2020-10-15, 17:40
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Om man så har 110% bevis så är det en konspiration enligt Trumphatarna.
Om Trump däremot är allt sant oavsett hur stolliga teorierna är. Dom är mentalsjuka på riktigt.

Skyll detta på sociala medier och media som medvetet radikaliserar folk till olika flockar där man vägrar erkänna om någon gjort fel inom politik.

Samma i svensk politik faktiskt. Vi blir mer och mer uppdelade i lag och kognitiv dissonans förekommer ofta. Man vill inte exempelvis se konsekvenserna invandring har på samhället utan man säger att de är synd om dessa istället t.ex. fakta finns överallt men man vägrar tro på det. Ideologisk besatthet.

Tyvärr är detta otroligt påfrestande på ett samhälle och är en början på interna konflikter inom landet.
2020-10-15, 17:40
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Eftersom Biden inte stämmer NYP betyder det att allt de skrivit om Biden och Burisma är 100%sant.

Man märker att Pro-Trumpers blir mer och mer desperata. Desperata på gränsen till psykos.

Totalt innestängda i sin bubbla
- "det är helt självklart" att alla påhitt och lögner om Biden är sanna
- Trump leder "egentligen" i de flesta swingstates

Totalt förnekelse.
2020-10-15, 17:49
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Nu hoppar jag in i konversationen. Det är nog ingen större hemlighet var Twitter-toppen har sina sympatier. Det tror jag nog att du också kan hålla med om.

Twitters initiala beslut att blocka användare som spred NYP artikeln var nog även ett sätt att ge igen för en artikel som NYP skrev 2018 där de klädde av Twitter och avslöjade deras starka band till demokraterna.

Att Twitter/Google och de andra Big Tech företagen är ledda av personer med starka sympatier gentemot demokraterna är ett obestridligt faktum. Det finns ju t.o.m. inspelade samtal där de i Google-toppen beklagade sig över Trump när han vann valet.

Med tanke på vilken makt Big Tech sitter på, så är det oroande att de sitter och har en stark lutning åt ett håll. I det här fallet råkar de vara åt vänster, men det skulle vara lika illa om de hade haft en lika stark högerlutning. Det är en farlig utveckling för en sund demokrati. Tycker du inte själv det?

Om vi tar Jack Dorsey som exempel, medgrundaren till Twitter. Han är en registrerad demokratisk väljare. Han har donerat pengar till demokraterna. Han har även donerat miljontals kronor till ACLU. Vi får heller inte glömma att han reste med USA:s utrikesdepartement till bl.a. Iran och Ryssland under Obama administrationen. Twitters styrelseordförande Omid Kordestani och ekonomichefen Ned Segal är även de demokrater och anti-Trumpare.

Sedan ska vi inte heller glömma att investmentbolaget The Vanguard Group (Twitters störste aktieägare) har mycket starka band till Kina, vilket givetvis inte gör saken bättre.

Tack för en välgrundad argumentation byggd på fakta. Är medveten om merparten av det du skriver.
Jag argumenterade emot att man kunde sätta ett likhetstecken mellan Twitter och det Demokratiska partiet. Jag är medveten om att det finns nära band mellan företrädare för dessa både organisationer men anser att det också finns enormt stora skillnader. Twitter är ett privat företag som svarar mot sina ägare i första hand. Om det Demokratiska partiet på ett eller annat sätt skulle agera på ett sätt som missgynnade Twitter, så skulle också Twitter, omedelbart markera mot detta. Ett kommersiellt företag kan aldrig ha så nära band med politiken att det riskerade att vara en nackdel för dem.
2020-10-15, 17:50
Medlem
Nixters avatar
Biden har haft möten med George Soros.
Nu börjar detta bli intressant.
https://charliekirk.com/news/why-did-biden-meet-with-soros-the-day-before-the-burisma-email-to-hunter/
2020-10-15, 17:53
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jag mår bra, jag går mot vinst, och en hel massa pengar då jag tryckte en en ansenlig summa på Biden när oddset var 2,00 på Svenska Spel. Jag mår därför prima! Men jag börjar bli direkt orolig för dig. Du kommer att vakna upp den 4/11 med en baksmälla du förmodligen inte kan bota, allvarlig depression och och känsla av att vara precis den stora förlorare som de redan visste att du var, men hoppades att du kunde projicera på någon annan.

Dessutom får jag se bästa möjliga president sväras in för ämbetet och bana vägen för en ny demokratisk politik i USA. Den orange clownen är borta för alltid och får ägna resten av sin ålderdom åt att försvara sig i domstolar.

Det finns två typer av människor på denna jord, de som är födda till ledare (som Biden exempelvis) och de som är födda att ledas. Du är ett så tydligt exempel på det sistnämnda. En mycket liten människa helt utan egna kvalitéer.

#evictionnotice2020

Haha där avslöjade du dig att du bara driver i tråden. Jag har full förståelse att man kan föredra Biden framför Trump men alla som har ögon att se med ser ju en senildement gammal åldring som är jävligt olustig mot småflickor.

Känner en amerikan som är demokrat och han kommer att hålla för näsan när han röstar, han tycker att Biden är vidrig men ogillar Trump så mycket så han hade hellre röstat på Saddam Husseins lik än lagt sin röst på Trump. Och det verkar han inte vara ensam om.
2020-10-15, 18:02
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuts-Allan
Hej Nixter. Jag har inte dragit någon slutsats så jag kan omöjligt ha dragit fel slutsats.

