2020-10-15, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixter
Jag upplever att vi inte kommer någon vart då jag skrev ett exakt svar till detta påstående för en timme sedan. Vilket du inte läst. jag menar exakt och ordagrannt svar till detta påstående.

tycker du det är viktigt att man läser motståndarens argument innan man försöker att motbevisa det ?

Vad är det du inte fattar? Presidenten kan inte benåda sig själv. Diskussionen handlade ju om att han skulle benåda sig själv. Inte andra.
2020-10-15, 20:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Vad är det du inte fattar? Presidenten kan inte benåda sig själv.

Säg det till Trump, det är han som säger att han ska benåda sig själv och sedan finns det väl inget som säger att en president inte kan göra det, i teorin så kan han nog erkänna till skuld och sedan benåda sig?
2020-10-15, 20:52
Bannlyst
Citat:
Vad är det du inte fattar? Presidenten kan inte benåda sig själv.

Återigen. Jag gav dig ett exakt svar formulerat i steg för steg. Ett som besvarar din fråga och inget annat. Ändå upprepar du frågan (som ett påstående med öppen tolkning)
Vi kommer inte kunna gå vidare om du inte läst det jag svarat och sedan talar om för mig var jag har rätt eller fel.

Jag vill jättegärna ta denna juridiska diskussion vidare men det är uppenbart att du inte tänker läsa mina svar. Vill du göra ett nytt försök?
2020-10-15, 20:55
Bannlyst
Citat:
Vad är det du inte fattar? Presidenten kan inte benåda sig själv. Diskussionen handlade ju om att han skulle benåda sig själv. Inte andra.

https://www.youtube.com/watch?v=D7CmjR0gfwU

Vilket Donald Trump menar på att han kan. Hör honom säga det här.
Kanske menar du att donald trump ljög när han till Fake news media sa
"I have 'absolute right to pardon myself'"
Det svaret är ochså intressant i sig då ytterst få MAGA:s menar att han någonsin har ljugit.
Samt andra argument jag för och en steg för steg mall på hur det kommer att gå till.
2020-10-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Säg det till Trump, det är han som säger att han ska benåda sig själv och sedan finns det väl inget som säger att en president inte kan göra det, i teorin så kan han nog erkänna till skuld och sedan benåda sig?

Isf hoppas jag han gör det. Alla vet att han inte skulle få en ärlig prövning. Allt man anklagat honom för har hittills varit hittepå.
2020-10-15, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145

Lobbyisterna styr och ställer i Washington, men det är helt klart så att Trump anses vara ett stort hot mot hela systemet. Han är en okontventionell politiker (numera) som man inte kan styra som alla de andra.

Han har anställt flest lobbyister i sitt vita hus än någon annan president i modern historia. (bush,clinton,obama,carter)
https://thehill.com/regulation/lobbying/461860-trump-has-named-more-ex-lobbyists-to-cabinet-in-3-years-than-obama-bush
2020-10-15, 20:57
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=D7CmjR0gfwU

Vilket Donald Trump menar på att han kan. Hör honom säga det här.
Kanske menar du att donald trump ljög när han till Fake news media sa
"I have 'absolute right to pardon myself'"
Det svaret är ochså intressant i sig då ytterst få MAGA:s menar att han någonsin har ljugit.
Samt andra argument jag för och en steg för steg mall på hur det kommer att gå till.

Då hoppas vi han gör det, det hade varit fantastiskt. Men jag tvivlar på att det är möjligt.

Först ska vi se om Biden&co åker dit. En sak i taget.
2020-10-15, 20:59
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Efter att Trump vunnit igen ska det bli spännande att se vilken fantastisk konspirationsteori Trumphatarna ska ljuga ihop denna gång. Sist var det Ryssland. Vad blir det denna gång?

Kina. Pedofili. De anklagar alltid Trump för saker de själva gjort eller gör.
2020-10-15, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Team Biden måste nu på två veckor nå 650.000 registrerade rösters övervikt där merparten av dem dessutom går ut på valdagen och röstar Biden för att ha en matematisk chans att vinna, annars går Florida till Trump.. Håller det för (helt) osannolikt, men ok, lite drama vill vi ju ha det är val!

Team Biden har samlat in 420 milj dollar på en månad. Trump är pank. Vi vet fortfarande inte hur lite pengar de samlar in varje månad.

https://nationalinterest.org/blog/2020-election/donald-trump-2020-campaign-nearly-broke-168549

Citat:
His presidential campaign has apparently burned through almost $800 million of the $1.1 billion it raised, including wasting 11 million on Super Bowl ads and another 4 million at Trump hotels and restaurants. Meanwhile, the Biden campaign, which has been focusing on Zoom events, in contrast to Trump who despises them, raised a record $365 million in August. The Trump campaign raised $165 million in July has not yet released its numbers for August, with the president apparently unhappy with the results.
2020-10-15, 21:04
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Han har anställt flest lobbyister i sitt vita hus än någon annan president i modern historia. (bush,clinton,obama,carter)
https://thehill.com/regulation/lobbying/461860-trump-has-named-more-ex-lobbyists-to-cabinet-in-3-years-than-obama-bush

Självklart har han det, jag är mycket medveten om det. Det är nämligen det enda sättet som han på ett effektivt sätt kan tackla det korrupta systemet som har gjort lobbyisterna såpass inflytelserika. Precis som när FBI och CIA anställer de bästa hackersarna, så har Trump gjort med lobbyisterna.

Edit: Stavfel
Senast redigerad av IQ-145 2020-10-15 kl. 21:09.
2020-10-15, 21:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man märker att Pro-Trumpers blir mer och mer desperata. Desperata på gränsen till psykos.

Totalt innestängda i sin bubbla
- "det är helt självklart" att alla påhitt och lögner om Biden är sanna
- Trump leder "egentligen" i de flesta swingstates

Totalt förnekelse.
Alla kan tjafsa tills valet är avgjort i SCOTUS, vilket kommer ta ett bra tag. Till dess kör vår hjälte Trump Tåget till en framtid med frihandel, välstånd och mental sundhet. Alternativet är transsexuella idrottare, late term abortions, världskrig och lock-downs. Jag förstår inte varför du hyllar den utvecklingen, men det må så vara.

Men du måste ändå hålla med om nu när Twitter tillåter länkar till NYP:s artikel, måste den ju vara sann. De har ju fact checkat den nu.
2020-10-15, 21:09
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Statistik och poll-nörderi på reddit, en AMA med: American Association for Public Opinion Research (AAPOR)
Citat:
If you’ve ever wondered about margins of error or how to properly interpret an election poll, we’re here to help! We’re both on the AAPOR taskforce that’s examining the pre-election polling performance for the 2020 race. [...] Check out our first report – released a few days ago – which found that the pre-election Democratic primary polls were accurate. You can also check out AAPOR’s 2016 election evaluation which dispelled the widespread belief that the “polls got it wrong.” In fact, the 2016 national presidential polls were accurate by historical standards, but some state polls were not as accurate as the national polls.

We’re members of AAPOR, the nation’s largest organization of public opinion and survey researchers, and we’re here to answer all your 2020 election polling questions. Ask us anything!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in