2020-10-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu vågar jag knappt skriva något mer... men visst var det 2018?

Tack, så klart. Har ändrat i inlägget.
Citera
2020-10-15, 15:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Nej, jag avsåg just e-postadressen att ingen reagerade på att det plötsligt dyker upp en helt ny e-postadress till SD. En e-postadress som tycks vara konstruerad så att det ska ut som en spam-låda, men som jag tänker var avsedd för kommunikation med LW. Det förekommer ju ett stort antal sådana fejkade e-postadresser i fupen, och de har, vad jag förstått, alla blivit tömda och genomgångna av it-forensiker. Men den här e-postadressen tycks ha gått under radarn. Och så plötsligt så loggar någon in på LWs konto och gör sökningar på just den adressen?

Det är inte troligt att den adressen används av andra förutom Lena.

Den sökningen tillsammans med inloggningen den 15 maj kl 05:23 gör att misstankarna riktas absolut åt SDs håll. Det är starka indicier, då inte många kan ha tillgång till hennes inloggningsvarianter och dessutom känna till denna maiadress.

Sökningarna gäller ju också de kritiska datumen på "Min aktivitet" 11-12 maj-18, vilket vid tidpunkten för sökningen inte var allmänt känt som speciella datum.

Utredningen borde väl ha snappat ditt fynd?
Det är dock inget som jag varken sett i FUP eller hört under rättegången.
Kanske borde du delge åklagaren detta?

Alla bäckar små...
Citera
2020-10-15, 15:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Verkligt intressant observation!
Det var inget jag själv lagt märke till när jag tidigare funderade över de märkliga sökningarna.

Mycket runt den här dagens inloggning har en spooky touch.

- Det var samma datum som Lena blev medlem och fick ett geocachkonto

- Samma dag 7 okt- 18 upptäckte en vän till Lena att någon varit inne på hennes geocachingkonto.
"Under gården, den 7:e oktober, vid 10-tiden på förmiddagen upptäckte L*ennart att
kontot "Softpocahontas" varit aktivt
" (A 162, sid 101)

- Den dagen loggar SD "Black Mass" som FTF.
"[...]Blodsmak i munnen och snudd på tårar över hur grymma människor och deras öden kan vara försvinner snabbt när adrenalinet över jakten rusar i topp."[...]
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?code=GLX8FJKZ

- Sökningarna på Lenas googlekonto är obehagliga. En sökning gäller ju "Min aktivitet" 11/5,11/5,12/5, 13/5, 14/5, 15/5 -18! Precis de kritiska dagarna. Vem skulle tänka på att söka på just de datumen vid den tidpunkten? Det var ju inte känt då för allmänheten att SD hade sin underliga nattliga utflykt med sina mållgor.
https://www.flashback.org/sp70399548

Jag får obehagliga känslor runt SDs återkommande "blodsmak i munnen". Det kan ta mej sjutton inte vara slumpen. Hur många gånger "råkar" SD komma så nära, men ändå inte så nära att han erkänner.

Det verkar närapå vara någon slags vällustig ilning för honom.

Han uppvisar en form av lindansarbeteende som psykiatriker borde ha nåt namn för. Föreställer jag mig.

Det är ordentligt corny men möjlgen triggat delvis av att han befinner sig mitt i smeten, både före o efter. Som en filmstjärna.

Alltså det finnns en kändis- och ”våghals”dimension i vågskålen från början. Hans sociala persona ligger i potten. Och sen finns ingenstans att komma undan heller liksom. Alla blickar på sig.

Jag vet inte om det makes sense.

Han tassar kring det hela tiden, som nåt fyllo kring flaskan.
Citera
2020-10-15, 15:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Han uppvisar en form av lindansarbeteende som psykiatriker borde ha nåt namn för. Föreställer jag mig.

Det är ordentligt corny men möjlgen triggat delvis av att han befinner sig mitt i smeten, både före o efter. Som en filmstjärna.

Alltså det finnns en kändis- och ”våghals”dimension i vågskålen från början. Hans sociala persona ligger i potten. Och sen finns ingenstans att komma undan heller liksom. Alla blickar på sig.

