Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Läste du även rättelsen/förtydligandet som FHM var tvungna att göra eftersom folk i allmänhet gör allt för att misstolka vad Tegnell säger?
Ska vi säga så här då: om jag cyklar i Stockholms innerstad i full rusningstrafik så löper jag större risk att skadas, än att dö om jag drabbades av covid?
Uttalandet var i klass med det uttalande Tegnell gjorde då 1 miljon avlidit. Då förringade han sjukdomen genom att påminna om att det minsann också dör folk i andra sjukdomar.
Uttalande likt dessa är inte passande för de som sköter Sveriges strategi i denna pandemi och så är det bara.
Förövrigt verkar Tegnell ha något fel på sitt andning system, kol, astma eller är han bara storrökare, vad vet jag inte men det är inte friskt eller normalt att harkla som han gör. Han är ju också till åren och man. Skulle tro att han löper större risk att bli allvarligt skadad eller avlida av covid en av trafiken. Han är ju inte en ung person som jobbar som cykelbud. Han harklade ovanligt mycket i tisdags och såg lite blank ut i pannan i dag. Att han aldrig gjort ett covid test är ju skrämmande och han visar gång på gång att han är en ”förnekare” vilket är en hälso fara för oss alla.
Jag kan ärligt säga att jag är mer rädd för honom och vad han har gjort och kan komma att göra mot mitt land och mitt folk en vad jag är för att gå över ett övergångsställe.