2020-10-16, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Om man ska fortsätta att spekulera så kan det också vara så att mamman hade fått ett lindrigare straff om han hade funnits kvar i livet
Så du skyller på Patrik också?
Citera
2020-10-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det handlar inte om vad Rebecka känner, det handlar om Esmeralda. Rebeckas känslor är oväsentliga.

Nja nu vet ju inte du eller jag vad någon av dem har tänkt.
Det är rena spekulationer.
Citera
2020-10-16, 22:06
Medlem
Citat:
Det handlar inte om vad Rebecka känner, det handlar om Esmeralda. Rebeckas känslor är oväsentliga.
Inte för Rebecka och Patrik. Det var DE som väsentliga. Barnen var bara små irriterande planeter runt solarna. Sorgligt. Det är många barn som faller offer för sina missbrukande föräldrar/styvföräldrar. Bobby. Där kom också samhället för sent.
Citera
2020-10-16, 22:11
Avslutad
Citat:
Så konstigt..
Jag kan inte se vad du ser på de bilderna.
Eller vänta...när jag tittar riktigt noga så är inte fransarna på mattorna strykta.
Hon har inte lockat håret på sin 4-åriga dotter.
Inga rosetter, ingen Shetlandsponny som hon rider på.
Helt tokigt alltså
Du verkar ta åt dig av dem som anser att Rebecka är ansvarig för Esmeraldas död.
Kanske du kan svara på varför Rebecka inte köpt en badkarsmatta? Det finns hos de flesta barnfamiljer..ganska billig livförsäkring, särskilt eftersom barn brukar plaska.
Citera
2020-10-16, 22:11
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Det låter som att du hyser ett personligt att mot Melinda eftersom hon är en famgångsrik mamma till inte bara sina egna barn utan även fosterbarn...hon har vunnit hela svenska folkets hjärta med sin enorma kärlek...hon är bara genomgod ❤️

Nej.
Jag stödjer inte att profitera på ett avlidet barn.
Citera
2020-10-16, 22:13
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Men herregud.
Du har din historia.
Jag har min.
Flickans mamma har sin.
Du kan inte jämföra ditt liv med någon annans.

Citat:
Om du har flera barn med samma man så har du väl haft längre tid på dig än 9 dagar att göra andra prioriteringar.
Det där att försöka förstå och vara vidsynt gäller bara gentemot Rebecka märker jag. Selektiv förståelse skulle man kunna säga.
Citera
2020-10-16, 22:14
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte nog med det. Hon ville adoptera E. Därmed tackar hon nej till både familjehemsarvode och omkostnadsdelen. Jag gillar Melinda. Det är en rejäl människa med empati så det räcker och blir över.

Jag hade med gillat familjehemsmamman om det inte vore för att familjehemsmamman begått förtal i media.
Citera
2020-10-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
Nej.
Jag stödjer inte att profitera på ett avlidet barn.

Vet du vilka som ”profiterar”? Alla barn med otrygga möjligheter som med dessa pengar kan få hjälp.
Citera
2020-10-16, 22:20
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Hon borde alltså lägga upp bilder där E gråter? Då hade det varit bättre?
Och satt på henne en peruk vid fotograferingstillfället så att man inte såg att hon var tunnhårig?
(Även haft med sig peruk till umgängena) och egen matkorg då familjehemmets rån inte duger som mellis här i tråden.

Citat:
Så konstigt..
Jag kan inte se vad du ser på de bilderna.
Eller vänta...när jag tittar riktigt noga så är inte fransarna på mattorna strykta.
Hon har inte lockat håret på sin 4-åriga dotter.
Inga rosetter, ingen Shetlandsponny som hon rider på.
Helt tokigt alltså
Tänk vilken likartad släng av selektiv förståelse ni båda är drabbade av. Samt ni besitter även liknande förmågor i konsten att missförstå och misstolka, den förmågan verkar ju dock inte selektiv utan mera genomsyra det mesta för er.
Citera
2020-10-16, 22:22
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Rimligen så saxar jag ut det som jag vill svara på.
Fosterhemskvinnan har fått arvode för sitt uppdrag, precis som hon nu får för V.G

Och alla andra placeringar sen 18 års ålder.
Citera
2020-10-16, 22:23
Medlem
[B[/b]
Citat:
Även du måste väl tycka att det är bra att vi får klarhet i det här, jag menar nu behöver ju ingen skriva 102 skador något mer, tänk i så många inlägg du fått förklara att det var punkter och inte skador. Nu kan vi ju enas om att av de 102 punkterna var ca 50 stycken skador.