Ja, jag funderar om det ger honom någon slags känsla av att känna något. Eller att typ finnas till. Kanske görs närapå omedvetet, liksom inbyggt i hans person efter de år han har levt.

Påminner om sådant beteende serial-killers kan ha, då de lägger små ledtrådar eller skickar brev till polisen. Likt vad hette han nu; Ulf något som mördade Helene?

Det blir lätt obegripligt hur man kan sitta i förhör och svara "blodsmak i munnen" när Lenas obduktionsrapport från rättsmedicin läses upp.
Citera
2020-10-15, 15:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, det är hemskt. Det är vidrigt.

Du kan ha rätt i att det var en filmsnutt, och att det möjligen var andra ungar än dessa som hittade henne. Tack. Det må nu va hur det vill, det kan slå hårt mot vem som helst. Det är en oerhörd sak.

Det ligger förstås i farans riktning när nåt sånt här extraordinärt händer att just de insikter eller kunskaper som hade behövts inte är tillstädes. Det är i så måtto ett moment av själva brottet också: den person som hade kunnat ha saker att säga är den som själv är försvunnen (o slagen ihjäl); personen är slagen ihjäl för att det har funnits möjlighet o tillfälle, dvs personen lever ”ensam” och anknyter inte i aktivitet o vanor starkt till omedelbara grannar eller kanske ens till vänner el. anhöriga (utan anknyter som det visar sig mest till den förmodade mördaren, som är den som vet var hon är, men inget berättar); den som är slagen ihjäl kan tillskrivas en del ”assymetriska” egenskaper o drag i livsomständigheter o.a. vilka också gör eller kan ha gjort personen extra utsatt — däribland förstås ett tycke för GM, som (om denne) uppvisar liknande drag, och dubbellivstendenser, som innebär henlighållanden. På en eller annan omväg hänger det samman med den häftiga och gränslösa våldsutövningen, i ett område där man inte väntar sig det, just för att beständigheten, som står på spel, ser annorlunda ut.

Likafullt: det finns bara ett ställe att titta på, ungefär. Och folk blir mest ihjälslagna i o kring sina hem o ägodelar. Och dörren har stått på glänt, antydande att hon gått med nån hon känt och att hon finns i närheten.

En sak som du tar upp här blir rätt motsägelsefull med Lena. Hon har ju både polisanmält SD, sparat mycket i sin Google keep konto, berättar för betrodda om SD, spelar in samtal osv.
Men, hon talar inte om för någon att hon ändå träffar SD, vilket nu gör att han kan gå fri.

Tänk om hon bara sagt till någon enda person; någon betrodd, att hon gjorde det. Att nu kommer han inför USA resan...

Hon kan inte varit orolig när hon ut den där kvällen. Hon måste känt sig trygg, som du säger så nära hemmet mitt bland villorna kan väl inget hända. Kanske det var planen? Eller det ställe som SD kunde klara av att få henne till helt ensam och helt osedd, utan att väcka misstankar?
Citera
2020-10-15, 15:43
Medlem
Honan6s avatar
Iskall för andras känslor?
Den person SD visat upp i chatter, loggningar, förhör och vid rättegången kanske är olika roller han spelar, men han visar en tydlig iskall kyla inför andras känslor.

SD säger mekaniskt de ”rätta” orden, men hörs inte mena det han säger.

Upplever han sig kränkt känner han vrede istället för sorg?

Uppvisar spelad vänlighet till andra, men har egentligen bakomliggande själviska mål med sin hjälpsamhet? Han hjälper för att skapa hållhakar som plockas fram vid behov?

Ljuger skamlöst utan att blinka och bryr sig inte om konsekvenserna. Han är så övertygad om sin egen förträfflighet att han tror sig kunna manipulera alla människor?

Blir stärkt i sitt ego när andra gör misstag och missar inga möjligheter att påpeka andras fel?

Söker spänningar och går igång av att spana, kontrollera, leta svagheter, vara underfundig, skapa katt- och råttasituationer, vara tvetydig, glida på sanningar och skapa osäkerhet hos andra.