Jag tar några frågor

1) Vad får du siffran 650000 ifrån?

2) Vilka historiska fakta om undecideds?

3) Vore det inte mer relevant med historiska data om unaffiliateds än undecideds?

Hej Allan

Du svarade så här:

"Du får det att låta som att det är ett race mellan registrerade demokrater och registrerade republikaner. 40% av registrerade väljare är unaffiliated, det vill säga varken registrerade republikaner eller demokrater.

2016 röstade fler unaffiliated på Trump än Clinton. Frågan är om fler unaffiliated röstar på Trump än Biden denna gång.

Relativa ökningar i voter registration är en fis i rymden jämfört med svängningar i hur unaffiliated röstar."

Mitt svar: Din konklusion baseras på att de beräkningar jag presenterat skulle exkludera unaffiliated, det gör de ej. De är inkluderade med den historiska data som finns från valet 2008, 2012, 2016. Worst och Best scenario (för Trump). Samma gäller siffran 650.000 (som tidigare var 600.000) som baseras på de tidigare valen, antalet registrerade röster i respektive parti samt unaffiliated vid tillfällena, givetvis har 2016 mer tyngd i alla dessa avvägningar och väldigt mycket kan läsas ur detta val ensamt.

Notera att Trump vann 2016 med 45.000 röster i Florida, sedan dess har "gapet" mellan Republikaner och Demokrater krympt högst väsentligt till ett netto på 348.000. Allt annat samma skulle Trump vinna större idag, Trump har 90-95% support bland republikaner så det är svårt att se var hans tapp bland dessa är. Team Biden måste nu på två veckor nå 650.000 registrerade rösters övervikt där merparten av dem dessutom går ut på valdagen och röstar Biden för att ha en matematisk chans att vinna, annars går Florida till Trump.. Håller det för (helt) osannolikt, men ok, lite drama vill vi ju ha det är val!
2020-10-15, 18:04
Medlem
Nu börjar även Expressen vakna.
https://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/siffrorna-som-talar-for-donald-trump/

Citat:
Siffrorna som talar för Donald Trump

Det ser onekligen tufft ut för president Donald Trump.
Men det finns annat än opinionsmätningar inför det amerikanska presidentvalet.
För ja, det finns siffror som även talar för Trump.

llt är dock inte mörker för president Trump. Han är ju till att börja med en sittande president och det brukar räcka ganska långt.

Och när Gallup nyligen frågade amerikanerna om de har det bättre i dag än för fyra år sedan, så svarade 56 procent ja på frågan. Trots covid-19 och över 200 000 döda amerikaner. Trots de ekonomiska problem det ställt till med.

Men de skattesänkningar Trump och kongressen klubbade igenom har gett amerikanska löntagare mer pengar i plånboken. De goda siffrorna på börsen är goda nyheter även för amerikanska pensionssparare.

Trump väcker som bekant starka känslor i USA. Både negativa. Och positiva. De som gillar honom, gillar honom verkligen.

Trump har sitt starkaste stöd bland vita väljare utan högskoleutbildning. Många där känner att de slutligen fått en president som talar deras språk, delar deras prioriteringar i livet.

Valdeltagande bland den gruppen 2016 var 57,3 procent. Det finns potential för Trump att locka in nya väljare i år.

Ett sätt att mäta entusiasmen inför valet är att se på hur många nya väljare som registrerat sig för respektive parti i nyckeldelstaterna där valet 2020 kommer att avgöras. Delstater som Florida, Pennsylvania, North Carolina.

David Wasserman på The Cook Political Report har gjort just det. Och ja, det är positivare läsning för Trump än för Biden.

I Florida har sedan primärvalen i mars, enligt Wasserman, 195 652 nya republikaner registrerat sig, mot 98 362 demokrater. I Pennsylvania är marginalen än större, 135 619 republikaner mot 57 985 demokrater. Det är bara i Arizona som demokraterna slår republikanerna.

Det har varit ett dilemma för demokraterna från början i denna valkamp att Joe Biden inte väcker lika mycket entusiasm och energi på den demokratiska sidan, som Trump gör på den republikanska.
2020-10-15, 18:11
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Kan du vara snäll och förklara för mig vad det är man aldrig lär sig av valet 2016?

Det ska väl inte vara så svårt att skriva ner det med ord?

Du får inga svar för Andrimner har helt enkelt inga svar att ge. Personen i fråga är helt tom på fakta och kan inte ens stå upp för sina egna argument. Hen är därför också ett utmärkt exempel på Trumps kärnväljare, outbildad vita rednecks huvudsakligen boende i trailerparks.

#evictionnotice2020
2020-10-15, 18:18
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Biden har haft möten med George Soros.
Nu börjar detta bli intressant.
https://charliekirk.com/news/why-did-biden-meet-with-soros-the-day-before-the-burisma-email-to-hunter/

Ännu mer som pekar mot en Biden seger alltså.
2020-10-15, 18:23
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/UgNWKIXvHp8

Tim Pool med uppdatering.

Tydligen har twitter börjat censurera hemsidor från regeringen.

Can’t make this shit up.
2020-10-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman

Jag tror att folk inte vill höra så mycket om det där medan de själva behöver omsorg från presidentens sida. Det är dags att Trump visar en känsla inför sitt folk.
2020-10-15, 18:24
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman

Jag tycker att Demokraternas och deras allierade inom big tech/medias agerande de senaste veckorna pekar på desperation.

Jag tror inte på en Biden seger, litar inte på undersökningar, vi såg hur fel de var 2016.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in