2020-10-14, 22:22
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Han kritade på 3-års med Hurricanes i helgen.

Jesper Fast kommer bli en frisk injektion bland dem 3e,4e kedjespelare dem har nu. Dock skulle man alternera och även låta honom spela PP,och gärna BP med t.ex Aho. Dem har bägge fart nog att göra flera mål i underläges situationer. Tror faktiskt han är värvad för bl.a sin snabbhet och det spel Carolina har passar honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det Hall gjorde är smart. Han kommer få spela med Eichel och därmed ösa poäng, och därmed ha ett riktigt fint förhandlingsläge inför 21/22 och framåt, som förhoppningsvis sker i en värld som är mindre nedlåst.

Tror han vill vinna matcher och kanske spela slutspel,mer än att skapa massa poäng. Men Buffalo har problem på målvakt/backsidan emellanåt.
Citera
2020-10-14, 23:08
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Tror han vill vinna matcher och kanske spela slutspel,mer än att skapa massa poäng. Men Buffalo har problem på målvakt/backsidan emellanåt.

Tanken är nog att komma till ett vinnande lag sen.
Citera
2020-10-14, 23:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Tror inte att Rangers med nuvarande lag,är slutspel aktuella. Fattas centrar och att många unga behöver växa nästa säsong eller framöver.

Säg inte det. Det finns en del som är bra i laget också. Ska Mika fortsätta bomba in 0.72 mål per match så kommer Rangers vinna en del matcher.
Citera
2020-10-15, 15:10
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Tanken är nog att komma till ett vinnande lag sen.

Om nu inte Buffalo vänder,mot oanade prestationer nästa säsong?
Citera
2020-10-15, 17:40
Medlem
Citat:

Bara för att ta sig till slutspel skulle de behöva överprestera rejält.
(Givet att det inte blir samma sorts slutspel som i år dvs.)
Citera
2020-10-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Får de bara in en vettig förstaslips så tycker jag inte att laget är så dåligt. Tar de sig inte till slutspel iår så kommer de tamefan aldrig göra det.
Citera
2020-10-15, 18:09
Medlem
Citat:

Av de matcher jag såg förra säsongen så var Jack Eichel ligans bästa spelare, men han var för ensam och Buffalo inte tillräckligt tajta defensivt. I och med att han får Hall på sin sida kan det nog bli ett rejält lyft. Kan de få ut något vettigt av Staal trots hans ålder med Skinner så kanske det kan bli något. Olofsson kanske kan bomba in lite mål i PP så att de får bra siffror där också. Men problemet kommer nog fortfarande att vara defensiven. De senaste säsongerna har Buffalo börjat lovande men fallit tillbaka allt mer under säsongen. En kortad säsong 20/21 kanske gynna Buffalo.
Citera
2020-10-15, 21:12
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Det här blir ju åter en konstig säsong, så vem vet. Och med Hall som lekkompis kommer Eichel få ut mycket mer.

Citat:

Nu tar du i så du spricker. Att lägga till Hall till det laget har potential att lyfta dom ordentligt. Ullmark lär ta förstaspaden från Hutton, och även om han inte är topp 10 i ligan direkt, så är det en klar förbättring. Lägg därtill att Skinner har varit lite varannan säsong-spelare, kanske att han lyfter igen. Buffalo gick riktigt bra i början på förra säsongen, och nu med kort säsong vore det inte alls en skräll att dom tar en slutspelsplats.
Citera
2020-10-16, 00:01
Medlem
Citat:
Nu tar du i så du spricker. Att lägga till Hall till det laget har potential att lyfta dom ordentligt. Ullmark lär ta förstaspaden från Hutton, och även om han inte är topp 10 i ligan direkt, så är det en klar förbättring. Lägg därtill att Skinner har varit lite varannan säsong-spelare, kanske att han lyfter igen. Buffalo gick riktigt bra i början på förra säsongen, och nu med kort säsong vore det inte alls en skräll att dom tar en slutspelsplats.

Tanken är väl att de ska köra 82 matcher och att det alltså inte blir en förkortad säsong?

Det är klart att de bör vara bättre med Hall i laget. Allt annat än det vore en skräll.
Dock är det en rejäl skillnad på att vara bättre än under förra säsongen och att bli topp 8 i östra.

I likhet med att jag kan sätta rätt stora pengar på att Calgary inte blir bäst i väst kan jag sätta rätt stora pengar på att Buffalo hamnar utanför Stanley Cup-slutspelet, givet då att det inte skulle bli en liknande lösning som förra säsongen. Lite beroende på hur lagen ser ut när det är dags för nedsläpp är 10-12 i östra hyfsat rimligt för Buffalo.
(Förra säsongen kom de på plats 13, med samma point percentage som Devils, på plats 14.)

Fast med det sagt så är Buffalo ett av de lag som har visst cap-utrymme så kan de få in en T2/3-back och en T4-back skulle mitt svar absolut kunna förändras, men i övrigt hänger deras slutspelsplats på att spelare överpresterar. Skulle ex Asplund få chansen i tredjelinan, och därtill ta den, skulle jag verkligen tycka det vore toppen.