Vad börjar klarna för dig? Vi har ju svart på vitt att Esmeralda var misshandlad.

Eller tänker du att vi ska bortse från hens inlägg för att du inte frågat?

Tänk att åklagaren och polisen och soc har så mycket fel och du hävdar att dessa föräldrar knappast gjort något fel.

Jag har ingenstans läst att Melinda sagt något om Esmeraldas skador. Men du hämtar ju som vanligt din information från något helt annat ställe än oss andra.

För att Esmeralda mamma Melinda gjorde orosanmälningar var ju helt rätt, det måste väl även du hålla med om att det med rätta fanns en oro kring Esmeralda?

Jag tycker att du oxå ska tänka på att ungdommar läser här, vad ska de få för bild av vuxna från ditt sätt att skriva? Att det är helt okey att misshandla och droga barn?

Att det finns 5 andra barn är ju tragiskt på många mera sätt än att det skrivs om dom här. Men jag kan hålla med om att det är synd om dom. De är ju dock inte de ända som blivet uthängda på flachback, det blir alla som råkar ut för en anhörig som drabbas av ond bråd död.

Personligen tycker jag det är mest Rebeckas fel att de blir uthängda här. Hade hon tagit sitt vuxen ansvar och berättat sanningen som den var, hade mycket i den här tråden inte funnits.

Tack för det inlägget. Håller med om allt.
Citera
2020-10-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Vet du varför denna tråd engagerar så?

På grund av sånna som dig och alla andra som envisas att om och om igen motsäga fakta, förminska Esmeraldas lidande och försöka måla upp Rebecka som ett stackars offer.

Inte mycket nytt har tillkommit sedan rättegången men ni håller som sagt tråden i liv. Bravo...

Stackars, stackars Am*s och Sil*s som kommer att kunna se vad vuxna människor som du försvarat.

Vi glömmer ALDRIG vad Esmeralda fick utstå! Vi glömmer aldrig Rebeckas skuld!

Och vi fortsätter att hålla denna tråd städad för att hålla var sanningen här ✊🏻

Jag tror dessutom att Sila*s och Amo*s kommer vara tacksamma och glada den dagen det går upp för dem och de förstår vad deras biologiska föräldrar har gjort mot deras lillasyster. Att de bott i samma lägenhet där en liten flicka ligger gömd under sängen, av deras egen mor och far.
Jag tror Sila*s ser på sin biologiska mamma med avsky när han får veta att de drogade honom, vad de gjorde mot esmeralda. Vad han ev kommer läsa här är ingenting mot det avskyvärda hans mamma och pappa har gjort mot honom och övriga syskon. En vacker dag kommer Sila*s va tacksam för att han så tidigt kom ur den fruktansvärda miljön hans föräldrar försatte han i, jag hoppas i och med att han inte var så gamal, att han växer upp utan men för det fruktansvärda liv Rebecca lät honom leva. Amo*s däremot hopps jag får riktigt bra hjälp av proffsionella människor, det hans mor har gjort mot honom det har nog ärrat han för resten av hans liv. Hur kan en mamma bara vara så grym som hon i allt hon gjort och utsatt Amo*s för?
Rebecka är dömd av folket för alltid. Vare sig hon byter namn eller nåt, så kommer hon aldrig va trygg, aldrig kunna gå ut! För folk kommer aldrig glömma vad hon gjort!
Att behandla oskyldiga barn illa...

Tänk om Rebecka hade kunnat hålla sig till knarket och inte gett sig på att leka mamma.
Då hade lilla E levt i dag, ett värdigt liv hos sin mamma Melinda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in