2020-10-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Du har uppenbarligen svårt med svenskan, jag svarade "Då förutsätter jag att det i en rättsstat, genom domstolsväsendet, kunnat visas att Polisen inte begått något tjänstefel ej heller något brottsligt, varför jag inte har några som helst problem med detta".

#smokecrack2020

Så då anser du att poliser i USA inte använder övervåld mot svarta och kommer undan med det.
2020-10-16, 15:55
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Så då anser du att poliser i USA inte använder övervåld mot svarta och kommer undan med det. #IdontleedIfollow

Jag förutsätter att varje händelse prövas individuellt och nej jag anser inte att Polisen i allmänhet i USA använder övervåld mot svarta, eller någon annan grupp i det amerikanska samhället. Dock kan enskilda Polismän ha använt övervåld i specifika situationer. Detta skall dock prövas enskilt, från fall till fall och är ingenting som skall riktas mot en hel yrkesgrupp, i detta fallet Poliser.

#evictionnotice2020
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-16 kl. 16:01.
2020-10-16, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Enligt den här prognosen har Biden 290 elektorsröster, mer än tillräckligt alltså.

Trump har 163 och behöver alltså 107 till. Det ser ju ganska omöjligt ut, det är nog bara fulspel och fusk som kan hjälpa Trump. Eller stjälpa ännu mer.

https://www.270towin.com/maps/consensus-2020-electoral-map-forecast

Då är det dags för Trump att börja packa väskan inför Bidens kommande jordskredsseger.
2020-10-16, 16:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ja, fast jag skulle istället säga att Biden måste outperforma Obama 2008 i Florida för att slå Trump. Något som känns osannolikt med hans "tempo".

Så även fast jag är säker på att Trump vinner Florida är det "inte över förrän det är över". Jag nämnde för nån annan här vill man vara säker bör man vänta in Early voting startat i Florida den 24:e och då bör vi veta vem som vinner precis i slutet av Oktober.

Det som är intressant är att Trump nu går mycket starkare än vad många trott i Wisconsin, Ohio och Michigan, detta bör ge en möjlighet för Trump att skapa utrymme för momentum i svagare stater som Pennsylvania, Minnesota, Nevada. Då Biden inte kampanjar på samma sätt som Trump kan 1-2 extra rallies i en stat göra enorm skillnad, speciellt om Biden väljer att inte kampanja där. Det såg vi hända 2016 och Hillary i flera stater.

PS Tror Trump kör dubbla rallies I Florida ikväll.

Men GOP-väljare röstar ju på valdagen, eller hur? Eller får man rösta både på valdagen och som förtidsröstning, typ som i detta rike?
2020-10-16, 16:16
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Varken Qanon eller ProudBoys är vitmakt-rörelser.

Citat:
Ursprungligen postat av Dixter
Jag tyckte att fbi klassat proud boys som en hate group/white power group redan i oktober?

Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Källa på det?
Vad jag minns så är det flera år sedan Prowd Boys talades om som en extremistisk gruppering, typ Neofarsister, med kopplingar till "vit makt".
Googla på tex. Proud Boys + FBI så får ni se om jag minns rätt.
Jag har inte gjort det utan chansar.

QAnon är väl mest knäppskallar som sprider olika konspirationsteorier.
2020-10-16, 16:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men GOP-väljare röstar ju på valdagen, eller hur? Eller får man rösta både på valdagen och som förtidsröstning, typ som i detta rike?

Nej de distansröstar precis som alla andra, du har redan fått det förklarat av dig så sent som igår att det är bara en myt att republikaner oftare röstar på valdagen
2020-10-16, 16:35
Medlem
Trump går mot seger??
Igår hade vi två undersökningar från Ipsos och ljug off, jag menar Yougov, som gav Trump låga siffror och avsåg perioderna 11--13 oktober respektive 9--13 oktober och job approval var i båda fallen 42% och disapproval var 57% respektive 52%.

Igår hade vi också Rasmussen Reports på 47% job approval och 51% disapproval.

Idag har vi en ny Rasmussen Reports som är aktuell, den omfattar tiden 13--15 oktober och är alltså högaktuell. Den ger Trump 48% job approval och 50% disapproval.

