2020-10-16, 16:48
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Varför drivs det amerikansk presidentvalkampanj på FB i denna tråd?
Det kan ju inte ge många röster!

Jag lollade när jag läste det.
2020-10-16, 16:52
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Problemet för Trump är att han inte längre överraskar med sina svar och sitt sätt att vara. Folk blir lite less på att han bara upprepar samma sak. Fast de finns ju de som känner en trygghet i att han är som han är.

Just precis. Tänkte på det idag när jag såg den senaste "debatten". Han låter som vanligt, och överraskar inget. Liten överraskning var det väl att han tog avstånd från vit makt rörelsen. Men för mig är han underhållande, men för en vanlig amerikan så tror jag ej han är det. Samma sak gäller Biden. Helvete vilken tråkig jävel. Stackars USA. Det är dom två dom har att välja mellan. Jag hoppas på Trump. Skulle ju onekligen vara kul att se vad han kan ställa till med om han blir omvald.
2020-10-16, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Trump går mot seger??
Igår hade vi två undersökningar från Ipsos och ljug off, jag menar Yougov, som gav Trump låga siffror och avsåg perioderna 11--13 oktober respektive 9--13 oktober och job approval var i båda fallen 42% och disapproval var 57% respektive 52%.

Igår hade vi också Rasmussen Reports på 47% job approval och 51% disapproval.

Idag har vi en ny Rasmussen Reports som är aktuell, den omfattar tiden 13--15 oktober och är alltså högaktuell. Den ger Trump 48% job approval och 50% disapproval.

Wind of changes och Trump slår tillbaka mot Rymdimperiet. Han ser ut som en vinnare.

Jag tippar på att Trump går mot seger. Demokraterna gjorde bort sig när de censurerade all rapportering om Hunter Bidens affärer. Trump går mot en andra period.
2020-10-16, 16:54
Medlem
arbetets avatar
Gapet minskar!

IBD/TIPP 2020 Election Poll
Joe Biden's lead over Donald Trump has narrowed as Republican voters decide to stick with the president and the Democrat's support has fallen below 50%, today's IBD/TIPP 2020 election poll update finds.

The latest IBD/TIPP Trump vs. Biden poll update shows the Democratic challenger leading the Republican incumbent by 5.2 points, 48.7%-43.5%, in a four-way presidential poll of likely voters. Libertarian candidate Jo Jorgensen has the support of 2.5%, and Green Party candidate Howie Hawkins 1.2%
https://www.investors.com/politics/2020-election-poll-donald-trump-vs-biden-poll-tightens-ibd-tipp/
2020-10-16, 17:00
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Gapet minskar!
Donald ligger alltså ändå fortfarande saftigt långt efter?
https://www.investors.com/news/biden-vs-trump-joe-biden-leads-donald-trump-by-8-6-points-ibd-tipp-2020-election-poll/
Citat:
Joe Biden Leads Donald Trump By 8.6 Points In IBD/TIPP 2020 Election Poll
2020-10-16, 17:01
Medlem
Jag väntar bara på de uppkommande kravallerna efter att valet är äver. Oavsett vem som vinner så kommer polariseringen inte att avta. Biden kommer garanterat inte lyckas med att hålla de progressiva i samma parti och tonen ifrån det hållet kommer bara att hårdna.
2020-10-16, 17:03
Medlem
drvinds avatar
Yes! Det går bra nu.
Flera polls verkar svänga åt Trump till, troligtvis för att de nu måste backa så att det inte ser allt för illa ut sen när de ifrågasättas i skenet av Trumps bombastiska vinst. Det syns allt tydligare att de ljugit om Trump och att han hela tiden haft rätt i flera tunga frågor, t.ex. om korruptionen i Demokraternas ledning och deras försök att söndra inifrån genom att förmå personer inom FBI att producera falska uppgifter och att de bejakat den fula journalistik som förstör för deras land.
Kolla senaste intervjun med Elon Musk på Youtube, han tar vänligt men bestämt avstånd från Demokraternas osköna ambitioner. Tackar för det Elon, många lyssnar på honom som kanske annars skulle gått i fållan och röstat fel.

Trump 2020! Vem tar stafettpinnen 2024?
2020-10-16, 17:05
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alertio
Jag väntar bara på de uppkommande kravallerna efter att valet är äver. Oavsett vem som vinner så kommer polariseringen inte att avta. Biden kommer garanterat inte lyckas med att hålla de progressiva i samma parti och tonen ifrån det hållet kommer bara att hårdna.
Lite stök initialt, men det kommer inte längre sanktioneras som våldet inför valet. Demokraterna kommer tappa inflytande och då går det inte längre att leka Live. Antika får vika in skägget och åka till Europa och bråka i framtiden. Festen i usa är över. Trump kommer städa upp.
2020-10-16, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Just precis. Tänkte på det idag när jag såg den senaste "debatten". Han låter som vanligt, och överraskar inget. Liten överraskning var det väl att han tog avstånd från vit makt rörelsen. Men för mig är han underhållande, men för en vanlig amerikan så tror jag ej han är det. Samma sak gäller Biden. Helvete vilken tråkig jävel. Stackars USA. Det är dom två dom har att välja mellan. Jag hoppas på Trump. Skulle ju onekligen vara kul att se vad han kan ställa till med om han blir omvald.

Hans uppträdande som person har ju tappat enormt i chock value även om han fortfarande är underhållande eftersom han inte är riktigt klok.

Trump kommer dock att underhålla även som avsatt före detta president. Han kommer antagligen att vara underhållande för en hel del folk långt efter sin död. Hans eftermäle kommer det ju att krigas över. Uträttade han något politiskt? Lånade han för mycket pengar innan COVID och därmed inte hade det manöverutrymmet kvar på samma sätt som vid en försiktigare politik? Var det bra att gå ur alla exklusiva världsklubbar om miljöerna, pandemiförberedelser och annat samarbete? Lyckades han med Kina, NK? Ja det kan pågå i hundra år.

Kanske han till slut uppnår att var den näst mest kända personen efter Jesuspersonen.

Kan tänka mig de mustiga bibliografierna som ska skrivas om honom, om hans familj och filmerna. Och alla citat som kommer att finnas. Herregud, nu blev jag alldeles trött känner jag. Phu..

Hur som helst kommer de närmsta åren att handla om honom rätt så mycket oavsett om han vinner eller inte. Mig kvittar det då jag inte orkar investera på det sättet. I am here for the ride liksom.
2020-10-16, 17:10
Avslutad
Demokraternas hat, censur, lögner och smutskastningskampanj kommer att kosta dem valet.

#Trump2020
2020-10-16, 17:25
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Innan utfrågningen igår så såg oddset ut så här på Unibet

1.45 på att Biden vinner valet

2.75 på Trump vinner valet

Nu efter har det ändrats litegrann

1.52 på att Biden vinner

2.62 på att Trump vinner.

Kanske säger det något....
2020-10-16, 17:27
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men GOP-väljare röstar ju på valdagen, eller hur? Eller får man rösta både på valdagen och som förtidsröstning, typ som i detta rike?

Du kan inte rösta två ggr men du kan i teorin posta din röst för att därefter gå in i vallokalen på valdagen för att kontrollera om din röst ankommit och rösta igen om den inte ankommit.

Wisconsin, Michigan, Ohio. Det finns nu en mängd teorier kring detta från Demokraterna och Republikanerna men den mest sannolika är faktiskt att Trump engagerar mer än Biden här och därför leder i dessa stater där man "tjänat' på Trump. Jag väljer att anta att detta är den första rejäla sprickan i att "Biden leder med 10%" inte stämmer....alls i dessa stater.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in