2020-10-14, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaJim
Sluta med det där snacket om att det inte är riktig kommunism för det är exakt vad alla dessa diktaturer är och var! Sovjetunionen agerade efter Marxismens teorier med planekonomi, statligt ägda industrier och kollektiviserat jordbruk, och resultatet blev ett land utan produktivitet och toppstyrning. Sen kan alla små Hippiekommunister gnälla om att kommunismen i teorin är så underbar, men det enda som räknas är utfallet och inga jävla idiotiska drömmar.

Då du motsäger dig själv i första meningen är det egentligen överflödigt med ytterligare kommentarer.
Kan ändå förtydliga ännu en gång at tjag inte tycker kommunism är något bra eller positivt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Enligt wikin betyder "fascist" att man gillar parader, diktatur, förtryck av motståndare. Jag är emot allt detta. Fascism låter som en blåkopia av kommunism.

Jo, det är lätt det blir fel när man sätter epitet på folk utan att riktigt veta, eller vad tycker du?
Citera
2020-10-15, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Då du motsäger dig själv i första meningen är det egentligen överflödigt med ytterligare kommentarer.
Kan ändå förtydliga ännu en gång at tjag inte tycker kommunism är något bra eller positivt.
Exakt vad är motsägelsefullt? Att kommunismen alltid leder till diktatur och förtryck? Ska du fortsätta gnälla om att paradiset kommunismen utlovat är det enda resultatet som räknas om man ska kalla något för äkta?
Citera
2020-10-15, 09:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jo, det är lätt det blir fel när man sätter epitet på folk utan att riktigt veta, eller vad tycker du?
Vad kallar man en person som vägrar säga att han är kommunist, fast allt han skriver är kommunistisk propaganda?
Citera
2020-10-15, 12:56
Medlem
"Varför finns det folk bland arbetarklassen & medelklassen som röstar på högerpolitik?" lyder trådstartens rubrik. Svar på denna fråga har givits i början av tråden. Det nuvarande barnsliga tramset har inte minsta anknytning till trådstarten så varför fortsätter ni?
Citera
2020-10-16, 02:21
Medlem
Citat:
Exakt vad är motsägelsefullt? Att kommunismen alltid leder till diktatur och förtryck? Ska du fortsätta gnälla om att paradiset kommunismen utlovat är det enda resultatet som räknas om man ska kalla något för äkta?

Om du inte förstår det är det möjligen mindre förnedrande för dig själv att sluta diskutera saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Vad kallar man en person som vägrar säga att han är kommunist, fast allt han skriver är kommunistisk propaganda?

Aha, inte helt oväntat tycker du det är okej att göra det själv men inte att bli utsatt.
Föga förvånande men ganska patetiskt.
Citera
2020-10-16, 09:37
Medlem
Citat:
Om du inte förstår det är det möjligen mindre förnedrande för dig själv att sluta diskutera saken.
Du har härmed mitt tillstånd att förnedra mig genom att berätta vad som var motsägelsefullt i det jag sa.
Citera
2020-10-16, 16:22
Medlem
Pungsvings avatar
Varför finns det folk bland arbetarklassen som röstar rött? Där de röda har makten lever folk sämst och arbetena försvinner. I länder med vänsterpolitik lever speciellt arbetarklassen fattigt.
Citera
2020-10-17, 02:07
Medlem
Citat:
Du har härmed mitt tillstånd att förnedra mig genom att berätta vad som var motsägelsefullt i det jag sa.

Nej, du får klara dig själv.
Hade jag trott det vore meningsfullt så möjligtvis...
Citera
2020-10-17, 10:17
Medlem
Citat:
Nej, du får klara dig själv.
Hade jag trott det vore meningsfullt så möjligtvis...
Hahaha klassisk vänsterretorik! Du påstår en massa saker du inte kan argumentera för och nu försöker rädda situationen... Det gick inte så bra dock
Senast redigerad av SnyggaJim 2020-10-17 kl. 10:20.
Citera
2020-10-17, 10:41
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Vad är det som gör att arbetarklass och medelklass tror/är övertygade om att det skulle bli bättre för dem när de röstar på högerpolitik?
Det beror troligen på att de inte låtit sig luras av vänstertomtarnas yrande, utan har en mer korrekt uppfattning om verkligheten.

Var det bättre i Sovjet och öststaterna?
Hur stor invandring dit var det från vänsterväljare i Sverige.
(Kirunasvenskarna fanns ju men de som lyckades fly tillbaka till Sverige hade mindre trevliga saker att berätta. Och ni vänsterväljare misshandlade då dom för att dom berättade sanningen).

I Sydkorea som fört en råare högerpolitik har tillväxten varit stark och levnadsstandarden är ca 27 ggr högre i Sydkorea än Nordkorea. Och det är väl inte så många Sydkoreaner som flyr till vänsterpolitiken i Nordkorea. Hur många vill så kraftigt sänka sin levnadsstandard?

Det du och andra vänstermänniskor inte verkar förstå är att med vänsterpolitik så försvinner tillväxten. Det blir som med Nordkorea. Det står still. Och dom har stått still sedan 1960.

Bara sedan mitten på 1990-talet har reallönerna ökat med 66% i Sverige. Det beror på den "högervridning" som Bildt-regeringen gjorde, och Alliansen. Och att Göran Persson Regeringarna inte gick tillbaka till den hårdare vänsterpolitiken som S förde tidigare. Under GP såldes till och med statsföretag av. Och GP var ganska negativ till fackets skadeverkningar.

Så hur mycket vill folk sänka levnadsstandarden?
Det är en fråga, som folk som vill rösta vänster, får ställa sig.

Var är alla dessa icke-vinstdrivande företag som vänsterväljarna öppnat sina plånböcker och startat. Och driver utan vinst. Var?

Ska vänstersamhället vara helt utan företag, och det skall inte finnas några varor och tjänster att köpa?

Och var är pensionsfonden för vänsterväljare? Den som skänker all avkastning till staten och garanterar att pensionskapitalet inte ökar. Det borde finnas en stor efterfrågan från vänsterväljare att placera sitt pensionssparande i en sådan. Men varför hör jag inte något skrik efter en sådan?
Citera
2020-10-18, 01:15
Medlem
Citat:
Hahaha klassisk vänsterretorik! Du påstår en massa saker du inte kan argumentera för och nu försöker rädda situationen... Det gick inte så bra dock

Att förklara och argumentera två gånger om samma sak för att någon inte förstår är samma sak som att rädda situationen alltså?
Att inte förstå uppenbara saker är m.a.o. i så fall klassisk högerretorik.
Citera
2020-10-18, 11:07
Medlem
Citat:
Att förklara och argumentera två gånger om samma sak för att någon inte förstår är samma sak som att rädda situationen alltså?
Att inte förstå uppenbara saker är m.a.o. i så fall klassisk högerretorik.
Så exakt när har du förklarat något? Du påstår en jävla massa saker men sen kan du inte backa upp det och det kallar du för att förklara? Detta är vänstern i ett nötskal, och en stor anledning till att det går åt helvete för vänstern idag!

Kan du svara på min fråga? Eller är du för fin för att svara kleti och pleti på ditt café på Södermalm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in