2020-10-15, 23:39
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
https://drive.google.com/drive/mobile/folders/1j1siUpj0TuJL0oEA9Z7Kf2GTOaYTr_YU/1V9KSiHmHwAJCb-z1rJ4KM5BL6JOfl-3E?usp=sharing&sort=13&direction=a
Missat dessa. Tackar! Hoppas Patriks uppspelade förhör under rättegången och samtal i polisbilen finns med.
Det var intressantast i FUP. Hans tragiska bortgång är ju utredd nu ska kanske går att få ut nu om inte tidigare. Släppt sekretess.

Då hela tråden har blivit tjatig pga vissa nick så har jag slarvat lite med läsningen, uppenbarligen.
Senast redigerad av Pandalina4 2020-10-15 kl. 23:47. Anledning: Uppspelade skulle det stå
Citera
2020-10-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Kunde hon larma?
Hur lång tid tog det innan pappan vågade berätta något för henne?
Hur reagerade hon då?
Fick hon en psykos?
Kan man ta beslut under en psykos?

Återigen, Rebeckas son A*os har ju vittnat att ha sett Rebecka sittandes bredvid Esmeraldas förmodade dödsbädd. Räknar man baklänges från när hon hittades död till hur länge hon legat död faller just denna kväll som Esmeraldas troliga sista.

Enligt vittnesmålet hade Esmeralda svårt att andas/rosslig andning.

Så Patrik kan inte ha berättat för Rebecka att Esmeralda var död, eftersom hon sett henne döende och inte larmat!

Ge upp att anspela på att Rebecka är oskyldig här.
Citera
2020-10-16, 00:47
Medlem
Har lyssnat en del på Rs förhör.
Hon är så sjukt manipulativ.
Kör snacket där hon erkänner vissa grejer t ex att hon tagit Subutex för att låta mer trovärdig när hon nekar till något annat. Till och med säger "Hade jag tagit något annat hade jag lika gärna kunnat säga det." Medger att det varit stressigt när barnen flyttade hem, men säger att de ändå var lyckliga.

Funderar och låtsas innan hon ska säga något. Som att hon måste tänka tillbaka, fast det egentligen är en ren lögn hon säger.
Samma hur hon liksom låtsas anta att det är Patrik frågan rör eller att det är självklart att Patrik gjort något. "Hur har E fått i sig droger?"
Svarar: "Jag vet inte om det är från leksaker eller så. Jag kan ju absolut inte tänka mig att det är P gett henne något."
Låtsas vara normaliserad av våldet i relationen och spelar dum. "Patrik var ju väldigt kontrollerande, men det var inget jag tänkte på då. Man vågade inte ifrågasätta för då blev det alltid diskussioner som pågick i en evighet." eller "Om Patrik ville något så ställde han en fråga på olika sätt tills han fick svar. Därför fick han kontaktförbud mot A." Detta är ju endast ett sätt att låsas vara blind för sanningen för att framställa sig själv som ett offer.

Kör mycket på att det är synd om henne. "Pressen och stressen att vara en bra förälder". "Man blir direkt dömd på förhand." "Insyn från soc hela tiden då A hade LVU i hemmet." "BVC skulle hålla ett öga på E då de gick dit med S som var liten i tillväxten." "Ständigt granskade och bedömda" "Soc ville ha umgängesstöd som skulle komma på morgonen och på kvällen"
Ärligt talat så är det endast föräldrar med brister som tycker det är jobbigt med insyn och att bli granskad. Jag själv skulle inte bry mig om hela socialtjänsten ville komma hem till mig dagligen... För jag har inget att dölja!

Det pratas om att det är så viktigt för E att få en anknytning osv. Hon slänger sig med så fina termer, samtidigt som man i hennes vidare resonemang ser att hon inte alls bryr sig om Es bästa utan endast sig själv. T ex när hon säger saker som att umgängesstöd är onödigt. Att umgänget gick för långsamt osv.
Att E var glad under umgängena är ju inte heller likamed att hon var trygg. Många barn är glada under umgängwb med sina föräldrar men för en del av dem är det en överlevnadsstrategi.