Förlora kontroll
Svartsjuka hos SD kan uppstå för att en inre ilska gror när han är på väg att förlora kontrollen? Tappar han kontrollen måste den snabbt återtas? Han behöver alltid ligga steget före andra och därför krävs det att han håller sig informerad på olika sätt genom att spionera på andra t ex?
Han uppmuntrade HD att ha kontakt med JS, men samtidigt kontrollerade han hennes mail 1 gång/timme och följde varenda steg hon tog. Detsamma gjorde han med LW när hon försökte gå vidare med andra relationer.
När LW umgicks med ML (m.g.l) tappade han självkontrollen och smög kring hennes fönster, fotograferade, filmade och hotade (nov -16). Han krävde dessutom mer än 100% ärlighet av LW (1/3 -17 ) när hon hade sportat med Speedlink*n. Han hotade att avslöja henne för barnen, spanade på hennes äldsta son och skickade ett anonymt mail till honom för att visa LW att han menade allvar.
I november -17 fick LW ett av de återkommande indirekta dödshoten för att hon inte ska glömma vad som sker ifall hon avslöjar honom? Det intressanta är att hans hot tycks ske i nära anslutning till när hon tänkt umgås med en manlig vän han inte känner och hot/tjafset skedde endast någon dag innan hon åkte på en GC-resa till Västergötland med Jon*as Dahl*in (Toa No*rik/Hjontem*yra).

Otrohet - inte hans fel
Eftersom SD verkar sakna skuld- och skamkänslor blir det enkelt för honom att tycka otroheten inte var hans fel. Det blev resultatet av omständigheten att HD aldrig skulle bli sig själv. Kanske han tror att andra ska förstå att han hade rätt att söka tröst när HD inte fungerade som fru?

Mot min vilja
Han har sagt i förhör att han älskade båda. Det gjorde han även -15 då han skrev ett brev till LW
”Kan faktiskt säga att jag älskar er båda”, ”Jag väljer aldrig bort någon av er” och ”Skäms inte”.
Hans ego var alltså det viktigaste och empati för hur HD och LW upplevde situationen fanns inte.

I SD:s värld är det sannolikt LW:s fel att mordet blev tvunget att ske. Hon visste vad som gällde, men bröt återkommande mot hans ”deal” om hur deras förhållande skulle skötas? Han hade inte råd att förlora ”Företaget Familjen” och sin sociala status? Han blev tvungen att göra ett rationellt val? Det existerade inga tankar om att vara ärlig och be om hjälp med oförmågan till att göra slut på riktigt med LW? Han blev tvungen att mörda, men som han sa i förhör om att LW mördats: ”Mot min vilja”.

Makabra behov
För SD var det viktigt att besöka ”riktiga” platsen för mordet och där hade han varit minst 10 ggr sen avspärrningarna hävts, enligt förhören. Där skiljer sig SD kraftigt från andra människor som besöker den upprättade minnesplatsen eftersom de inte klarar av att vara på den makabra plats där LW brutalt har plågats till döds.

Traditionsbunden?
Den 7 oktober 2018 var SD barnledig och då loggade någon in på LW:s konton och gjorde sökningar som kan kopplas till Stefan. Det var ett risktagande han inte kunde motstå för att datumet hade en särskild betydelse - han är traditionsbunden? Datumet är kopplat till första gången LW tog en cache, tvingad av SD och samma dag skapade han hennes GC-konto.

Klarat pressen som misstänkt bra?
SD ser utåt sett ut att ha klarat av pressen som misstänkt och den långa tiden i häktet bra. Han har dock hållit en lägre profil och gjort ett fåtal offentliga GC-loggningar sen han släpptes på fri fot. Antagligen är han en person som inte trivs särskilt bra med att inte synas och höras i sociala sammanhang. Därför kunde han inte motstå att skriva om en FTF-logg där han tog med sig loggremsan till en mack så att ingen efterföljande cachare skulle få chansen att ta cachen medan han ordnade med sin signering för att han hade glömt ta med penna?

