2020-10-16, 18:16
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Har svårt att tolka vad du skriver på annat sätt än att du anser att 7,5 månader är en "väldigt lång period".
I det svenska fallet smittades kvinnan första gången i maj och andra gången i augusti. Nu var det ju en annan ”strain” gång två men det kommer att bli allt vanligare att folk smittas igen tror jag.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-10-16 kl. 18:42.
Citera
2020-10-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Mer än var tredje svensk tänker inte vaccinera sig mot covid-19 (DN/Ipsos 10/10). Och trots att ålder är den starkaste riskfaktorn säger nästan var femte som är över 60 år nej till en dos. Sex av tio menar att vaccinet tas fram för snabbt och nära hälften bedömer att risken för allvarliga biverkningar är stor medan bara 3 procent tror att den är liten.
https://www.dn.se/ledare/tyvarr-finns-inget-vaccin-mot-egoism/#article-gxLu7GGu6RA2sMQswmKfF6:~:text=Mer%20%C3%A4n%20var% 20tredje%20svensk%20t%C3%A4nker,f%C3%B6rh %C3%A5lla%20sig%20till%20risker%20och%20biverkning ar.

Vi får se om jante-svensken ändrar sig när polaren fått stämpel i passet och kan resa fritt i världen..

Tycker det är en felaktig fråga att ställa redan innan vaccinet är framtaget och godkänt..
Citera
2020-10-16, 18:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Skönt att du bekänner färg.

Va??? Jag har aldrig påstått mig älska negerimport till Sverige. Jag har alltid sagt, att det påverkar HELA befolkningen negativt, om vi ska ha stora grupper av människor här som inte förstår svenska, inte tar till sig nyheter, inte bryr sig om myndigheternas råd, lever på ett annorlunda sätt än vårt samhälle är anpassat för (t.ex. föder många barn tidigt i livet, och lever trångt i storfamiljer). Nu under den här pandemin, har det ju märkts extremt tydligt hur olyckligt det är, att ha stora sådana minoritetsbefolkningar mitt ibland oss, att hantera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Mer än var tredje svensk tänker inte vaccinera sig mot covid-19 (DN/Ipsos 10/10). Och trots att ålder är den starkaste riskfaktorn säger nästan var femte som är över 60 år nej till en dos. Sex av tio menar att vaccinet tas fram för snabbt och nära hälften bedömer att risken för allvarliga biverkningar är stor medan bara 3 procent tror att den är liten.
https://www.dn.se/ledare/tyvarr-finns-inget-vaccin-mot-egoism/#article-gxLu7GGu6RA2sMQswmKfF6:~:text=Mer%20%C3%A4n%20var% 20tredje%20svensk%20t%C3%A4nker,f%C3%B6rh %C3%A5lla%20sig%20till%20risker%20och%20biverkning ar.
Då ska raketforskarna i det här landet inte ha rätt till vård ifall de blir drabbade av COVID.
De ska heller inte gnälla om deras jobb försvinner pga COVID när en större del inte vill ta vaccinet.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du kan inte låta bli att oroa dig
Jag tror att jag sagt det mer än en gång till dig, jag är inte orolig för min egen skull utan för att smitta en närstående som högst troligen skulle avlida. Jag skiter faktiskt i mig själv i detta fallet.😊
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vi får se om jante-svensken ändrar sig när polaren fått stämpel i passet och kan resa fritt i världen..

Tycker det är en felaktig fråga att ställa redan innan vaccinet är framtaget och godkänt..

Antivaxxare gjorde att mässlingen har fått en större spridning i världen
och detsamma gäller även nu för covid-19
Citera
2020-10-16, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Va??? Jag har aldrig påstått mig älska negerimport till Sverige. Jag har alltid sagt, att det påverkar HELA befolkningen negativt, om vi ska ha stora grupper av människor här som inte förstår svenska, inte tar till sig nyheter, inte bryr sig om myndigheternas råd, lever på ett annorlunda sätt än vårt samhälle är anpassat för (t.ex. föder många barn tidigt i livet, och lever trångt i storfamiljer). Nu under den här pandemin, har det ju märkts extremt tydligt hur olyckligt det är, att ha stora sådana minoritetsbefolkningar mitt ibland oss, att hantera.
Och där sitter du på bussen i lokaltrafiken inklämd mellan två somalier och har åsikter om allt och alla.

Det är okej, det är din rättighet men det blir ibland plötsligt mer tydligt att det inte finns så mycket tyngd bakom tugget.
Citera
2020-10-16, 18:26
Medlem
Citat:

Då är problemet snarare segregationen och växande ekonomiska klyftor men du verkar hellre lägga skulden på hudfärgen eller etniciteten.
Senast redigerad av B-a-c-k-f-l-a-s-h 2020-10-16 kl. 18:29.
Citera
2020-10-16, 18:28
Medlem
Citat:
Svensken verkar ju själv inte ta in myndigheternas råd. Dessa raketforskare skiter i vilket men att gnälla är man jävligt bra på i detta land.
Citera
2020-10-16, 18:30
Medlem
Citat:
Jag blev inklämd mellan en massa negrer (dels en massa somaliska skolungdomar, dels en mamma och hennes barn som var svartare än så) på bussen idag. Det är bara att hoppas, att smittan redan hade brunnit igenom dem i våras...
Du sprutar händerna i offentliga spritkiosker i butiken. Du åker samma busslinje som mörkhyade. Du är verkligen inte rädd för att bli smittad.
Citera
2020-10-16, 18:31
Medlem
Nu är ju återinfektioner konstaterade även i Sverige. Flockimmuniteten är passé. Det är svälta ut viruset som gäller. Och då har Sverige sämsta förutsättningarna i världen.
Citera
2020-10-16, 18:33
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil

Ta en titt på följande angående vaccin:
https://www.nytimes.com/interactive/2020/science/coronavirus-vaccine-tracker.html
Det finns alltså mer än 60 olika vaccinkandidater som redan är i fas 1 eller senare.

Om ett av dessa visar sig leda till svåra biverkningar så kommer det naturligtvis dyka upp en massa vaccinvägrare som avfärdar samtliga 60 kandidater, även om de byggts på andra plattformar. Och dom kommer väl avfärda mässlingsvaccin också av bara farten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in