Wind of changes och Trump slår tillbaka mot Rymdimperiet. Han ser ut som en vinnare.
2020-10-16, 16:37
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Herregud. Hur vore det om du kollade upp fakta innan du öppnar käften? Alla dessa lögner Trumphatarna kör med.

https://www.youtube.com/watch?v=ah1LBT4Hhq8

1:14 in i videon. 17 år sedan. Redan då tog han avstånd från vit makt personer som David Duke.
Inse hur jävla irriterad man skulle bli då samma idiotiska dumma jävla fråga dyker up för 999999 gången.
Det är naturligtvis irriterande för politiker att få samma fråga om och om och om igen, men det enda sättet att slippa irriterande frågor är att svara tydligt och ärligt på dem varje gång.
Misslyckas man med svaret en gång så är man tillbaks på ruta ett.
Råkar man göra ett olämpligt uttalande i frågan är man också tillbaks på ruta ett.

Även när man svarat tydligt många gånger kan frågorna återkomma och då gäller det att ge samma tydliga svar igen och igen och igen hur irriterande det än är.

Ofta är det lätta poäng för en journalist att ställa lite kontroversiella frågor som får otydliga svar.
Låt inte journalisten vinna dessa lätta poäng.
2020-10-16, 16:39
Medlem
Trump leder i michigan enligt denna poll.

https://www.breitbart.com/politics/2020/10/16/poll-donald-trump-holds-narrow-lead-in-battleground-michigan/

Det är inte på långa vägar kört för Trump. Nöjer mig med att säga det kan gå hur som helst.
2020-10-16, 16:40
Medlem
Surtrutens avatar
Varför drivs det amerikansk presidentvalkampanj på FB i denna tråd?
Det kan ju inte ge många röster!
2020-10-16, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Trump går mot seger??
Igår hade vi två undersökningar från Ipsos och ljug off, jag menar Yougov, som gav Trump låga siffror och avsåg perioderna 11--13 oktober respektive 9--13 oktober och job approval var i båda fallen 42% och disapproval var 57% respektive 52%.

Igår hade vi också Rasmussen Reports på 47% job approval och 51% disapproval.

Idag har vi en ny Rasmussen Reports som är aktuell, den omfattar tiden 13--15 oktober och är alltså högaktuell. Den ger Trump 48% job approval och 50% disapproval.

Wind of changes och Trump slår tillbaka mot Rymdimperiet. Han ser ut som en vinnare.

Ja han kan mycket väl vinna. De två största problemen han har som jag ser det är att han har svamlat fram och tillbaka om checkarna och försöker skylla på Pelosi. Där tror jag folk är för medvetna om hans twitterfails om saken.

Annat är att i går så var 66,129 personer konstaterat smittade. En dramatisk ökning. Och antalet döda kommer att öka mycket från i dag och framåt.

Sjukhusen är överfulla igen och det är svårt för Trump att manipulera folk att de ska få vaccin snart, checkar snart, bra sjukvård nu och dessutom gratis. Det är för nära folk för att kunna lura dem om deras verklighet.

Och dessa saker påverkar folks röstande mer än Bidens sons märkliga affärer och mejl och grejer. Det påverkar ingens dagliga liv och det ger inte en så tydlig bild av något som är fel.

Biden har dessutom en mer utvecklad syn på den politik han ska föra. Trump kommer inte med något genomtänkt, han slänger ur sig samma slagord som alltid. Även om han är roligare att titta på för att det är något uppenbart fel på honom på ett livligt sätt och Biden är grå, långsam och tråkig så är det inte säkert att folk vill ha Trump som president. Men det återstår att se. Jag har ingen känsla av att det klart hur det ska gå.
2020-10-16, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är naturligtvis irriterande för politiker att få samma fråga om och om och om igen, men det enda sättet att slippa irriterande frågor är att svara tydligt och ärligt på dem varje gång.
Misslyckas man med svaret en gång så är man tillbaks på ruta ett.
Råkar man göra ett olämpligt uttalande i frågan är man också tillbaks på ruta ett.

Även när man svarat tydligt många gånger kan frågorna återkomma och då gäller det att ge samma tydliga svar igen och igen och igen hur irriterande det än är.

Ofta är det lätta poäng för en journalist att ställa lite kontroversiella frågor som får otydliga svar.
Låt inte journalisten vinna dessa lätta poäng.

Problemet för Trump är att han inte längre överraskar med sina svar och sitt sätt att vara. Folk blir lite less på att han bara upprepar samma sak. Fast de finns ju de som känner en trygghet i att han är som han är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in