2020-10-15, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixter
Joe Biden kommer att vinna och sedan ge sig på Donald Trump efter en hel del brott. För att förhindra detta kan Trump benåda sig själv samt alla de som tänkas vilja flippa och vittna emot honom.

Som jag förstår det så måste Bidén isf benåda honom. Låter det sannolikt?

Citat:
Ifall du tycker att detta är en konspirationsteori så får jag väl mest rycka på axlarna och gå vidare.
Jag vet inte hur jag ska nå ut till dig på ett meningsfullt sätt.
Ha en trevlig kväll.

Det är allt ni har, ni har kört konspirationsteorier staplade på varandra sen 2016. När ska ni lära er att tänka själva istället för att stå på knä och gapa under medias skrev?
2020-10-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Du är så trög att det är synd om dig.

Men du är smart som skriver ett inlägg att om två år kommer folk att se att Harris är Bidens vicepresidentkandidat?

Jag menar att de ser nog det redan som det är nu. Till och med du har ju märkt det. Och du är ju inte så smart, oss emellan så är du nog trögare än vad jag är. Och då är det illa.

Trump kör väl inte med den retoriken att det ska ta två år för att se att Harris är där hon är nu? Så dum kan du ju inte vara? Så jag är helt övertygad om att alla, ja nåja, nästan alla, som röstar på Biden vet att det är Harris som tar över om han inte kan jobba. Varför pratar du om att Harris är insmugglad på något sätt?
2020-10-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam

Det är allt ni har, ni har kört konspirationsteorier staplade på varandra sen 2016. När ska ni lära er att tänka själva istället för att stå på knä och gapa under medias skrev?

Det finns en tråd som diskuterar frågan om Trump kan benåda sig själv.

Berätta gärna vad man ska lära sig för att tänka själv. Vad innebär det för dig?
2020-10-15, 19:25
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
...Förutom att uppfatta vad som konsumeras måste konsumenten också hålla koll på vem som kommunicerar det som konsumeras. Men då jag normalt sätter människan högt (även om jag i bland tvivlar efter att befunnit mig i trådar som denna) så tror jag också att de flesta skall klara av detta...

Ja, i en perfekt värld skulle det vara så. Tyvärr vet du lika mycket som jag att det inte förhåller sig på det sättet. Folk i gemen är alldeles för lättpåverkade av media utan att själva kolla upp sanningshalten. Att styra eller kväva åsikter/påståenden i syfte att påverka ett val är inte ett demokratiskt förfaringssätt.

Hur valet än kommer att sluta 2020, så lär medias och Big Techs inflytande och bias att diskuteras långt efter det. Det kommer säkert att stiftas vissa lagar i det avseendet, vilket ironiskt nog kommer att inskränka Big Tech-företagens ”frihet” att göra som de behagar.
2020-10-15, 19:29
Bannlyst
Citat:
Och vem tror du skulle utföra en sådan benådning?

Vem är det du tror skulle benåda Trump?

Innan POTUS avgår så benådar han Pence. Sen VP Pence den 46e presidenten och benådar privatpersonen Trum,hans 2 barn och hans svärson, för alla federala brott de erkänner sig skyldiga till. Därefter utfärdar Bill Barr ett dekret om att justitiedepartementet inte får åtala någon i Vita huset. Sen benådar Pence, AG bill barr för uppenbart tjänstefel.

Det innebär teoretiskt att de avsäger sig sin rätt att hålla tyst i kongressutskottsförhör (5th amendment privelegies) då de redan har erkännt en hel del brott i utbyte mot immunitet.
Precis som Nixon gjorde.

Ifall Pence blir president för 1 dag under lame duck session,så fördubblas hans pension hela livet ut. från 250k usd till 500 k usd årligen
Dessutom får han dygnet runt secret service beskydd då han är en fd.president.

För Mike pence del innebär det immunitet mot allt det som kommer att avslöjas att han gjort,och en fördubblad pension på livstid

För Trump innebär det att han blirfri från alla federala åtal. Inkl skattebrott och korruption och övergrepp i rättssak vilket var det Robert Mueller överlämnade till Senaten för ett eventuellt impeachment.
Det innebär ochså att han bara behöver oroa sig för New yorks A.G Laticia James och Manhattans A.G Cyrus Vance då han med framgång har avskedat de förra federala åklagarna som utrett honom , Preet Bahrara, Geoffrey Berman.
Det hon gör bättre än hennes föregångare är att hon ger sig på Eric Trump för att få honom att flippa mot sin far.

Det är alltså därför menar jag, som Donald Trump nu flyttat till Florida. För att undanslippa åtal.
2020-10-15, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Okej jag medger att dessa två är stora i USA, glöm inte Tucker Carlson som har bättre TV ratings än Hannity.

Dock är Rush Limbaugh utan tvekan den med mest inflytande på radio.

Ben Shapiro är störst på Facebook, finns massa artiklar om det.

Åh fan. Jag trodde faktiskt att Sean hannity var Fox stora stjärna.

Kul att höra att Tucker Carlsson gått om honom.
Det finns en annan till stjärna som lockar till sig runt 10 milj tittare dagligen på Fox och på Fox radio.
Judge Jeanine.

Jag är säker på att Ben Shapiro har en stor följarskara på facebook i demografin män 18-40år men när det gäller prime time så är det Tucker,Sean,och Rush Limbaugh i USA.
2020-10-15, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men du är smart som skriver ett inlägg att om två år kommer folk att se att Harris är Bidens vicepresidentkandidat?