SD upplever sig understimulerad?
SD har varit van med att prestera, synas och höras. Hur fungerar det om han har omplacerats till en mindre ansvarsfull och mindre synlig arbetsposition? Hur ser hans fritid ut? Umgås i snäva kretsar med HD för det är ytterst få som vet vad som hänt kan vilja umgås frivilligt med honom? SD upplever sig understimulerad?

SD kanske stimulerar sig med några nya bygg/renoveringsprojekt hemma, skapar cachegåtor, läser sidomaterial i FUP och letar luckor inför HR. Han följer sannolikt tråden så att det inte dyker upp något som kan rubba hans försvar, men han är nog inte så orolig. Han är liksom inte den oroliga typen och han var ju säker redan vid försvinnandet "det här kommer inte att lösas". Dock, detaljplanen har brister. Det kan finnas mer konkreta bevis i det digitala materialet som inte kommit fram tidigare. Det som talar för detta är att försvaret inte alls lyfter hans "dator-alibi" i bemötandet till Överklagan.

Om SD är den han på olika sätt gett ledtrådar om, finns det en allvarlig risk för att han väckte ett underliggande behov av mer "blodsmak i munnen" genom Företaget Mord. Det tillhör liksom inte vanligheterna att man på allvar googlar hur man dödar sitt barn och är beredd på att mörda sin fru eller mordhotar älskarinnan och hennes barn. För SD och hans nära HD, JG och SOA är det visst något helt normalt.

-------------
Citera
2020-10-15, 15:49
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Jo, det gör det! Tror du har helt rätt där. Tyvärr.

Förhoppningsvis kommer han bli studerad på livstid innanför galler. Det skulle inte ens förvåna mig om han blir nöjd med livet på kåken, känner som en stjärna och skriver en bok som Peter Magns.

Det är lättare att ha kontroll på några kvadratmeter, än på hela Örebro. Men det blir inte en snygg och vältränad LW, som han kommer ha sex med där.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-10-15, 16:07
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ja, jag funderar om det ger honom någon slags känsla av att känna något. Eller att typ finnas till. Kanske görs närapå omedvetet, liksom inbyggt i hans person efter de år han har levt.

Påminner om sådant beteende serial-killers kan ha, då de lägger små ledtrådar eller skickar brev till polisen. Likt vad hette han nu; Ulf något som mördade Helene?

Det blir lätt obegripligt hur man kan sitta i förhör och svara "blodsmak i munnen" när Lenas obduktionsrapport från rättsmedicin läses upp.

Ja, det stämmer bra med hans njutning av en pinne in i någons cykeldäck, så det skadar sig.

Och att misshandla sin bror med pappas och mammas medgivande, mer eller mindre.

Och hans behov av att visa och prata blod hela tiden, samt exponera döda smådjur med tarmarna hängande ut ur magen.

Och planera ett mord på sin fru och deras små barn, samt hota LW och hennes barn med blodiga mord.

Och att förhöra sina barn och spela in dem, eller slå näven i en vägg för att skrämma dem och sedan skylla på en 8-åring.

Och ställa barnen vid raviner och elda när det är eldningsförbud. Och kanske stjäla instrument och verktyg från sin förra arbetsgivare (Exact? Var det inte där han tog sig in och åkte skateboard när de hade stängt och han inte jobbade där längre?) och köpa smycken och annat för att erövra henne och behålla kontrollen.

Och att iskallt leka med sin toabildskompis JG´s mentala tillstånd.

Och att filma och skrämma grannar.

Och hälsa flinande på LW´s barn som bor 60 meter från honom.

Kattens lek med råttan...det är nog det enda som kan väcka någon typ av känslor inom honom. Och efter detta mord så kommer behovet av att skada folk nog vara ännu större.

Han måste hela tiden tillfredsställa sig med nya adrenalinkickar och uppför sig som Ted Bundy i TR.

Hans karriär har nog bara börjat, trots att jag tror att den började redan med pinnen i cykelhjulet eller något liknade...?

Fortfarande, efter 2,5 år så dyker det inte upp en enda vän, klasskamrat eller någon annan som kan berätta något om honom. Hans familj verkar heller inte bry sig.

