2020-10-16, 00:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Källa på det?

På att det finns de som klarar undervisningen sämre än andra?
Citera
2020-10-16, 00:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Inte ni, uppenbarligen. Det är er collateral damage vi diskuterar, inte min.

Så du menar att vi ska bry oss mer om de 5% som inte klarar sin utbildning på distans? 95% som klarar sig anser jag är en ganska god siffra i sammanhanget. Jag tycker vi satsar på de 95%:en. Kanske gallrar vi bort lite avskräde.
Citera
2020-10-16, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
På att det finns de som klarar undervisningen sämre än andra?
Nej, källa på att "de 5 procent av barnen som sämst klarar distansundervisning" klarar sig ännu sämre om de undervisas i klassrum.
Citera
2020-10-16, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
I Sverige har det dött 26 gånger fler i covid-19 än antal människor som dog i trafiken hela förra året.
Jag tror nog du skulle kunna hitta 1000 boende på ålderdomshem med några månader kvar i livet som lätt skulle offra sitt liv om ett av barnen som dog i trafiken förra året fick leva...
Citera
2020-10-16, 00:23
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Uttalandet var i klass med det uttalande Tegnell gjorde då 1 miljon avlidit. Då förringade han sjukdomen genom att påminna om att det minsann också dör folk i andra sjukdomar.
Uttalande likt dessa är inte passande för de som sköter Sveriges strategi i denna pandemi och så är det bara.
Förövrigt verkar Tegnell ha något fel på sitt andning system, kol, astma eller är han bara storrökare, vad vet jag inte men det är inte friskt eller normalt att harkla som han gör. Han är ju också till åren och man. Skulle tro att han löper större risk att bli allvarligt skadad eller avlida av covid en av trafiken. Han är ju inte en ung person som jobbar som cykelbud. Han harklade ovanligt mycket i tisdags och såg lite blank ut i pannan i dag. Att han aldrig gjort ett covid test är ju skrämmande och han visar gång på gång att han är en ”förnekare” vilket är en hälso fara för oss alla.

Jag kan ärligt säga att jag är mer rädd för honom och vad han har gjort och kan komma att göra mot mitt land och mitt folk en vad jag är för att gå över ett övergångsställe.

Haha, herregud ännu en sängvätare av rang . Ni förökar er fan som grodyngel

Ja, tänka sig, det dör människor i andra sjukdomar. Av de 1 miljon som dött "av" covid har i princip alla dött av ANDRA sjukdomar. Totalt dör ca 40 miljoner varje år av metabola sjukdomar. SÅ ja, covid är ingenting i jämförelse, framförallt då med tanke på att så gott som alla coviddödsfall beror just på metabola sjukdomar.

"Ditt land och ditt folk" - Du ska vara glad att Tegnell inte stängt ner landet totalt och orsakat förödande skada för decennier framåt, så som många andra länder gjort (utan att ha några som helst bättre resultat än Sverige). Du ska vara glad över att han inte orsakat irreversibel psykologisk skada på en hel generation svenska barn genom att tvinga dem till social distansering, och masktvång 8 timmar om dagen. Du ska vara glad över att du inte behöver leva i en totalitär fasciststat. Eller det kanske är sånt du älskar? Dra till Australien i så fall. Ärkepsykopaten Daniel Andrews verkar vara mer av en man i din smak

Där jävla är det hårda tag, och inga fjollerier som här i Sverige. Lockdown sannolikt i flera år framöver, masktvång och hårda restriktioner lika så. Militär på gatorna som ser till att lagarna följs. ÅTMINSTONE tills det kommer ett vaccin, men sannolikt även ett bra tag efter det. Åk dit vetja!

All heder till Tegnell för att han inte testat sig. Alla som testar sig är förrädare eftersom varje positivt fall bidrar till att motivera nya lockdowns, som vi nu sett i övriga världen på senare tid. Dessutom är testet värdelöst och intetsägande. Hade du läst på lite om testet så hade du vetat det.

