2020-10-15, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Självklart har han det, jag är mycket medveten om det. Det är nämligen det enda sättet som han på ett effektivt sätt kan tackla det korrupta systemet som har gjort lobbyisterna såpass inflytelserika. Precis som när FBI och CIA anställer de bästa hackersarna, så har Trump gjort med lobbyisterna.

Edit: Stavfel

Jaha ok. Jag är beredd att köpa din teori om du kan hjälpa mig se hur han har "drain the swamp" alternativt vilka steg han har föreslagit för att göra det svårare för politiker i washington att låta sig köpas av utomstående krafter?
2020-10-15, 21:15
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixter
Jaha ok. Jag är beredd att köpa din teori om du kan hjälpa mig se hur han har "drain the swamp" alternativt vilka steg han har föreslagit för att göra det svårare för politiker i washington att låta sig köpas av utomstående krafter?

T.ex. Executive Order 13770 var en bra start.
2020-10-15, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Eftersom Biden inte stämmer NYP betyder det att allt de skrivit om Biden och Burisma är 100%sant.

Vänta lite. Kom inte storyn ut igår?

Det tar åtminstonde en vecka att skriva ihop en juridisk korrekt stämningansökan.

Dessutom måste han kunna visa att skada har skett för honom pga denna artikel.
Dvs sveda och värk. Tex att han blivit av med inkomst eller utsatts för förtal som leder till hot osv.

Sist men inte minst så måste han ha försökt att få redaktören att göra en "retraction" dvs dementi och rättelse. Ifall de står på sig och hävdar att storyn är sann och att deras källor är äkta, först då kan han väl vända sig till en federal domstol menar jag, då NY Post är en nationell tidning och inte en lokaltidning. Trots namnet.

Detta är min tolkning. Vad tror du själv ?
2020-10-15, 21:20
Bannlyst
Citat:
T.ex. Executive Order 13770 var en bra start.

tack för ditt svar. Detta är en pledge (frivilligt löfte) och inte en lag.

Han kan alltså inte tvinga sina anställda att tacka nej till jobb som lobbyister efter att de slutar att arbeta för honom.

Det kan väl bara kongressen göra genom att rösta igenom en lag som förbjuder lobbyism i 5 år efter att man lämnar regeringen.

Har jag fel så får du gärna tala om var och varför. tack på förhand

(Enligt NPR news så har Trump kopierat innehållet nästan ordagrannt från tidigare E.Os av Bush och Obama.)
2020-10-15, 21:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vänta lite. Kom inte storyn ut igår?

Det tar åtminstonde en vecka att skriva ihop en juridisk korrekt stämningansökan.

Dessutom måste han kunna visa att skada har skett för honom pga denna artikel.
Dvs sveda och värk. Tex att han blivit av med inkomst eller utsatts för förtal som leder till hot osv.

Sist men inte minst så måste han ha försökt att få redaktören att göra en "retraction" dvs dementi och rättelse. Ifall de står på sig och hävdar att storyn är sann och att deras källor är äkta, först då kan han väl vända sig till en federal domstol menar jag, då NY Post är en nationell tidning och inte en lokaltidning. Trots namnet.

Detta är min tolkning. Vad tror du själv ?
Jag är säker på att historien är sann. Den ingår i en indiciekedja som är robust. Biden är en korrupt nepotist. Det vet vi alla.
2020-10-15, 21:28
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Känner en amerikan som är demokrat och han kommer att hålla för näsan när han röstar, han tycker att Biden är vidrig men ogillar Trump så mycket så han hade hellre röstat på Saddam Husseins lik än lagt sin röst på Trump. Och det verkar han inte vara ensam om.

Det gemensamma för Trump-fantasterna är att de helt enkelt inte fattar hur hatad Trump är bland normala människor. Det är helt ointressant vem som ställer upp mot Trump eftersom den personen har som största fördel att inte vara Trump. Trump är pä väg att förlora stater som Georgia som inte röstat demokratiskt sen 1992(Bill Clinton).

Det är en månad kvar och mycket ska hända men är man säker på Trump-seger i dagsläget är man rent ut sagt dum i huvudet alternativt betald för att säga det. Inget tyder på att Trump ska vinna.

Inget!
2020-10-15, 21:29
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Det vi ser utspelas nu är en verklig kamp där David står mot Goliat. I princip all media och Big tech vill se demokraterna vinna valet. De har konstigt nog även störst stöd från de rikaste. 70 % av de pengamässigt största donationerna i toppen gick till demokraterna 2019. Jag har inte kollat för 2020, men det lär ligga på ungefär samma nivå.

Lobbyisterna styr och ställer i Washington, men det är helt klart så att Trump anses vara ett stort hot mot hela systemet. Han är en okontventionell politiker (numera) som man inte kan styra som alla de andra.