Jag hoppas att polisen och åklagaren får en chans att plocka in honom, innan det sker något nytt.

#TeamÅsaHiding

Den leende psykopaten.mp4

https://forumfiles.com/B2Zax8F5o2/De...psykopaten_mp4
Citera
2020-10-15, 16:18
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Iskall för andras känslor?
Den person SD visat upp i chatter, loggningar, förhör och vid rättegången kanske är olika roller han spelar, men han visar en tydlig iskall kyla inför andras känslor.

SD säger mekaniskt de ”rätta” orden, men hörs inte mena det han säger.

Upplever han sig kränkt känner han vrede istället för sorg?

Uppvisar spelad vänlighet till andra, men har egentligen bakomliggande själviska mål med sin hjälpsamhet? Han hjälper för att skapa hållhakar som plockas fram vid behov?

Ljuger skamlöst utan att blinka och bryr sig inte om konsekvenserna. Han är så övertygad om sin egen förträfflighet att han tror sig kunna manipulera alla människor?

Blir stärkt i sitt ego när andra gör misstag och missar inga möjligheter att påpeka andras fel?

Söker spänningar och går igång av att spana, kontrollera, leta svagheter, vara underfundig, skapa katt- och råttasituationer, vara tvetydig, glida på sanningar och skapa osäkerhet hos andra.

Förlora kontroll
Svartsjuka hos SD kan uppstå för att en inre ilska gror när han är på väg att förlora kontrollen? Tappar han kontrollen måste den snabbt återtas? Han behöver alltid ligga steget före andra och därför krävs det att han håller sig informerad på olika sätt genom att spionera på andra t ex?
Han uppmuntrade HD att ha kontakt med JS, men samtidigt kontrollerade han hennes mail 1 gång/timme och följde varenda steg hon tog. Detsamma gjorde han med LW när hon försökte gå vidare med andra relationer.
När LW umgicks med ML (m.g.l) tappade han självkontrollen och smög kring hennes fönster, fotograferade, filmade och hotade (nov -16). Han krävde dessutom mer än 100% ärlighet av LW (1/3 -17 ) när hon hade sportat med Speedlink*n. Han hotade att avslöja henne för barnen, spanade på hennes äldsta son och skickade ett anonymt mail till honom för att visa LW att han menade allvar.
I november -17 fick LW ett av de återkommande indirekta dödshoten för att hon inte ska glömma vad som sker ifall hon avslöjar honom? Det intressanta är att hans hot tycks ske i nära anslutning till när hon tänkt umgås med en manlig vän han inte känner och hot/tjafset skedde endast någon dag innan hon åkte på en GC-resa till Västergötland med Jon*as Dahl*in (Toa No*rik/Hjontem*yra).

Otrohet - inte hans fel
Eftersom SD verkar sakna skuld- och skamkänslor blir det enkelt för honom att tycka otroheten inte var hans fel. Det blev resultatet av omständigheten att HD aldrig skulle bli sig själv. Kanske han tror att andra ska förstå att han hade rätt att söka tröst när HD inte fungerade som fru?

Mot min vilja
Han har sagt i förhör att han älskade båda. Det gjorde han även -15 då han skrev ett brev till LW
”Kan faktiskt säga att jag älskar er båda”, ”Jag väljer aldrig bort någon av er” och ”Skäms inte”.
Hans ego var alltså det viktigaste och empati för hur HD och LW upplevde situationen fanns inte.

I SD:s värld är det sannolikt LW:s fel att mordet blev tvunget att ske. Hon visste vad som gällde, men bröt återkommande mot hans ”deal” om hur deras förhållande skulle skötas? Han hade inte råd att förlora ”Företaget Familjen” och sin sociala status? Han blev tvungen att göra ett rationellt val? Det existerade inga tankar om att vara ärlig och be om hjälp med oförmågan till att göra slut på riktigt med LW? Han blev tvungen att mörda, men som han sa i förhör om att LW mördats: ”Mot min vilja”.

