2020-10-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betlebub
Detta dåd var inte terrorism det var hämnd. européer; civila medborgare & övriga glömmer sådana här händelser rätt snabbt & går tillbaka till sina hånflin. "terror" är väl det som en del barn i Syrien känner tack vare västmakterna & övriga polluxar.

Att halshugga en oskyldig lärare är inte hämd...

Terror och terrorism är två olika begrepp.
"Terror på Elm Street" handlar inte om en terrorist. Freddy Krueger begår inga terrordåd i de filmerna - även fast hans offer nog känner terror.
En del barn, kvinnor och män världen över känner nog en del terror tack vare Islams mörka sidor så att alltid dra upp västmakterna är rätt tröttsamt. Läraren blev inte halshuggen pga av vad väst gör - utan pga att vissa muslimer inte klarar av västvärldens frihet och anser att de har rätt att göra detta pga sin kultur.
Citera
2020-10-16, 21:54
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Samtidigt kan man ju respektera deras religion och inte avbilda deras profet. Folk måste förstå eller borde förstå att för dom troende är en religion är överstående allt annat. Tron kommer att stå framför det som är etiskt och moraliskt fel för oss. Och nej jag försöker inte förminska det brutala vidriga mordet.... Jag säger bara en sanning ifrån ett annat perspektiv.

Motiv är ifrån en Annans icke troende perspektiv sinnessjukt men för dom troende helt logiskt. Därmed inte sagt att alla troende skulle göra det. Men att avbilda deras profet är haram. Och jag tycker man aggiterar dom med avbildningar hit och dit.

Om det inte klarar av en skämtteckning så ska de inte vistas i Europa punkt slut. Va fan ska vi anpassa vår kultur efter en medeltida skitreligion. Utövarna av religionen framstår ju som psykopatiska vildar.
Citera
2020-10-16, 21:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jämför vad SVT skriver med ingressen på Daily Mail så kanske poletten trillar ned:

Gunman 'shouting Allahu Akbar' BEHEADS Paris teacher who had shown cartoons of Prophet Mohammed to pupils before being shot dead as investigators say ‘he’s an 18-year-old Chechen immigrant’

Så man måste alltid ha med precis all fakta och alla rykten redan i rubriken? Det har inget att göra med att Daily Mail är populistmedia som är till för att hora ut sig för pengar?
Citera
2020-10-16, 21:56
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Samtidigt kan man ju respektera deras religion och inte avbilda deras profet. Folk måste förstå eller borde förstå att för dom troende är en religion är överstående allt annat. Tron kommer att stå framför det som är etiskt och moraliskt fel för oss. Och nej jag försöker inte förminska det brutala vidriga mordet.... Jag säger bara en sanning ifrån ett annat perspektiv.

Motiv är ifrån en Annans icke troende perspektiv sinnessjukt men för dom troende helt logiskt. Därmed inte sagt att alla troende skulle göra det. Men att avbilda deras profet är haram. Och jag tycker man aggiterar dom med avbildningar hit och dit.
Det är därför vi måste hjälpa muslimerna att reformera deras religion. Om islam ska kunna finnas i Europa behöver de reformeras precis som kristendomen.
Citera
2020-10-16, 21:57
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Läraren hade en lektion som handlade om yttrandefrihet. Islamistsvin har ju dock en tendens att överreagera.

Enligt flera källor har eleven avlidit av sina skador.
Ja, fy fan vad man kan avsky islam. En djävulens religion. Värst av allt är att det blir manifestationer och fackeltåg som stöd.
Citera
2020-10-16, 21:59
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Att halshugga en oskyldig lärare är inte hämd...

Terror och terrorism är två olika begrepp.
"Terror på Elm Street" handlar inte om en terrorist. Freddy Krueger begår inga terrordåd i de filmerna - även fast hans offer nog känner terror.
En del barn, kvinnor och män världen över känner nog en del terror tack vare Islams mörka sidor så att alltid dra upp västmakterna är rätt tröttsamt. Läraren blev inte halshuggen pga av vad väst gör - utan pga att vissa muslimer inte klarar av västvärldens frihet och anser att de har rätt att göra detta pga sin kultur.

Nu ska jag säga en sanning till er: avbildar ni profeten - rullar huvudet av.
Är en kvinna västländsk - rullar huvudet av.
Är du i deras territorium - rullar huvudet av.

Lösning: avbilda inte, håll dig till din egna etnicitet eller härkomst, res inte.

Så kan du minimera dina chanser till att huvudet rullar iaf.
Citera
2020-10-16, 22:00
Medlem
Citat:

Nej. Det är de som måste respektera vårt sätt att leva och lära sig att inte gå bananas när en icke troende avbildar deras profet. De måste lära sig att religion INTE är övetstående allt annat. Det gäller muslim som kristen som hinduist... Ska vi även förstå att kvinnor skall tiga i församlingen och att vi skola stena våra barn till döds om de inte lyder sina föräldrar som en viss bibel säger?
Vissa muslimer är i kraftigt behov av en reform. Vi kan i en modern värld inte respektera beteenden som är på samma nivå som häxbränningar och inkvisitionen. Aldrig.
Citera
2020-10-16, 22:00
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så man måste alltid ha med precis all fakta och alla rykten redan i rubriken? Det har inget att göra med att Daily Mail är populistmedia som är till för att hora ut sig för pengar?

Nähä, polletten trillade tydligen inte ner.
Citera
2020-10-16, 22:02
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Om det inte klarar av en skämtteckning så ska de inte vistas i Europa punkt slut. Va fan ska vi anpassa vår kultur efter en medeltida skitreligion. Utövarna av religionen framstår ju som psykopatiska vildar.

Ska sanningen fram skiter jag blanka fan i religioner. Men tycker man kan ge fan i att avbilda deras profet. Dom vill ha det så, så låt det var så då. Sen kan dom inte kräva att alla ska tänka som deras religion men fan avbilda inte. Dom vill inte ha det så. Det bara är så. Region är känsligt för att det är någon annans verklighet.
Citera
2020-10-16, 22:03
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:

ifall jag sa att jag skulle döda dig ifall du ritade av en gubbe.

Skulle du avstå p.g.a 1. Respekt 2. Rädsla för att bli dödad?
Senast redigerad av SYSTEMexe 2020-10-16 kl. 22:06.
Citera
2020-10-16, 22:05
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Nej. Det är de som måste respektera vårt sätt att leva och lära sig att inte gå bananas när en icke troende avbildar deras profet. De måste lära sig att religion INTE är övetstående allt annat. Det gäller muslim som kristen som hinduist... Ska vi även förstå att kvinnor skall tiga i församlingen och att vi skola stena våra barn till döds om de inte lyder sina föräldrar som en viss bibel säger?
Vissa muslimer är i kraftigt behov av en reform. Vi kan i en modern värld inte respektera beteenden som är på samma nivå som häxbränningar och inkvisitionen. Aldrig.

Jag förstår din tanke helt. Men har du pratat med en troende person någon gång? Deras religion är deras verklighet. Religioner kommer skyddas av utövarna med näbbar och klor. För det är ett sätt att leva på. En verklighet som sagt.
Citera
2020-10-16, 22:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nähä, polletten trillade tydligen inte ner.

"BEHEADS" betyder ju halshuggning. Precis som SVT skriver i sin rubrik och artikel. Och mer därtill.

Om det var det du syftade på med dina versaler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in