Går inte ihop det hon säger heller. Å ena sidan säger hon att hon inte minns något från den kvällen då E dog. Att Patrik har berättat det för henne men att hon inte minns att han gjort det. För att i nästa mening beskriva hur hon kände och tänkte när Patrik berättade att E var död.
Hon säger att det ALLTID är hon som tar hand om barnen. Även innan E och S föddes så tog hon hand om Ps tre barn och A. Men i nästa mening säger hon att E först var avvaktande mot P men sedan när hon ser att P tar hand om S så vågar hon vara mer med honom.

När åklagaren frågan något som är negativt för henne pratar hon bort det. T ex att hon gick tillbaka till P efter E blev omhändertagen. Ba "Gick tillbaka gjorde jag inte för han satt i fängelse." Men ni hade kontakt? Ja men inte till en början. Också ett smart svar. Dom kanske inte hade kontakt till en början för att de inte fått godkänt än, men hon vill få det att framstå som att hon valde att inte ha kontakt för att det ska se bra ut för henne. När åklagaren frågar om hon valde att lämna E för att kunna vara med A svarar hon svävande. Hon gjorde ju det. Lämnade E för att vara med A.
A var omhändertagen. Han hade det bra där han har. Är det viktigare att han ska kunna ringa när som helst än att vara med sitt nyfödda barn?

Gällande abstinensen vid födseln säger hon att E var under uppsikt för abstinens då hon käkat Stesolid under graviditeten (som hon säger att hon hade ordinerat av läkare). 1
Citera
2020-10-16, 01:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faritajl
Ok tack! Jag har tänkt skriva i flera månader men inte pallat pga det finns så många hatiska människor här.
Är du på riktigt?
De som varit hatiska och hämndlystna är ju Rebecka och Patrik!
Du borde läsa FUP!
Tragiska människa!
Citera
2020-10-16, 02:14
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är du på riktigt?
De som varit hatiska och hämndlystna är ju Rebecka och Patrik!
Du borde läsa FUP!
Tragiska människa!

Hen menar i denna tråd. Blir lite svårt för Patrik att vara hatisk i denna tråd när han nu bevisligen dog när han satt häktad. Och att Rebecka skriver här finns det inga som helst belägg för.
Citera
2020-10-16, 05:31
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Vet du vem som levde i en mardröm, och var så ledsen en människa kunde bli? Jo; Esmeralda!
Ingen fanns där för att trösta E. När hennes syskon ville trösta henne så fick de inte det för föräldrarna.

Men nu får du väl ändå sluta med dessa överdrifter..
Citera
2020-10-16, 05:55
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Vad säger alla R supporters här om IVOs granskning?
Tänker på att R gråtit ut om att största anledningen till att 112 inte tillkallades var att de var rädda för soc som varit såååå hemska mot henne och P. Soc utsatte dem för diverse horribla saker osv.
Nu har det ju framkommit att soc helt och hållet dansat efter R och Ps pipa.. Vad ska hon skylla på i hovrätten då?

INSIKT. Det är ett ord R borde slå upp i ett lexikon och försöka leva efter hädanefter. Med insikten kommer även sanningen komma. Och, kom ihåg detta, det är endast när man erkänt sanningen för sig själv och andra som man kan börja bearbeta det som hänt. Så länge R saknar insikt kommer hon fortsätta på samma spår som innan Es död....
Med insikten kommer även förmågan att erkänna vad man gjort. Ta ansvar för det man gjort. Förstå varför ens medmänniskor känner som dem gör. Förmodligen kommer man själv även känna förakt och hat för sig själv också och tycka man förtjänar det hat man får. Så länge man inte har insikt kommer man sitta hemma och gråta och tycka synd om sig själv...

Men hoppas ingen tröstar R. Låt henne sitta och gråta. Ensam. Precis som E fick göra...

Vad är det som får dig att ta dig rätten att tro att du vet att barnet var ensam och gråtandes??
Vad har du för källa på ditt påstående? Var du där??

