Citat:
Ursprungligen postat av
Straiter
Tanken är väl att de ska köra 82 matcher och att det alltså inte blir en förkortad säsong?
Det är inte spikat hur nästa säsong ser ut men det mesta jag har hört och läst tyder på att det kommer att spelas klart mindre än 82 matcher.
Citat:
Det är klart att de bör vara bättre med Hall i laget. Allt annat än det vore en skräll.
Dock är det en rejäl skillnad på att vara bättre än under förra säsongen och att bli topp 8 i östra.
Östra är stentuff, men jag tror att några av dom stora kanonerna är på väg utför. Boston har långtidsskador på Pastrnak och Marchand, dom har tappat Krug, och dom är i en knivig cap-sits. Jag kan se dom missa slutspelet. Pens påminner om Chicago när deras era så smärtsamt tydligt började gå mot sitt slut. Dom kan inte riktigt göra en rebuild när dom har Crosby och Malkin, men dom är inte lika bra längre heller. Jag kan se Pens bomma också.
Det är stentufft om slutspelsplatserna i öst, men Buffalo har förutsättningar att vara ett av lagen som slåss om platserna.
Citat:
I likhet med att jag kan sätta rätt stora pengar på att Calgary inte blir bäst i väst kan jag sätta rätt stora pengar på att Buffalo hamnar utanför Stanley Cup-slutspelet, givet då att det inte skulle bli en liknande lösning som förra säsongen. Lite beroende på hur lagen ser ut när det är dags för nedsläpp är 10-12 i östra hyfsat rimligt för Buffalo.
(Förra säsongen kom de på plats 13, med samma point percentage som Devils, på plats 14.)
Jag skulle också kunna sätta pengar på det till rätt odds, men du undervärderar både Flames och Sabres.
Citat:
Fast med det sagt så är Buffalo ett av de lag som har visst cap-utrymme så kan de få in en T2/3-back och en T4-back skulle mitt svar absolut kunna förändras, men i övrigt hänger deras slutspelsplats på att spelare överpresterar. Skulle ex Asplund få chansen i tredjelinan, och därtill ta den, skulle jag verkligen tycka det vore toppen.
En back och/eller en målvakt skulle kunna höja Sabres rejält. Men har dom verkligen så mycket cap space kvar nu när dom har signat Hall för 8 mille?
Citat:
Därmed inte sagt att jag inte ser fram emot att se Eichel och Hall tillsammans.
Jag tror att Buffalo kan bli ett riktigt kul lag att följa nästa säsong, jag tror bara inte att de är tillräckligt bra för att nå slutspelet.
Jag tror att det blir en konstig säsong nästa säsong och att det kommer bli väldigt jämnt i öst.