2020-10-16, 18:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast nu lider inte en majoritet svenskar av fetma och diabetes som tur är...
När Johan Carlson fick frågan varför FHM inte anser att man är i riskgrupp förrän man har BMI40 och inte BMI30, som Who och andra länder dragit gränsen, svarade han att hade vi haft BMI 30 skulle majoriteten av svenskarna hamnat i riskgrupp.

Detta var en intervju på tv, jag kommer inte ihåg när men det var efter en PK tror jag.
Citera
2020-10-16, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Nu är ju återinfektioner konstaterade även i Sverige. Flockimmuniteten är passé. Det är svälta ut viruset som gäller. Och då har Sverige sämsta förutsättningarna i världen.

Man måste lägga på ännu fler restriktioner, immuniteten hos folk kommer släppa nu till höst och det riskerar att bli ännu värre än i våras.
Citera
2020-10-16, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tror att jag sagt det mer än en gång till dig, jag är inte orolig för min egen skull utan för att smitta en närstående som högst troligen skulle avlida. Jag skiter faktiskt i mig själv i detta fallet.😊

Oavsett kan du inte lägga detta på dina axlar...

Grejen blir att du bara blir negativ av det...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
När Johan Carlson fick frågan varför FHM inte anser att man är i riskgrupp förrän man har BMI40 och inte BMI30, som Who och andra länder dragit gränsen, svarade han att hade vi haft BMI 30 skulle majoriteten av svenskarna hamnat i riskgrupp.

Detta var en intervju på tv, jag kommer inte ihåg när men det var efter en PK tror jag.

Jo men det gäller väl ifrån bmi 25 då räknas 51% av befolkningen som överviktig i Sverige.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Och där sitter du på bussen i lokaltrafiken inklämd mellan två somalier och har åsikter om allt och alla.

Det är okej, det är din rättighet men det blir ibland plötsligt mer tydligt att det inte finns så mycket tyngd bakom tugget.

??? Är det MITT fel att det finns negrer på bussen? Man måste kunna använda sig av lokaltrafiken, i ett civiliserat land! Jag åker inte bil av klimat- och miljöskäl.

Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Då är problemet snarare segregationen och växande ekonomiska klyftor men du verkar hellre lägga skulden på hudfärgen eller etniciteten.

Jo, fast infödda européer har extremt sällan så många barn, och bor extremt sällan så många tillsammans i samma bostad.

Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Du sprutar händerna i offentliga spritkiosker i butiken. Du åker samma busslinje som mörkhyade. Du är verkligen inte rädd för att bli smittad.

Jag lever i verkligheten. Jag har inte så j-vla mycket till val - och ärligt talat vet jag inte om jag skulle VILJA kunna gömma mig på gräddhyllan heller. Man tappar så lätt kontakten med realiteten, då...

För övrigt har jag antagligen redan haft skiten. Så jag tillhör dem som kommer att leva när det här är över...
Citera
2020-10-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Ta en titt på följande angående vaccin:
https://www.nytimes.com/interactive/2020/science/coronavirus-vaccine-tracker.html
Det finns alltså mer än 60 olika vaccinkandidater som redan är i fas 1 eller senare.

Om ett av dessa visar sig leda till svåra biverkningar så kommer det naturligtvis dyka upp en massa vaccinvägrare som avfärdar samtliga 60 kandidater, även om de byggts på andra plattformar. Och dom kommer väl avfärda mässlingsvaccin också av bara farten.

Jag tror att många länder kommer kräva stämpel i passet för att släppas in.
Detta gäller inte mässlingen.
Det tror jag blir det avgörande..
Citera
2020-10-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Nu är ju återinfektioner konstaterade även i Sverige. Flockimmuniteten är passé. Det är svälta ut viruset som gäller. Och då har Sverige sämsta förutsättningarna i världen.

Svälta ut det...haha

Vi lever inte på 1800 talet
Citera
2020-10-16, 18:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja exakt så är det...

Jag försöker förstå t.ex VonAnka vad har för ut av det !?

Mår han bra att jämnt försöker se panik o mardröm o vara negativ eller har man bara fastnat i en negativ spiral o kan liksom inte sluta ?
Jag är kvinna 🙋🏼‍♀️ och jag är orolig för en nära anhörig som jag sagt tidigare. Mig själv skiter jag i.
Citera
2020-10-16, 18:41
Medlem
Inläggningar ökar med +24 idag
nu 219 stycken
https://platz.se/coronavirus/#jump-to-at-hospital
Citera
2020-10-16, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Som nu, möjligtvis lite högre i och med att det förmodligen fanns fler människor som var väldigt gamla och skröpliga.

OK, kan du precisera med en procentsats?
Citera
2020-10-16, 18:43
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternatur
Trots 0.35 % döda i stadsdelen Queens så fortsätter folk att smittas. 123 nya fall igår bara i Queens. 6 ggr fler döda än Sverige men ännu ingen flockimmunitet.

Har funderat på det också. Rimligtvis borde majoriteten haft covid19 där. Med så många smittade borde de ju kunnat skippa alla restriktioner o löpa linan ut....
Citera
2020-10-16, 18:45
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det skulle innebära nästan 30,000 döda till av covid-19 i Sverige och fortfarande ingen flockimmunitet, skrämmande.

Jäkla tur att Tengele misslyckades med sin plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in