2020-10-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Absolut inte det jag säger!
Det jag menar är att hennes försök att försöka bevisa sin oskuld genom att lägga upp bilder på barnet där hon skrattar, äter etc fallerar totalt då det framkommer så mycket annat från bilderna... Hennes dåliga föräldraskap lyser igenom alldeles för mycket.

Alltså. Har man fått sina barn omhändertagna någon gång blir man aldrig en helt fungerande och bra förälder igen.. Man kanske blir good enough på sin höjd, men inte ens det var R. Hennes barn dog under hennes ansvar. Det måste ju vara det största totala misslyckandet i ens föräldraskap. Att barnet dessutom dog (om man ska tro R och P) när denne halkade i badkaret gör ju saken än värre. Speciellt när hon i rättegången säger att barnet ofta halkade i badkaret. Vilken normalt funtad människa skaffar inte en halkmattan då? Eller åtminstone ser till att ungen sitter ner på rumpan i badkaret. Då kan man inte halka, på sin höjd drutta omkull men utan att slå ihjäl sig.
Bara detta visar ju vilken urusel förälder hon var.

Hon klarar inte ens av att se till barnets säkerhet i det egna hemmet. Droger kring golvet, vid ersättning och nappflaskor, vid barnens leksaker. Ungen ramlar och slår ihjäl sig i badrummet. Ungen har dessförinnan haft blåöga pga samma sak ett par veckor innan.

Det finns INGENTING som R gjorde som var för Es bästa. INGENTING! Den enda hon tänkte på vad sig själv, sin bitterhet och sitt ego. Hade hon tänkt på E hade hon låtit henne växa upp i en trygg och kärleksfull familj där det inte behövdes droger för att ta sig igenom dagarna. Då snackar vi föräldraförmåga! Att kunna erkänna sina brister och be om hjälp. Det absolut bästa för E hade varit att träffa sin mamma var tredje vecka och inget mer.

Så konstigt..
Jag kan inte se vad du ser på de bilderna.
Eller vänta...när jag tittar riktigt noga så är inte fransarna på mattorna strykta.
Hon har inte lockat håret på sin 4-åriga dotter.
Inga rosetter, ingen Shetlandsponny som hon rider på.
Helt tokigt alltså
Citera
2020-10-16, 21:37
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Om du har flera barn med samma man så har du väl haft längre tid på dig än 9 dagar att göra andra prioriteringar.

Sedan ’the shit hit the fan’ och polis och socialtjänst blev inkopplad (och ffa sedan jag insåg att man inte kan förändra någon annan än sig själv) så har jag inte skaffat fler barn med samme man.
Har du?
Citera
2020-10-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Hon borde alltså lägga upp bilder där E gråter? Då hade det varit bättre?
Och satt på henne en peruk vid fotograferingstillfället så att man inte såg att hon var tunnhårig?
(Även haft med sig peruk till umgängena) och egen matkorg då familjehemmets rån inte duger som mellis här i tråden.

Ja ungefär så. Då hade vi alla blivit mycket nöjda.
Citera
2020-10-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Hon borde alltså lägga upp bilder där E gråter? Då hade det varit bättre?
Och satt på henne en peruk vid fotograferingstillfället så att man inte såg att hon var tunnhårig?
(Även haft med sig peruk till umgängena) och egen matkorg då familjehemmets rån inte duger som mellis här i tråden.

Va kul att ni tolkar mitt inlägg som ni vill
Jag skrev att för mig hade det inte spelat någon roll om hon fast gråtit på bilderna. De säger ingenting.
Varför skulle man satt på henne peruk? Har du rökt på eller vad håller du på med? Bilden på rånen är hemma hos R och P. Man ser tydligt deras inredning etc. Man får ju verkligen hoppas att familjehemmet inte behövde ta med mellis hem till R och P när de började ha umgänge där...
Citera
2020-10-16, 21:40
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Men herregud.
Du har din historia.
Jag har min.
Flickans mamma har sin.
Du kan inte jämföra ditt liv med någon annans.

