Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Håller med Dig om att åklagaren borde bli kontaktad (misstänker att så sker).
Polisen läser säkert här till och från (annat vore väl nästan tjänstefel) då det är bra med många ögon som nu läst denna FUP och lägger ihop ett och ett.
Så många sidor FUP består av är inte lätt för ett fåtal utredare (i förhållande till tråddeltagare) att hålla reda på och se alla konstigheter.
Vid nästa instans borde åklagaren lägga stor vikt vid hur pressad SD var/kände sig de sista veckorna innan resa/mord.
Han hade noll koll på LW och det var ett stort hot för honom, hon kunde ta sig till att avslöja allt för HD och det fick inte ske!
SD var om sig och kring sig med mycket planerande. Något han inte kunde planera och inte räknat med var LW:s skrik i sin dödsångest.
Han kan ej heller ha koll på vad som skrivs här i tråden (även om vapendragarna JG/HD försökt till ingen nytta).
Han kunde ej heller ha koll på att FUP skulle bli offentlig och att alla hans vänner/fd vänner får se hans uppförande gentemot HD, LW, barn och JG.
Ps Att SD "tipsar" LW att skriva grattis på hans födelsedag för att han skulle verka trovärdig gentemot HD visar hur han försöker tänka på allt för att alla hans lögner ska gå igenom! Fy bubblan vilken tok! Ds
Jag vet inte om polisen har tid att nu så här i efterhand (efter domen i TR) ha koll på tråden. FUP är klart och även om man kanske fortsätter med utredningsåtgärder, kanske det är ett minimalt antal timmar som läggs på det arbetet mot tidigare?
Men, man kan ju alltid hoppas! Mest litar jag på att de som kommit fram till intressanta saker i FUP ska själva tipsa polisen. Det skadar verkligen inte.
Det fynd som skribenten @piastrone hittade, med SDs mailadress som enbart verkat ha använts till att kommunicera hemligt med Lena, och som sökts på den 7 oktober, det är inget litet fynd!
Det är ett mycket bra indicium!
Det skulle kunna vara spiken i kistan med det övriga.
Helt klart är SD mycket pressad veckorna före mordet. Som en liten pojke som blivit nekad glass, känner han sig helt avfärdad av samtliga. Överreagerar och bråkar i dagar med barnen och HD i dagar (!!) genom att använda barnen som tillhygge, prata med HD på samma sätt som med Lena och hota med det ena och andra. Kalla sig själv offer. Allt för att få Hanna dit han vill (med på resan, släppa S*illen). Lena var som en tickande bomb, med sin begynnande frigörelse och förnyade kraft. Hämnden som hon satt på kändes nära.
Jag tror att åklagaren har kläm på det där, men behöver vässa knivarna.
Jag funderar på hur SD efter all press klarade av att bli nekad att komma in i USA.
Mycket på spel där. Resan som närapå inte blev av, blev inte av.
Kanske SD var så lättad att Lena var borta, HD infångad och även om det inte blev en resa till USA, så fick han kanske sin drömkvinna tillbaka?
Om jag själv tänker mig in situationen och jag var oskyldig:
- fruktansvärt att Lena försvunnit, vad kan ha hänt
- stressande att ha sin drömresa till USA samtidigt som hon är borta, vad göra? Stanna hemma kanske?
- sedan inte komma in i USA. Hur förbannad skulle man inte bli? Jag är oskyldig, hela mitt liv blir förstört
- till varenda kotte skulle jag skriva och fråga hela tiden, har något nytt hänt? Har ni hört något, hur går det för barnen?
- och sedan skulle jag bli rosenrasande på att hela resan gått om intet. Hela semestern och tusentals kronor borta.
INGET av detta som de flesta skulle ventilera vitt och brett har man sett ett enda ord om från SD.
Ju mer som kommer fram om SD, desto lurigare är han.
Hur kommer han ens på att tänka ut så långt att Lena ska gratta honom på födelsedagen med blockningen? Som du säger, det säger mycket om hur han fungerar.