2020-10-15, 21:58
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Tegnell är galen som sagt

https://www.expressen.se/nyheter/tegnell-inte-radd-for-covid-farligare-att-ga-over-gatan/

Det är ingen idé att diskutera frågan längre. Det är helt uppenbart att den drivs av mentalpatienter och förnekare.

Hoppas #TeamTegnell försöker försvara den här blundern så de kan göra bort sig än mer.
Citera
2020-10-15, 22:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
För samhället. Om pengarna gör mer nytta någon annanstans för att rädda liv och levndaår ska pengarna satsas där istället. Det är iaf min filosofi. Resurserna är tyvärr inte oändliga, det gäller att fördela dem så optimalt som möjligt. Om jag minns rätt räknar trafikverket med att ett liv i snitt är värt 10-20 miljoner kronor när de ska besluta om investeringar i ev ombyggnationer för ökad trafiksäkerhet. Så 10 miljoner per räddad 80+liv skulle vara en väldigt frikostig budget.

Då har Sveriges 6000 döda kostat 60 miljarder så långt då? Vem får räkningen och vem får pengarna?
Citera
2020-10-15, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det är ingen idé att diskutera frågan längre. Det är helt uppenbart att den drivs av mentalpatienter och förnekare.

Hoppas #TeamTegnell försöker försvara den här blundern så de kan göra bort sig än mer.

Tolkar det som att det är ungefär liknande risk att cykla i rusningstrafik som att utsätta sig för covid-19

Det är ändå rätt få som dör av smittan.

Att jämföra antalet trafikdöda med antal döda av covid-19 blir fel.

Mvh,
Teamet
Citera
2020-10-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Då har Sveriges 6000 döda kostat 60 miljarder så långt då? Vem får räkningen och vem får pengarna?

Nej, det handlar naturligtvis om levnadsår och vilka liv som är värda mer. Naturligtvis är en ung människa värd mer än en 80 åring, på alla sätt utom kanske värdet som 80 åringen har för sina anhöriga.
Citera
2020-10-15, 22:02
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Anders Tegnell har helt rätt. Det är för majoriteten av befolkningen oändligt mycket farligare att gå över övergångsställen än ”covid”
Så 60 st. döda är fler än 6000 döda? Hur tänker du där?
Om du inte visste det så är det här bara en i raden av grodor från den mannen.
Citera
2020-10-15, 22:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Själv förstår jag inte alls vad han menar eller varför man skulle vilja säga att man inte är rädd för att smittas eller varför man överhuvudtaget tar upp övergångsställen.
Precis, det ger ju helt fel signaler! Senast idag stod han ju och sa att det gick åt fel håll och uppmanade till att följa restriktionerna.

Man blir snurrig av hans motsägelsefulla uttalanden.
Citera
2020-10-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Så 60 st. döda är fler än 6000 döda? Hur tänker du där?
Om du inte visste det så är det här bara en i raden av grodor från den mannen.

Problemet är att du, tillsammans med resten av svenska folket inte förstår er på statistik. Det är fullständigt ointressant att en massa sjuka gamlingar dött MED covid. För MAJORITETEN av befolkningen så är övergångsstället farligare.

Innan du svarar på mitt inlägg så råder jag dig att läsa på lite grundläggande statistik och representativitet.
Citera
2020-10-15, 22:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Tolkar det som att det är ungefär liknande risk att cykla i rusningstrafik som att utsätta sig för covid-19

Det är ändå rätt få som dör av smittan.

Att jämföra antalet trafikdöda med antal döda av covid-19 blir fel.

Mvh,
Teamet

Om det dog 6000 i trafiken varje år så hade vi nog haft ganska breda debatter om det. Oavsett om det var Britta 72 på en cykel eller Allan 92 som blev påkörd i sin permobil. Trots de få levnadsåren och risken att de kunde ha dött av influensan om en månad.
Citera
2020-10-15, 22:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Problemet är att du, tillsammans med resten av svenska folket inte förstår er på statistik. Det är fullständigt ointressant att en massa sjuka gamlingar dött MED covid. För MAJORITETEN av befolkningen så är övergångsstället farligare.

Innan du svarar på mitt inlägg så råder jag dig att läsa på lite grundläggande statistik och representativitet.

Så du menar att det dött fler än 6000 människor på övergångsställen i Sverige bara i år?
Citera
2020-10-15, 22:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Om du inte såg inslaget som var precis i början på aktuellt, så tycker jag att du skall dra på play och kolla från början. Från Uppsala alltså.
Om du har ännu mer tid, så föreslår jag att du kollar pkn från region Uppsala tidigare idag.
Där var det ord och inga visor.
Tack, det ska jag göra.
Citera
2020-10-15, 22:08
Medlem
Citat:
Så du menar att det dött fler än 6000 människor på övergångsställen i Sverige bara i år?

Jag tänker inte slösa energi på människor som inte förstår grundläggande statistik. Gå och läs på och kom tillbaka om du vill ha en givande diskussion.
Citera
2020-10-15, 22:08
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Precis så ligger det till. Giesecke är väl en av de som haft mest fel genom hela pandemin. Faktiskt värre än Tegnell. Man har överskattat immunitetsaspekten. Det var inte immunitet som gjorde att smittan avtog under sommaren. Snarare förändringar i väderlek och annat livsmönster bland befolkningen, såsom sommarlov etc.

Det har inte hindrat Anders Tegnell att skryta över sin strategi. Titta på den här franska intervjun, vid 12:20.

Anders Tegnell säger att han möter hösten med ett visst självförtroende.
Senast redigerad av Onkel Kostia 2020-10-15 kl. 22:29. Anledning: Jag glömde ordet "inte".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in