Jag menar att de ser nog det redan som det är nu. Till och med du har ju märkt det. Och du är ju inte så smart, oss emellan så är du nog trögare än vad jag är. Och då är det illa.

Trump kör väl inte med den retoriken att det ska ta två år för att se att Harris är där hon är nu? Så dum kan du ju inte vara? Så jag är helt övertygad om att alla, ja nåja, nästan alla, som röstar på Biden vet att det är Harris som tar över om han inte kan jobba. Varför pratar du om att Harris är insmugglad på något sätt?
Herregud vad du är korkad. Det kommer bli uppenbart för folk att Biden endast använts som ett sätt att få röster trots att man hela tiden vetat att han inte är kapabel att ha uppgiften som president. Det är ett oerhört krävande jobb som Biden mentalt inte klarar på grund av sin demens.
Planen har hela tiden varit att göra Harris till president. Det är detta du inte fattar.
Många Amerikanska väljare kommer inte uppskatta att en person som INGEN hade röstat på blir president och att det har varit planen. Kamala Harris var en av dom mest impopulära kandidaterna.
2020-10-15, 19:38
Bannlyst
Citat:

Då har du nog missförstått det hela.
Jag vill inte förolämpa dig eller så,men du visar prov på att inte förstå dessa grundläggande koncept om vad en president får och inte får göra i USA. Det ter sig därför märkligt att du är arg på Biden supportrar och alla de som anser att donald trump gjort sig skyldig till brott.

Vid en valförlust den 3e november så sitter Trump som lame duck president fram till 20e januari 2020.
Biden blir president formellt den 21a januari 2021,även om valet hålls i november 2020

Trump och Pence kommer att göra det alla andra presidenter gjort i historien under sin lame duck session.
Dumpa en hög med benådningar i knät på sin A.G natten till den 21 januari. Så att de redan har flytt washington när det visar sig att de benådat knarkhandlare ( Roger Clinton, Bill clintons bror) och korrupta men stenrika vapenhandlare som dömts i Iran-Contras skandalen ( george bush) osv.
2020-10-15, 19:41
Medlem
Citat:
Herregud vad du är korkad. Det kommer bli uppenbart för folk att Biden endast använts som ett sätt att få röster trots att man hela tiden vetat att han inte är kapabel att ha uppgiften som president. Det är ett oerhört krävande jobb som Biden mentalt inte klarar på grund av sin demens.
Planen har hela tiden varit att göra Harris till president. Det är detta du inte fattar.
Många Amerikanska väljare kommer inte uppskatta att en person som INGEN hade röstat på blir president och att det har varit planen. Kamala Harris var en av dom mest impopulära kandidaterna.

Ja men varför ska det ta två år för folk att fatta det? Du har ju till och med fattat det.
2020-10-15, 19:49
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:

Hur ser din analys ut med hänvisning till att Kamala "var en av dom mest impopulära kandidaterna" och ändå vill Demokraterna ha henne som sin President. Normalt vill man ju ha den som är mest populär som President. Detta drar med sin senatorerna och kongressledamöterna när dessa är upp till omval och det underlättar också om man vill vinna det kommande Presidentvalet, fyra år fram i tiden. Så låt höra dín analys varför man vill ha en av de mest impopulära kandidaterna, som du uttrycker det, till President?

#evictionnotice2020
2020-10-15, 19:49
Bannlyst
Citat:
Jag hoppas att din konspirationsteori visar sig vara 100% sann.
Om 20 dagar får vi nöjet att titulera henne President Harris.
USA:s första kvinnliga president.

Donald Trump kommer att förpassas till en fotnot i historieböckerna. En blip i radarn. Ett dammkorn i universum.

De enda som kommer att minnas honom är alla de krigsoffer från kriget mellan Arabemiraten och Israel. Tack gode gud för att Trump klev in och mäklade fred där. Nu kan bägge sidor äntligen leva i fred. Jag kan se att han spenderar sina sista år med skytteldiplomati. Tex FN:s speciella diplomatsändebud i kriget mellan Pepsi och Coca-Cola.
Det borde ge honom Nobelpriset garanterat nästa år
2020-10-15, 20:44
Medlem
IQ-145s avatar
Det vi ser utspelas nu är en verklig kamp där David står mot Goliat. I princip all media och Big tech vill se demokraterna vinna valet. De har konstigt nog även störst stöd från de rikaste. 70 % av de pengamässigt största donationerna i toppen gick till demokraterna 2019. Jag har inte kollat för 2020, men det lär ligga på ungefär samma nivå.

Lobbyisterna styr och ställer i Washington, men det är helt klart så att Trump anses vara ett stort hot mot hela systemet. Han är en okontventionell politiker (numera) som man inte kan styra som alla de andra.

Det farliga är att en röst på demokraterna är en röst på Harris. Hennes skrapsår på knäna efter allt k*ksugande i sin karriär har knappt läkt än. Att ha en sådan vänstervriden häxa styrandes i Vita Huset vore katastrof. Det enda hon kommer pusha för kommer att vara diverse rasfrågor för att ytterligare splittra nationen. Kineserna och diverse terrorister kommer att flytta fram positionerna avsevärt med ett sådant svagt ledarskap. Utfallet i valet kommer att ha ett stort inflytande långt utanför USA:s gränser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in