Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Trump går mot seger??
Igår hade vi två undersökningar från Ipsos och ljug off, jag menar Yougov, som gav Trump låga siffror och avsåg perioderna 11--13 oktober respektive 9--13 oktober och job approval var i båda fallen 42% och disapproval var 57% respektive 52%.
Igår hade vi också Rasmussen Reports på 47% job approval och 51% disapproval.
Idag har vi en ny Rasmussen Reports som är aktuell, den omfattar tiden 13--15 oktober och är alltså högaktuell. Den ger Trump 48% job approval och 50% disapproval.
Wind of changes och Trump slår tillbaka mot Rymdimperiet. Han ser ut som en vinnare.
Ja han kan mycket väl vinna. De två största problemen han har som jag ser det är att han har svamlat fram och tillbaka om checkarna och försöker skylla på Pelosi. Där tror jag folk är för medvetna om hans twitterfails om saken.
Annat är att i går så var 66,129 personer konstaterat smittade. En dramatisk ökning. Och antalet döda kommer att öka mycket från i dag och framåt.
Sjukhusen är överfulla igen och det är svårt för Trump att manipulera folk att de ska få vaccin snart, checkar snart, bra sjukvård nu och dessutom gratis. Det är för nära folk för att kunna lura dem om deras verklighet.
Och dessa saker påverkar folks röstande mer än Bidens sons märkliga affärer och mejl och grejer. Det påverkar ingens dagliga liv och det ger inte en så tydlig bild av något som är fel.
Biden har dessutom en mer utvecklad syn på den politik han ska föra. Trump kommer inte med något genomtänkt, han slänger ur sig samma slagord som alltid. Även om han är roligare att titta på för att det är något uppenbart fel på honom på ett livligt sätt och Biden är grå, långsam och tråkig så är det inte säkert att folk vill ha Trump som president. Men det återstår att se. Jag har ingen känsla av att det klart hur det ska gå.