Jag vet inte hur det står till med sin läsförmåga, men jag fick direkta frågor om barnafödande, soc-utredningar m.m.
Det var alltså inte ett inlägg som var riktat till dig, utan till hon som ställde frågorna.
Citera
2020-10-16, 21:41
Avslutad
Citat:
Det är inte alltid man får ett LPT, särskilt inte om man är frihetsberövad.
Däremot så SKA vården utfärda ett LPT, helt rätt.
Värst vad du är insatt.. been there done that?
Citera
2020-10-16, 21:45
Medlem
Citat:
Så konstigt..
Eller vänta...när jag tittar riktigt noga så är inte fransarna på mattorna strykta.
Helt tokigt alltså

Hade nog reagerat om hon hade lockat hår faktiskt. Inte det jag förväntar mig. Utan man ser på bilderna att det förekommer brister i föräldraskapet. Inte utifrån de sakerna som du räknar upp här. Detta skriver du bara för att håna mig, inget annat.

Sedan förstår man ju hur omfattande bristerna är när man läser fuppen. I bilderna ser man ju inget av det känslomässiga, men det får man ta del av i fuppen.
Citera
2020-10-16, 21:52
Medlem
Citat:
Så konstigt..
Helt tokigt alltså

Jag har en fråga till dig.
Jag skulle tycka det var jätte intressant om du beskrev varför du försvarar R.

Alltså. Som vän/anhörig/whatever så kan man ofta se personen bakom brottet. Men i de allra flesta fallen tar man avstånd från brottet. I detta fall försvarar du att en 4 årig flicka dog i sitt hem. Olycka eller ej. Föräldrarna underlät att tillkalla ambulans. Hur kan man försvara det?

Barnet hade skador som inte är helt normalt för åldern. Klumpig eller ej. Såklart små barn får blåmärken på knäna etc när de ramlat. Men med E var det mer än så.
Barnet hade droger i kroppen och i håret.
Dessutom visar IVOs utredning att socialtjänsten agerat fel och borde ansökt om flyttningsförbud för att E inte skulle flytta hem. Dvs det fanns så stora brister i deras föräldraskap.
Hur kan man försvara det? Ända anledningen till att de fick hem E var att socialtjänsten gång på gång agerat fel i ärendet och inte tagit sitt yttersta ansvar eller sett till Esmeraldas bästa. Hur kan man försvara att det var rätt beslut?
Citera
2020-10-16, 21:57
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Jag tycker ändå att du borde ha förstått det ifrån början, och kanske adopterat bort barnen till någon annan.
För vi alla vet nämligen exakt hur du har tänkt, vad du har haft för avsikter, hur du har mått och om ditt husdjur har haft vinterkläder.

Min avsikt har alltid varit att sätta mina barns bästa i första rummet. Inte mitt eget bästa, inte deras fars bästa.

När jag inte har kunnat skydda dem själv så har jag bett samhället om hjälp. Det har inte alltid varit smärtfritt, men alla mina barn lever och bor här med mig.

Att få krypa ned bredvid ett varmt litet barn, som kommer närmre och lägger sin arm på mig och gosar in sig vid mitt öra - det är kärlek!
Att ligga ensam i sin säng, med vetskapen om att ens barn har det bättre någon annanstans, och att ens gubbe går o dör så man inte har någon att offra barnen för - ja, det är väl verkligheten för människor som inte gör lika kloka val som jag.
Citera
2020-10-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Absolut inte det jag säger!
Det jag menar är att hennes försök att försöka bevisa sin oskuld genom att lägga upp bilder på barnet där hon skrattar, äter etc fallerar totalt då det framkommer så mycket annat från bilderna... Hennes dåliga föräldraskap lyser igenom alldeles för mycket.

Alltså. Har man fått sina barn omhändertagna någon gång blir man aldrig en helt fungerande och bra förälder igen.. Man kanske blir good enough på sin höjd, men inte ens det var R. Hennes barn dog under hennes ansvar. Det måste ju vara det största totala misslyckandet i ens föräldraskap. Att barnet dessutom dog (om man ska tro R och P) när denne halkade i badkaret gör ju saken än värre. Speciellt när hon i rättegången säger att barnet ofta halkade i badkaret. Vilken normalt funtad människa skaffar inte en halkmattan då? Eller åtminstone ser till att ungen sitter ner på rumpan i badkaret. Då kan man inte halka, på sin höjd drutta omkull men utan att slå ihjäl sig.
Bara detta visar ju vilken urusel förälder hon var.