....nä, tänkte väl det.
Dessa historier många är snabba att skrika högt om hitan och ditan har urartat totalt till överdrivna trådsanningar och man drar sig inte för att komma med egna fabricerade "sanningar" basserat på sitt eget hat och förakt.. pinsamt..
Man "tolkar" bilder på ett barn man aldrig någonsin träffat eller sett förut och påstår sig se sorg och missär i detta okända barns ögon.
Herrejösses.
Att någon ens häver ur sig dessa "fotoanalyser" utan minsta samvete eller tanke på att barnets äldre syskon tar ofrivilligt del av detta.
Detta skitsnack.
Löjligt.
Usch.
Snark.
Citera
2020-10-16, 06:22
Medlem
Citat:
Det du skriver är väldigt intressant, för jag har läst att de kommit fram till att hon är en högsensitiv personlighetstyp, vilket i sak visar att hon tillhör den minoritet som har stor empatisk förmåga, men också reagerar kraftigare på olika intryck än vad gemene man gör.
Det betyder också att man har lättare att drabbas av GAD, PTSD osv.
Plus ADD på det.
Allt sammantaget så visar det på att R är en helt annan person än vad alla hatare vill få det att se ut som.

Haha men du är ju inte sann. Du vet lika mycket som r vet om sig själv du vet även hennes känslor och tankar... Fantastiskt... Tycker ff inte synd om er, och kommer tyvärr inte göra... För e dog i hemmet... Och de andra snortade droger... Skitsamma om hon är hög låg intensiv, glad ledsen, den eller den diagnosen.... Hon och p hade mer lust att k knarka... Än att rädda sitt egna barn.... Denna förståelse vill ni bara få ut till samhället för att rentvå r. Det funkar inte så ju...
Citera
2020-10-16, 06:25
Medlem
Citat:
Patrik ska ha sagt att han var själv, och detta ska han ha berättat för sin bror.
Rebecka var inte i samma rum när barnen badades.
Han badade E efter att R badat S.
Hon befann sig i ett annat rum.
Det framkommer även i journaler osv.
Ingen av dom ska ha kallat barnen något nedsättande till barnen.
R har alltså inte de exekutiva funktionerna som krävs för att ens göra HLR på någon.
Hon hade psykos också.

Hon har nog psykos 24/7. Lägger tid på oviktiga saker, istället för att "sörja"
Citera
2020-10-16, 06:35
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Hen menar i denna tråd. Blir lite svårt för Patrik att vara hatisk i denna tråd när han nu bevisligen dog när han satt häktad. Och att Rebecka skriver här finns det inga som helst belägg för.
Du missförstår mig.
Utan jag menar att om man anser oss i denna tråd vara så hatiska och hemska är det inget emot hur både R och P var, både mot soc, Melinda och andra som var emot dem.
De var ju hatiska om några.

Jag vet att P är död.
Jag skrev varit hatiska och hämdlystna , inte var.

Och var har jag skrivit att R skriver i denna tråd?
Senast redigerad av rubin22 2020-10-16 kl. 06:37.
Citera
2020-10-16, 06:48
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
Men nu får du väl ändå sluta med dessa överdrifter..

Vilka överdrifter?
Citera
2020-10-16, 06:51
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
Vad är det som får dig att ta dig rätten att tro att du vet att barnet var ensam och gråtandes??
Vad har du för källa på ditt påstående? Var du där??

....nä, tänkte väl det.
Dessa historier många är snabba att skrika högt om hitan och ditan har urartat totalt till överdrivna trådsanningar och man drar sig inte för att komma med egna fabricerade "sanningar" basserat på sitt eget hat och förakt.. pinsamt..
Man "tolkar" bilder på ett barn man aldrig någonsin träffat eller sett förut och påstår sig se sorg och missär i detta okända barns ögon.
Herrejösses.
Att någon ens häver ur sig dessa "fotoanalyser" utan minsta samvete eller tanke på att barnets äldre syskon tar ofrivilligt del av detta.
Detta skitsnack.
Löjligt.
Usch.
Snark.
Den som är löjlig i denna tråd är du.

Eftersom hon hittades död på det sättet hon gjorde och dessutom legat död i flera dagar, är det väl inte konstigt att man förstår att något var väldigt sjukt och onormalt i denna familj.
Sen plussar vi på allt annat som framkommit, så blir allt än mer horribelt.

Ni som sitter och skriver här och förminskar Rebeckas ansvar, måste vara lika onda som P var och R är.

Ta nu din kista och stäng locket på den när du går.
Senast redigerad av rubin22 2020-10-16 kl. 06:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in