Det farliga är att en röst på demokraterna är en röst på Harris. Hennes skrapsår på knäna efter allt k*ksugande i sin karriär har knappt läkt än. Att ha en sådan vänstervriden häxa styrandes i Vita Huset vore katastrof. Det enda hon kommer pusha för kommer att vara diverse rasfrågor för att ytterligare splittra nationen. Kineserna och diverse terrorister kommer att flytta fram positionerna avsevärt med ett sådant svagt ledarskap. Utfallet i valet kommer att ha ett stort inflytande långt utanför USA:s gränser.

Lågvattenmärke, bättre kan du IQ-145!

#evictionnotice2020
2020-10-15, 21:35
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro

#evictionnotice2020

Det är sant att Harris dejtade Willie Brown som gav henne uppdrag under tiden.
2020-10-15, 21:36
Medlem
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
4m
If we don’t win, the Radical Left will destroy our Country. Biden refuses to answer questions on packing the SCOTUS! Dems will pack the Court w/ radical left justices who will shred the #2A, empower violent mobs, and protect terrorists & violent criminals!

Är det en svaghet som vi ser när Trump pratar om OM vi vinner valet?

Att hota med hemskheter låter inte heller så där lovande om guld och gröna skogar som förra valet. Det är hela tiden olika katastrofscenarier som målas upp.

Sen är frågan hur mycket skadar sig Trumpkampanjen själv genom utfallen mot Joe Biden? Det är ju nya väljare man måste attrahera och resonemanget tar tid att sätta sig och folk har helt andra funderingar kring sin hälsa och sin ekonomi och sina barns tillvaro och andra som man har ansvar för.
2020-10-15, 21:41
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
4m
If we don’t win, the Radical Left will destroy our Country. Biden refuses to answer questions on packing the SCOTUS! Dems will pack the Court w/ radical left justices who will shred the #2A, empower violent mobs, and protect terrorists & violent criminals!

Är det en svaghet som vi ser när Trump pratar om OM vi vinner valet?

Att hota med hemskheter låter inte heller så där lovande om guld och gröna skogar som förra valet. Det är hela tiden olika katastrofscenarier som målas upp.

Sen är frågan hur mycket skadar sig Trumpkampanjen själv genom utfallen mot Joe Biden? Det är ju nya väljare man måste attrahera och resonemanget tar tid att sätta sig och folk har helt andra funderingar kring sin hälsa och sin ekonomi och sina barns tillvaro och andra som man har ansvar för.

Det börjar nog sakta sjunka in hos Trumpen att den inslagna vägen bara leder till #evictionnotice2020 från vita huset varför han nu börjar tala i dessa termer. Det är också därför han inte satsar de 100 M USD som han lovat att själv putta in in sin kampanj från egna medel. Hans administration är förtvivlade, då de är dränerade på pengar samtidigt som mer och mer pengar flyter in i Bidenkampanjen.
2020-10-15, 21:43
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
tack för ditt svar. Detta är en pledge (frivilligt löfte) och inte en lag.

Han kan alltså inte tvinga sina anställda att tacka nej till jobb som lobbyister efter att de slutar att arbeta för honom.

Det kan väl bara kongressen göra genom att rösta igenom en lag som förbjuder lobbyism i 5 år efter att man lämnar regeringen.

Har jag fel så får du gärna tala om var och varför. tack på förhand

(Enligt NPR news så har Trump kopierat innehållet nästan ordagrannt från tidigare E.Os av Bush och Obama.)

Ok, du frågade vilka steg han hade föreslagit, och Executive Order 13770 var det som slog mig först. Det är mycket riktigt som du påpekade i stort sett en kopia på George W. Bush:s original, som sedan plagierades av Hussein.

Egentligen är 13770 endast lite av en rökridå, då den innehåller kryphål som man kan ta sig runt. Tyvärr har Trump i princip blivit attackerad dagligen under sitt presidentskap, och egentligen inte fått en ärlig chans att ta itu med hela ”drain the swamp” biten. De är just de krafterna som gör allt i sin makt att sätta käppar i hjulen för Trump, och det har de lyckats bra med.

Jag tror inte folk i gemen förstår vilka kraftulla och farliga människor man har och göra med. Nu är jag alldeles för dåligt insatt i det hela, men av det lilla jag vet så har hela ”drain the swamp” retoriken inte levt upp till sitt löfte än så länge. Men det är givetvis ingenting som görs över en natt, inte ens fyra år. Trump behöver nog lite mer andrum och tid för att kunna ta tag i det hela.

Edit: Ooops, ett ord för mycket.
Senast redigerad av IQ-145 2020-10-15 kl. 22:14.
2020-10-15, 21:45
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro

#evictionnotice2020

Ja, jag ber om ursäkt. Det var faktiskt lite lågt. jag ställer mig i skamvrån med mössan i hand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in