Hon klarar inte ens av att se till barnets säkerhet i det egna hemmet. Droger kring golvet, vid ersättning och nappflaskor, vid barnens leksaker. Ungen ramlar och slår ihjäl sig i badrummet. Ungen har dessförinnan haft blåöga pga samma sak ett par veckor innan.

Det finns INGENTING som R gjorde som var för Es bästa. INGENTING! Den enda hon tänkte på vad sig själv, sin bitterhet och sitt ego. Hade hon tänkt på E hade hon låtit henne växa upp i en trygg och kärleksfull familj där det inte behövdes droger för att ta sig igenom dagarna. Då snackar vi föräldraförmåga! Att kunna erkänna sina brister och be om hjälp. Det absolut bästa för E hade varit att träffa sin mamma var tredje vecka och inget mer.

Du borde kanske tänka ett varv till på vad du skriver. När man får brister Konstaterade i rätten så är det socialens jobb att sätta in insatser som kan hjälpa föräldrarna att komma tillrätta med sina brister. Så förmodligen blir man en bättre förälder än någon som aldrig fått sina barn omhändertagna.
Citera
2020-10-16, 22:00
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jjfam
Det finns ingen här som försvarar R. Det finns dock folk, som jag skrivit tidigare, som försöker se förbi det känslosamma. Objektivitet är viktigt i ett fall som detta. Just för att det inte ska kunna hända igen och för att rättssystemet ska vara säkert. Så simpelt är det bara. Det är uppenbart att ni andra styrs av känslor. Annars hade ni varit införstådda i hur vi andra resonerar.
Fast Jo, nog försvaras det. Att försöka först är en sak. Att i Sten förneka och bortförklara är något annat.

Dock spelar det ingen roll, för det är sanningen är att om det inte skulle läggas sådan energi på att försöka först Rebecka, så skulle tråden vara extremt mycket tystare.
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Då befinner du dig på fel forumsdel om du inte bryr dig om vad domstolarna dömer eller vad som framkommit i förundersökning och den rättsmedicinska obduktionen. Du får öppna en tråd i konspirationer eller skvaller då. Jag noterar att du inte kan belägga dina påståenden om alla skador som du malt på om nu sida efter sida. Du skall bara sitta och tycka en massa men strunta i rättsprocessen och då är det fel för aktuella brott och kriminalfall bygger på rättsapparaten.
Fast det bestämmer ju faktiskt inte du. Och att hävda att det skulle vara någon form av konspirationsteori att Esmeralda for illa är ju löjeväckande.

Dessutom så är ju de antagande som görs av oss som försvarat Esmeralda byggt på det som framkommer i förundersökningen.

Du däremot har ju flera gånger varit väldigt off topic, när du malt på sida efter sida och månad efter månad med ditt personliga hat mot familjehem. Du kan ju tycka vad du vill om familjehem, men i denna tråd hade ju familjehemmet inget med Esmeraldas död att göra.

Det jag gör däremot är ju att tycka om aktuella brott, det vill säga detta brott. Och om rättsprocessen. Det är fel på juridiken som inte kan dömma Rebecka hårdare utifrån vad hon faktiskt har gjort.

Det skulle finnas brott där man fick bevisa sin oskuld istället. Tillexempel barnmisshandel. Det är inte rimligt att man inte kan dömas för barnmisshandel om inte barnet kan redogöra för datum, klockslag och stärka upp med fotodokumentation för att någon ska kunna dömas för att misshandlat dom.
Citera
2020-10-16, 22:02
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Vaddå ’vet lika väl som jag’?
Hur kan du ens veta vad R har tänkt, känt, upplevt?
Det handlar inte om vad Rebecka känner, det handlar om Esmeralda. Rebeckas känslor är oväsentliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in