Seriöst, är du sverigedemokrat? Skulle gissa det baserat på hur du skriver. Varför är alla boomer sverigedemokrater så jävla pro-lockdown? Och för masktvång? Fattar ni inte att ni springer globalisternas ärenden? Fattar ni inte att alla andra motsvarande partier ute i världen är de som är MOT lockdown, som INSER att virusets farlighet är kraftigt överdrivet? Som inser att restriktioner och nedstängningar gör betydligt mer skada än vad det här viruset någonsin skulle kunna ha gjort?
Citera
2020-10-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så du menar att vi ska bry oss mer om de 5% som inte klarar sin utbildning på distans? 95% som klarar sig anser jag är en ganska god siffra i sammanhanget. Jag tycker vi satsar på de 95%:en. Kanske gallrar vi bort lite avskräde.
5 procent är ungefär hundratusen barn.
Citera
2020-10-16, 00:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
5 procent är ungefär hundratusen barn.

Mmm det är hemskt. Livet kan vara hemskt. Jag antar att du aldrig upplevt krig.
Citera
2020-10-16, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag började läsa rapporten, men orkade inte läsa hela. Kan du citera delen där det står att 1/200 kontakter blir smittade?

När jag nämnde smittspridning utan symtom, så tänkte jag på både presymtomatisk smittspridning och asymtomatisk smittspridning. Ingen av dessa går att stoppa med uppmaningen "stanna hemma när du är sjuk".

Tabell 1 summerar 9 studier där de följt upp totalt 2094 nära kontakter till 41 asymptomatiska indexfall (en studie anger inte antal dock) och funnit 9 sekundära fall. Det är alltså maximalt 9 av dessa 2094 som kan ha fått smittan från någon av dessa asymptomatiska fall. Det maximalt eftersom det inte utesluts att någon av dessa kontakter fått smittan från någon annan utanför den gruppen. En risk på 0,004 att bli smittad av en eller flera asymptomatiska individer som du lever nära med

Tabell 2 summerar 10 studier där de följt upp totalt 1536 nära kontakter till 59 presymptoatiska indexfall och funnit 78 sekundära fall. Som ovan är detta ett maximum. En risk på 0,05 att bli smittad av en eller flera presymptomatiska individer som du lever nära med.

I de flesta av ovan situationer är det familjer eller nära sociala kontakter som smittan skett, alltså högst troligen ganska långa kontaktperioder och inomhus. Risken torde alltså var betydligt lägre om du möter en sådan person i en affär, marknad, eller tunnelbana.

Om nu FHM skulle kommunicera risken för att bli smittad av en asymptomatisk eller presymptomatisk person i samhället (exkl familj eller arbetsplats) vad skulle de säga? Och vad säger rekommendationen idag? Jo håll avstånd, tvätta händerna, undvik fester och längre sociala kontakter och stanna hemma om du känner dig minsta sjuk, testa dig om symptomen håller i sig.
Citera
2020-10-16, 00:29
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Haha, herregud ännu en sängvätare av rang . Ni förökar er fan som grodyngel

Ja, tänka sig, det dör människor i andra sjukdomar. Av de 1 miljon som dött "av" covid har i princip alla dött av ANDRA sjukdomar. Totalt dör ca 40 miljoner varje år av metabola sjukdomar. SÅ ja, covid är ingenting i jämförelse, framförallt då med tanke på att så gott som alla coviddödsfall beror just på metabola sjukdomar.