Därmed inte sagt att jag inte ser fram emot att se Eichel och Hall tillsammans.
Jag tror att Buffalo kan bli ett riktigt kul lag att följa nästa säsong, jag tror bara inte att de är tillräckligt bra för att nå slutspelet.
Citera
2020-10-16, 00:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Tanken är väl att de ska köra 82 matcher och att det alltså inte blir en förkortad säsong?

Det är inte spikat hur nästa säsong ser ut men det mesta jag har hört och läst tyder på att det kommer att spelas klart mindre än 82 matcher.

Citat:
Det är klart att de bör vara bättre med Hall i laget. Allt annat än det vore en skräll.
Dock är det en rejäl skillnad på att vara bättre än under förra säsongen och att bli topp 8 i östra.

Östra är stentuff, men jag tror att några av dom stora kanonerna är på väg utför. Boston har långtidsskador på Pastrnak och Marchand, dom har tappat Krug, och dom är i en knivig cap-sits. Jag kan se dom missa slutspelet. Pens påminner om Chicago när deras era så smärtsamt tydligt började gå mot sitt slut. Dom kan inte riktigt göra en rebuild när dom har Crosby och Malkin, men dom är inte lika bra längre heller. Jag kan se Pens bomma också.

Det är stentufft om slutspelsplatserna i öst, men Buffalo har förutsättningar att vara ett av lagen som slåss om platserna.

Citat:
I likhet med att jag kan sätta rätt stora pengar på att Calgary inte blir bäst i väst kan jag sätta rätt stora pengar på att Buffalo hamnar utanför Stanley Cup-slutspelet, givet då att det inte skulle bli en liknande lösning som förra säsongen. Lite beroende på hur lagen ser ut när det är dags för nedsläpp är 10-12 i östra hyfsat rimligt för Buffalo.
(Förra säsongen kom de på plats 13, med samma point percentage som Devils, på plats 14.)

Jag skulle också kunna sätta pengar på det till rätt odds, men du undervärderar både Flames och Sabres.

Citat:
Fast med det sagt så är Buffalo ett av de lag som har visst cap-utrymme så kan de få in en T2/3-back och en T4-back skulle mitt svar absolut kunna förändras, men i övrigt hänger deras slutspelsplats på att spelare överpresterar. Skulle ex Asplund få chansen i tredjelinan, och därtill ta den, skulle jag verkligen tycka det vore toppen.

En back och/eller en målvakt skulle kunna höja Sabres rejält. Men har dom verkligen så mycket cap space kvar nu när dom har signat Hall för 8 mille?

Citat:
Därmed inte sagt att jag inte ser fram emot att se Eichel och Hall tillsammans.
Jag tror att Buffalo kan bli ett riktigt kul lag att följa nästa säsong, jag tror bara inte att de är tillräckligt bra för att nå slutspelet.

Jag tror att det blir en konstig säsong nästa säsong och att det kommer bli väldigt jämnt i öst.
Citera
2020-10-16, 01:22
Medlem
Citat:
Det är inte spikat hur nästa säsong ser ut men det mesta jag har hört och läst tyder på att det kommer att spelas klart mindre än 82 matcher.

En back och/eller en målvakt skulle kunna höja Sabres rejält. Men har dom verkligen så mycket cap space kvar nu när dom har signat Hall för 8 mille?

Ok, för jag undrade tidigare i tråden om det skulle bli en minskad säsong och att de ex. bara spelade mot lagen i den egna konferensen, men svaret jag fick då var att det var 82 matcher och enligt Wikipedia är det också tänkt att bli 82 matcher. Samma sak gäller de nyhetskällor jag googlade fram:

ESPN: "Ever since the pandemic upended the 2019-20 season, commissioner Gary Bettman has been insistent on restoring as much normalcy as possible next season, including a full 82-game slate for every team.": https://www.espn.com/nhl/story/_/id/29782402/what-hearing-2020-21-nhl-season

NBC Sports: "What the league is not backing down from, however, is its desire to play a full 82-game season.

"We still would love to play an 82-game season," Daly said. "I can't sit here and guarantee you that will be the case, but it continues to be an objective, continues to be a goal."": https://www.nbcsports.com/washington/capitals/hockey-moves-forward-2020-21-season-setting-dates-nhl-draft-free-agency

Anaheim Calling: "“I anticipate playing a full season next season, 82 games, full playoffs,” Commissioner Bettman said during his annual press conference ahead of the Stanley Cup Final between the Dallas Stars and Tampa Bay Lightning. “How and when we do that is something that we don’t all have enough information to make any decisions, and anything would just be sheer speculation. Our goal is to get back to as greatest sense of normalcy as possible under whatever circumstances are presented.”": https://www.anaheimcalling.com/2020/9/22/21448566/2020-21-nhl-season-to-be-full-82-games-playoffs-start-date-undetermined

Blir det färre är det så klart ökad sannolikhet för att Eichel/Hall kan lyfta Sabres högre upp, men hänger det på dem en hel säsong så nej.

Cap space: $13,645,833, enligt CapFriendly.
(Dock med några RFA, exempelvis Ullmark.)
Citera
2020-10-17, 21:18
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Det här blir ju åter en konstig säsong, så vem vet. Och med Hall som lekkompis kommer Eichel få ut mycket mer.

Varken Ullmark/Button är ett av Nhls sämsta målvaktspar. Dem behöver trejda eller,hoppas på sina framtida draftval gällande målvakter .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in