de övriga syskonen??
För att de eventuellt en vacker dag kommer få veta sanningen? Är det det du är rädd för?
Eller VAD??
Citera
2020-10-16, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vem är du att ifrågasätta?

Jag är en person som inte accepterar vaga påståenden och tyckanden utan källfakta. Hur kommer det sig att du undviker frågan och blir defensiv?
Citera
2020-10-16, 23:11
Medlem
Citat:
Nej nej nej.
Så som det ser ut nu så är det ni som hjälper till att sprida hat kring barnens föräldrar.
Alla barn har rätt till sina egna känslor, och det ska då inte vara baserat på vad omogna vuxna skriver på öppna forum.

Jo jo jo. Detta kommer att bli en stor, mörk del av syskonens förflutna. Säkert formar det deras liv och personligheter. Det kommer inte att handla om vad främlingar skrivit på nätet, utan om vad mamma och pappa gjort i det som skulle varit deras trygghetszon.
Citera
2020-10-16, 23:12
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Om man ska resonera på detta sätt så tycker jag att Lasse är 1000 gånger bättre. Han tjänar inte på ett avlidet barns namn, han går inte ut i media och förtalar och ljuger, bryter GDPR eller är med i Sofias änglar.
Han har hållit sin sorg i familjen, något som Melinda har misslyckats totalt med att göra. Han vill säkert samma saker som sin kvinna, ändå kan han hålla sig low key, vilket är det rätta att göra i en sådan här situation.
Honom har jag enormt mycket mer respekt för.

Jag erkänner att jag länge var en beundrare av typ allt M sade. Men även jag tycker att det har blivit för mycket.
Det är inte så att jag ogillar henne, men armband, halsband, tv-soffa efter tv-soffa. Ibland känns det lite mediak*t.
Men som de väl skrev någon artikel om efter Guldfynds halsband - det krävs fingertoppskänsla.
Efter mordet på Lisa Holm så blev jag till slut illamående av att den där kärringen som var Lisas chef i en (?) dag skulle visa upp sig i tv och tidningar så fort tillfälle gavs - och alltid framför skylten till sitt café.

Min önskan är att ingen ska profitera på det här. Att alla pengar går dit de ska, och att fokus ska vara på rätt ställe = barnens bästa.
Statistik visar att barn i allmänhet har det bäst hos sina föräldrar, och jag är inte någon förespråkare av att fler barn ska omhändertas. Dock måste vi som samhälle bli bättre på att skydda de barn som verkligen behöver det.
Lilla Hjärtat torde vara ett skolboksexempel på ett barn som inte borde återförts till sina biologiska föräldrar under rådande omständigheter?
Nya lagar må vara onödigt, men lite finlir och ffa utbildning hos de som arbetar med barn skulle behövas.

Detta om att M aktivt motarbetat umgänge och hemsluss - var hittar ni den informationen (annat än Rebeckas påståenden som inte är vatten värt i mina ögon).
Rs hat mot M framgår med all önskvärd tydlighet, dock har jag inte sett/hört så mycket (något) om Ms känslor inför R.

Ber om ursäkt för hoppande mellan olika ämnen.
Citera
2020-10-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missbeckis
FÖRKLARA för mig På vilket sätt man sparkar ner de övriga syskonen??
För att de eventuellt en vacker dag kommer få veta sanningen? Är det det du är rädd för?
Eller VAD??

Det är mycket ledsamt att vuxna(?) människor inte kan se ur barnens perspektiv. De barnen lever och kan läsa precis vartenda ord som DU skriver om deras familj.
Räcker det inte med allt som varit?
Citera
2020-10-16, 23:17
Avslutad
Citat:
Nej nej nej.
Barnen kommer själva att kunna ta reda på sanningen om vad som hände.
Tyvärr även inse hur verklighetsfrånvända föräldrarna var.
Tänk dig att förstå alla lögner, att bli bortlämnad för att du var ivägen för mammas high life med droger och sex.
Barn är väldigt lojala gentemot sina föräldrar, tyvärr. Jag undrar hur mycket a*mos egentligen sett eller förstått
Citera
2020-10-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ja men hur tänker du att det lilla barnet känner inför den medieexponeringen när han blir äldre?
Är det inte Barnkonventionen som gäller för alla barn?
Eller gäller det enbart utvalda barn?

Hur ser din moralstege ut?

Är att visa ett barn i TV värre än att droga sitt barn?

Är att visa ett barn i TV värre än att googla ”läka blåmärken snabbt” på ett vanvårdat barn?

Din moral är märklig eller obefintlig. I det civilicerade samhälle vi lever blir det svårt för dig att få sympati tyvärr.
Citera
2020-10-16, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag erkänner att jag länge var en beundrare av typ allt M sade. Men även jag tycker att det har blivit för mycket.
Det är inte så att jag ogillar henne, men armband, halsband, tv-soffa efter tv-soffa. Ibland känns det lite mediak*t.
Men som de väl skrev någon artikel om efter Guldfynds halsband - det krävs fingertoppskänsla.
Efter mordet på Lisa Holm så blev jag till slut illamående av att den där kärringen som var Lisas chef i en (?) dag skulle visa upp sig i tv och tidningar så fort tillfälle gavs - och alltid framför skylten till sitt café.

Min önskan är att ingen ska profitera på det här. Att alla pengar går dit de ska, och att fokus ska vara på rätt ställe = barnens bästa.
Statistik visar att barn i allmänhet har det bäst hos sina föräldrar, och jag är inte någon förespråkare av att fler barn ska omhändertas. Dock måste vi som samhälle bli bättre på att skydda de barn som verkligen behöver det.
Lilla Hjärtat torde vara ett skolboksexempel på ett barn som inte borde återförts till sina biologiska föräldrar under rådande omständigheter?
Nya lagar må vara onödigt, men lite finlir och ffa utbildning hos de som arbetar med barn skulle behövas.

Detta om att M aktivt motarbetat umgänge och hemsluss - var hittar ni den informationen (annat än Rebeckas påståenden som inte är vatten värt i mina ögon).
Rs hat mot M framgår med all önskvärd tydlighet, dock har jag inte sett/hört så mycket (något) om Ms känslor inför R.

Nu hoppar jag också.
Fosterhemskvinnan har på alla tänkbara sätt försvårat umgängena, vilket inte alls var för flickans bästa.

Det finns mycket dokumentation som du kan läsa själv som många verkar ha missat.
Men det är många som har läst, reagerat och kommit till insikt.
Citera
2020-10-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis

Det har jag inte skrivit något om, då jag inte vet. Dock är det vanligt att familjehem försvårar sådant, tyvärr. Med det sagt så säger jag inte att det var så i detta fallet men jag hade tyvärr inte blivit förvånad. Familjehem knyter an till barnen de tar emot (i de flesta fall) och det är bra men de är också känslostyrda, vilket är övertydligt att M är, nu i efterhand. Det är inte bra när det går för långt så att umgängen blir försvårade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in