"Ditt land och ditt folk" - Du ska vara glad att Tegnell inte stängt ner landet totalt och orsakat förödande skada för decennier framåt, så som många andra länder gjort (utan att ha några som helst bättre resultat än Sverige). Du ska vara glad över att han inte orsakat irreversibel psykologisk skada på en hel generation svenska barn genom att tvinga dem till social distansering, och masktvång 8 timmar om dagen. Du ska vara glad över att du inte behöver leva i en totalitär fasciststat. Eller det kanske är sånt du älskar? Dra till Australien i så fall. Ärkepsykopaten Daniel Andrews verkar vara mer av en man i din smak

Där jävla är det hårda tag, och inga fjollerier som här i Sverige. Lockdown sannolikt i flera år framöver, masktvång och hårda restriktioner lika så. Militär på gatorna som ser till att lagarna följs. ÅTMINSTONE tills det kommer ett vaccin, men sannolikt även ett bra tag efter det. Åk dit vetja!

All heder till Tegnell för att han inte testat sig. Alla som testar sig är förrädare eftersom varje positivt fall bidrar till att motivera nya lockdowns, som vi nu sett i övriga världen på senare tid. Dessutom är testet värdelöst och intetsägande. Hade du läst på lite om testet så hade du vetat det.

Seriöst, är du sverigedemokrat? Skulle gissa det baserat på hur du skriver. Varför är alla boomer sverigedemokrater så jävla pro-lockdown? Och för masktvång? Fattar ni inte att ni springer globalisternas ärenden? Fattar ni inte att alla andra motsvarande partier ute i världen är de som är MOT lockdown, som INSER att virusets farlighet är kraftigt överdrivet? Som inser att restriktioner och nedstängningar gör betydligt mer skada än vad det här viruset någonsin skulle kunna ha gjort?
Har aldrig röstat på SD, roade mig med att slåss mot de i min ungdom på den tiden deras anhängare var stolta nynazister

Du verkar vara väldigt fördomsfull, säger en hel del om vad för slags person du är.
Citera
2020-10-16, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu säger Tengele att 5 gånger fler kan dö. Ytterligare 30 tusen döda att vänta då

Det är WHO som går ut med det och läxar upp Sverige ännu en gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Mmm det är hemskt. Livet kan vara hemskt. Jag antar att du aldrig upplevt krig.
Nej, jag har inte upplevt krig för jag är inte 250 år gammal.

Låter ganska hårt att motsvarande en hel årskull med barn ska gallras ut redan i grundskolan, för att ni ska få följa er magkänsla om hur smittan sprids.
Citera
Medlem
Varför bryr sig folk om vad Tegnell säger ö.h.t.?

Han är en politiskt tillsatt politruk, eller ett offerlamm om ni hellre vill det.
Han har sedan i januari hela tiden haft fel i sak, han missbedömde allt från första början!

Allt vi sett där efter är skademinimering/locket på/fan vi gjorde fel, vad gör vi nu/aj fan, nu blev det fel igen.
Löfven kommer inte att blinka en sekund för att offra Tegnell när drevet drar igång om varför vi har så många döda som vi har i förhållande till folkmängd.
När frågor börjar ställas om varför våra gamlingar fick morfin (som är andningshämmande) istället för vård (vilket var för att kunna säga att strategin lyckats med att "platta ut kurvan" och inte överbelasta vården (nä det är väl inte så svårt att klara av om man inte tar in de vårdberoende)).
Man säger att Estonia var en oerhörd katastrof med ca 500 döda svenskar, nu närmar vi oss 12 gånger så många döda svenskar, på grund av en inkompetent statsepidemiolog och en inkompetent sosseregering som endast är beredda på att importera mer valboskap och höja skatterna och bidragen.
Att leda ett land i kris har aldrig varit sossarnas starka sida!

Och nu säger sosse-statsepidemiologen att man inte behöver vara rädd för Covid-19, och att det är farligare att gå över gatan...
Vem var det som sa något liknande för bara någon vecka sedan som blev uthängd över hela världens media för det uttalandet?
Jo, USA:s president Donald Trump! Då var det ett hemskt uttalande enligt resten av PK-världen!
Men nu när Tegnell säger det så är det tydligen ok...

Hur skall ni ha det?

Själv tycker jag att det är ett urbota idiotiskt uttalande då ingen vet exakt i förväg hur någon kommer att påverkas av SARS-CoV-2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in