2020-10-16, 22:05
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Ska sanningen fram skiter jag blanka fan i religioner. Men tycker man kan ge fan i att avbilda deras profet. Dom vill ha det så, så låt det var så då. Sen kan dom inte kräva att alla ska tänka som deras religion men fan avbilda inte. Dom vill inte ha det så. Det bara är så. Region är känsligt för att det är någon annans verklighet.

Så vem som helst kan ställa universella krav som ALLA måste följa?

Isf vill jag att alla ska ge mig pizza varje dag. Den som inte gör det kommer jag avrätta.
Citera
2020-10-16, 22:06
Medlem
Tercios avatar
Daily stormer skriver om terrordådet. !!OBS!! Varning! bild på det avskurna huvudet.

https://dailystormer.su/leftist-teacher-beheaded-in-france-over-muhammed-cartoons-life-comes-at-you-fast/
Senast redigerad av Tercio 2020-10-16 kl. 22:12.
Citera
2020-10-16, 22:06
Medlem
Citat:
Nu ska jag säga en sanning till er: avbildar ni profeten - rullar huvudet av.
Är en kvinna västländsk - rullar huvudet av.
Är du i deras territorium - rullar huvudet av.

Lösning: avbilda inte, håll dig till din egna etnicitet eller härkomst, res inte.

Så kan du minimera dina chanser till att huvudet rullar iaf.

Då ska jag säga en sanning till dig: med den inställning, så länge "huvuden fortsätter rulla" så kommer tillslut resten av världen hata och avsky islam, och islamister med den inställningen kan krypa tillbaka till den sten de kröp fram ifrån.

Lösning: Anpassa sig, kom ikapp den moderna världen och respektera yttrandefriheten - annars är det bara att flytta till mer passande länder. Finns gott om framgångsparadis som t.ex. Somalia, Irak, Iran, Pakistan där dessa vedervärdiga och unkna åsikter är rrsoekterade.
Citera
2020-10-16, 22:07
Medlem
Skrattlers avatar
Någon som vet hur dags fackeltåget mot rasism avgår ikväll med anledning av dådet?

Har regeringen klargjort om de ser det som hänt som acceptabelt eller oacceptabelt?

Jag gissar på att svensk media kommer att trycka på eventuella mentala störningar som GM visat under sin skolgång.......
Citera
2020-10-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Nej. Det är de som måste respektera vårt sätt att leva och lära sig att inte gå bananas när en icke troende avbildar deras profet. De måste lära sig att religion INTE är övetstående allt annat. Det gäller muslim som kristen som hinduist... Ska vi även förstå att kvinnor skall tiga i församlingen och att vi skola stena våra barn till döds om de inte lyder sina föräldrar som en viss bibel säger?
Vissa muslimer är i kraftigt behov av en reform. Vi kan i en modern värld inte respektera beteenden som är på samma nivå som häxbränningar och inkvisitionen. Aldrig.

Kunde inte ha beskrivit det bättre själv. Vad är det de inte förstår?🤔 Måste vi utrota dem eftersom de inte fattar någonting. Svar ja! Bomba bomba bort dessa idiotiska muslimer en gång för alla om de inte kan rätta in sig i ledet!
Citera
2020-10-16, 22:08
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ska sanningen fram skiter jag blanka fan i religioner. Men tycker man kan ge fan i att avbilda deras profet. Dom vill ha det så, så låt det var så då. Sen kan dom inte kräva att alla ska tänka som deras religion men fan avbilda inte. Dom vill inte ha det så. Det bara är så. Region är känsligt för att det är någon annans verklighet.

Nä de ska inte särbehandlas. Vill de vistas i väst så får de anpassa sig till kulturen i väst. Donald Trump vill säkert inte att det ritas massa karikatyrer om honom, men inte halshugger han någon. Vi har en lång tradition med politisk satir och karikatyrteckningar i Europa och islam är politik också. De får fan finna sig i att andra inte delar deras uppfattning och även kan rita en skämtteckning om de tycker religionen och deras handlande är helt åt fanders. Om de inte accepterar det så vistas inte i Europa då.
Citera
2020-10-16, 22:09
Medlem
EggBoxJuans avatar
Så här går det ..igen.
Våra medier och makthavare som ursäktar demokratiska rättigheter som att yttra sig fritt gör att muslimer i Sverige tror att det är olagligt att skända islam genom att visa teckningar eller bränna en koran.
Våra makthavare måste stå på sig ordentligt och inte böla om att det är onödigt och provocerande när det händer.
Det måste vara klart och tydligt för en nyanländ muslim att i Sverige råder mänskliga rättigheter och inte är underordnat islam.
Annars har vi som nu, tickande bomber på våra gator som gång på gång stryper våra rättigheter.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
"BEHEADS" betyder ju halshuggning. Precis som SVT skriver i sin rubrik och artikel. Och mer därtill.

Om det var det du syftade på med dina versaler

Jaha har du googlat vad beheads betyder nu? Versalerna var Daily Mails och inte mina. Det var ett citat.
Citera
Medlem
Citat:
Jag förstår din tanke helt. Men har du pratat med en troende person någon gång? Deras religion är deras verklighet. Religioner kommer skyddas av utövarna med näbbar och klor. För det är ett sätt att leva på. En verklighet som sagt.

Ja, har pratat med extremt troende kristna och muslimer - och fd muslimer som nu anser att all religion bara är skit. De väldigt kristna jag pratat med har inga problem med att folk gör saker som bibeln förbjuder - så länge dessa personer som gör det inte kallar sig kristna. Självklart kan de bli kränkta - men det är så sjuuuuukt långt ifrån att halshugga någon. Det skall man aldrig ensförsöka förstå.
Citera
2020-10-16, 22:10
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Så man måste alltid ha med precis all fakta och alla rykten redan i rubriken? Det har inget att göra med att Daily Mail är populistmedia som är till för att hora ut sig för pengar?

Handlar om att vänstermedia använder varje liten möjlighet att förmildra eller anpassa innehållet efter den politiska agendan.
Det här är inget nytt och det behövs inte fler exempel, det är redan så uppenbart.
Citera
2020-10-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Daily stormer skriver om terrordådet. !!OBS!! bild på det avskurna huvudet.

https://dailystormer.su/leftist-teacher-beheaded-in-france-over-muhammed-cartoons-life-comes-at-you-fast/

fy fan vad sjukt
Citera
2020-10-16, 22:11
Medlem
Citat:
"BEHEADS" betyder ju halshuggning. Precis som SVT skriver i sin rubrik och artikel. Och mer därtill.

Om det var det du syftade på med dina versaler

Tänk att polletten ännu inte har trillat ned för dig.

Samma sak som när SVT vid tidigare terrordåd har kallat det för tänkbart fall av sjukdom/olycka, samtidigt som landets myndigheter gått ut med att det är terror.

SVT:s ordval och narrativ är ingen slump. Muslimska terrordåd gör man allt för att förminska och relativisera.

Snart på SVT: "Har inget med Islam att göra."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in