Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
En fallskärmsjägare som är rädd för en annan fallskärmsjägare. Jojo. Jag som trodde att alla jägare var tuffa och orädda män efter sin utbildning. Det finns anledning att tro att det finns mer i denna soppan än det som kommit fram enligt mig.
Enligt uppgifter jag läst så framträder en ny slump. Holmers chaufför ''Dallas'' Dahlgren var också fallskärmsjägare. Och enligt uppgift fungerade som utbildare av nya jägare i Karlsborg under en tid innan han blev polis.
Är intresserad på om det kan finnas fler fallskärmsjägare med man inte känner till, eller jägare överlag. Exempelvis framgår i förhören med Jägarnisse att han kände "Norrmalmspolisen" (sannolikt CG Östling eller Per-Ola Karlsson) då han varit befäl åt denna. Har uppgift på att Tell & Piltz båda var kustjägare. Stefan Svensson (operationsledare enligt Ulf Lingärde) var fallskärmsjägare. Allting obekräftat (värt att påpeka).
Intressant nog verkar det även som att Mikael Hylin var kustjägare, kanske en av fallets värsta desinformatörer - avsiktligt eller oavsiktligt. Lade verkligen på minnet när han i senaste tv-serien (2018) inte hade en aning om vem Sven Anér var. Hur är det ens möjligt som påstådd granskare av fallet?
Den gemensamma nämnaren behöver inte vara jägare i sig, utan kanske snarare att jägare rekryterades till samma grupp som i sin tur kan ha med MOP att göra. Exempelvis den mystiska Lennartgruppen.
Är personligen nyfiken på vad Tomas Flyckt hade för svensk militär utbildning. Man går ju sällan in i legionen utan en tuffare svensk värnplikt först. Om ryktena om Christer Poka och legionen är sanna kanske där uppstår intressanta personkopplingar.