2020-10-15, 15:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch

Tror man bara kan se kommersiella plan där om ens det

Kolla ändå du, jag är rätt övertygad att den kondensstrimman du ser kommer från ett vanligt trafikflygplan som följer sin rutt.
Citera
2020-10-15, 15:45
Medlem
constants avatar
Citat:
Jo men det är väl för att övrig flygtrafik varit inställd och de inte vill dra till sig onödig uppmärksamhet av myndigheterna? Eller så kanske det är utländska aktörer som åkt hem och fått ledigt ett tag .
Tänker du att det är helt privata aktörer som sprutar chemtrails, och att myndigheterna inte har minsta koll på vad som flyger över landet?

Swedavia vet inget om flyget i landet - vilken grej det skulle vara.
Senast redigerad av constant 2020-10-15 kl. 15:47.
Citera
2020-10-15, 15:48
Medlem
Citat:

Tror man bara kan se kommersiella plan där om ens det

Jag har spanat in hundratals med plan som lämnar strimmor efter sig och samtliga av dessa var synliga hos Flightradar24. Inte en enda gång har jag sett något mystiskt oidentifierat plan som lämnat strimmor efter sig.
Citera
2020-10-15, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tänker du att det är helt privata aktörer som sprutar chemtrails, och att myndigheterna inte har minsta koll på vad som flyger över landet?

Ja. Det här inte det . Frågat flygchefen på transportstyrelsen och han bekräftade det. De har ingen koll. Sen vet jag också med 99% säkerhet att utländska /andra makter fått tillträde att flyga i svenskt luftrum

Har du aldrig sett hur de flyger? De är bara en tidsfråga innan en krock uppstår. De flyger som galningar, verkar inte finnas några regler eller koll på vilka som flyger övh.
Citera
2020-10-15, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jag har spanat in hundratals med plan som lämnar strimmor efter sig och samtliga av dessa var synliga hos Flightradar24. Inte en enda gång har jag sett något mystiskt oidentifierat plan som lämnat strimmor efter sig.

Det tvivlar jag på. Bor du i en storstad kanske ? Och vad är det för plan då?
Citera
2020-10-15, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant

Swedavia vet inget om flyget i landet - vilken grej det skulle vara.

Ja , det är väldigt många "grejer" som händer nu... flygfrejen är bara en av många.
Citera
2020-10-15, 16:01
Medlem
Citat:
Jo men det är väl för att övrig flygtrafik varit inställd och de inte vill dra till sig onödig uppmärksamhet av myndigheterna? Eller så kanske det är utländska aktörer som åkt hem och fått ledigt ett tag .

Eller (en troligare förklaring): "Chemtrails" finns inte överhuvudtaget!
Citera
2020-10-15, 16:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja. Det här inte det . Frågat flygchefen på transportstyrelsen och han bekräftade det. De har ingen koll. Sen vet jag också med 99% säkerhet att utländska /andra makter fått tillträde att flyga i svenskt luftrum

Har du aldrig sett hur de flyger? De är bara en tidsfråga innan en krock uppstår. De flyger som galningar, verkar inte finnas några regler eller koll på vilka som flyger övh.

Apropå att tvivla... Vem är den "flygchefen" du har frågat, och du menar att 'de har ingen koll' över vilka som flyger över Sverige?
Citera
2020-10-15, 16:04
Medlem
Citat:
Det tvivlar jag på. Bor du i en storstad kanske ? Och vad är det för plan då?

Du kan tvivla hur mycket du vill men det kommer inte att påverka verkligheten.

Planen som strimmar är uteslutande vanliga kommersiella flygplan som flyger helt vanliga kommersiella rutter. Gå ut och undersök ska du få se.

Citat:
Har du aldrig sett hur de flyger? …

Jo jag har sett hur de strimmande planen flyger och de följer oftast en rak rutt.

Citat:
… De flyger som galningar, verkar inte finnas några regler eller koll på vilka som flyger övh.

Det är verkligen inte min erfarenhet. De följer alltid trafikledningen och håller sig till sin rutt.

Går ju förövrigt att lyssna på kommunikationen mellan trafikledning och flygplanen: https://www.liveatc.net/
Om du gör det så kommer du begripa att de inte "flyger som galningar" utan det är väldigt styrt och reglerat.
Senast redigerad av WilleGarvin 2020-10-15 kl. 16:07.
Citera
2020-10-15, 16:18
Medlem
constants avatar
Citat:

Och källan på det var den som uppstår när du sover? Eller är det något du kan visa?
Citera
2020-10-15, 16:18
Medlem
Citat:
… Frågat flygchefen på transportstyrelsen och han bekräftade det. . De har ingen koll …

Att transportstyrelsen inte har koll är fullt naturligt med tanke på att det är luftfartsverket som har koll på flygrörelser i Sverige.
http://www.lfv.se/tjanster/flygplatstjanster/flygtrafikledning

Det vore ju betydligt värre om LFV inte hade koll på flygplanen.
Citera
2020-10-15, 16:27
Medlem
constants avatar
Citat:
Ja , det är väldigt många "grejer" som händer nu... flygfrejen är bara en av många.
Vilken "flygfrejd"? Vad är det för något du menar? Menar du att SAS håller på att rasa? Jag förstår inte - kan du förklara?
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inlägg nr 20 000. Ska du fira?
Som pilot tänkte jag duscha lite extra över vissa, dagen till ära. Är så mysigt att inte alla förstår att vissas intellektuella funktionsnedsättningar beror på skiten vi sprutar ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in