Makabra behov
För SD var det viktigt att besöka ”riktiga” platsen för mordet och där hade han varit minst 10 ggr sen avspärrningarna hävts, enligt förhören. Där skiljer sig SD kraftigt från andra människor som besöker den upprättade minnesplatsen eftersom de inte klarar av att vara på den makabra plats där LW brutalt har plågats till döds.

Traditionsbunden?
Den 7 oktober 2018 var SD barnledig och då loggade någon in på LW:s konton och gjorde sökningar som kan kopplas till Stefan. Det var ett risktagande han inte kunde motstå för att datumet hade en särskild betydelse - han är traditionsbunden? Datumet är kopplat till första gången LW tog en cache, tvingad av SD och samma dag skapade han hennes GC-konto.

Klarat pressen som misstänkt bra?
SD ser utåt sett ut att ha klarat av pressen som misstänkt och den långa tiden i häktet bra. Han har dock hållit en lägre profil och gjort ett fåtal offentliga GC-loggningar sen han släpptes på fri fot. Antagligen är han en person som inte trivs särskilt bra med att inte synas och höras i sociala sammanhang. Därför kunde han inte motstå att skriva om en FTF-logg där han tog med sig loggremsan till en mack så att ingen efterföljande cachare skulle få chansen att ta cachen medan han ordnade med sin signering för att han hade glömt ta med penna?

SD upplever sig understimulerad?
SD har varit van med att prestera, synas och höras. Hur fungerar det om han har omplacerats till en mindre ansvarsfull och mindre synlig arbetsposition? Hur ser hans fritid ut? Umgås i snäva kretsar med HD för det är ytterst få som vet vad som hänt kan vilja umgås frivilligt med honom? SD upplever sig understimulerad?

SD kanske stimulerar sig med några nya bygg/renoveringsprojekt hemma, skapar cachegåtor, läser sidomaterial i FUP och letar luckor inför HR. Han följer sannolikt tråden så att det inte dyker upp något som kan rubba hans försvar, men han är nog inte så orolig. Han är liksom inte den oroliga typen och han var ju säker redan vid försvinnandet "det här kommer inte att lösas". Dock, detaljplanen har brister. Det kan finnas mer konkreta bevis i det digitala materialet som inte kommit fram tidigare. Det som talar för detta är att försvaret inte alls lyfter hans "dator-alibi" i bemötandet till Överklagan.

Om SD är den han på olika sätt gett ledtrådar om, finns det en allvarlig risk för att han väckte ett underliggande behov av mer "blodsmak i munnen" genom Företaget Mord. Det tillhör liksom inte vanligheterna att man på allvar googlar hur man dödar sitt barn och är beredd på att mörda sin fru eller mordhotar älskarinnan och hennes barn. För SD och hans nära HD, JG och SOA är det visst något helt normalt.

-------------

Kan bara instämma i allt ovan.

Man skulle nästan kunna tro att vissa av oss här i tråden, faktiskt tänker synkroniserat numera.

Men det kanske inte är konstigt efter all överväldigande, mycket anstötliga och skrämmande information, som vi fått till oss om SD och hans anhang under 2.5 år?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-10-15, 16:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, det stämmer bra med hans njutning av en pinne in i någons cykeldäck, så det skadar sig.

Och hans behov av att visa och prata blod hela tiden, samt exponera döda smådjur med tarmarna hängande ut ur magen.

Och planera ett mord på sin fru och deras små barn, samt hota LW och hennes barn med blodiga mord.

Och att förhöra sina barn och spela in dem, eller slå näven i en vägg för att skrämma dem och sedan skylla på en 8-åring.

Och ställa barnen vid raviner och elda när det är eldningsförbud. Och kanske stjäla instrument och verktyg från sin förra arbetsgivare (Exact? Var det inte där han tog sig in och åkte skateboard när de hade stängt och han inte jobbade där längre?) och köpa smycken och annat för att erövra henne och behålla kontrollen.

Kattens lek med råttan...det är nog det enda som kan väcka någon typ av känslor inom honom. Och efter detta mord så kommer behovet av att skada folk nog vara ännu större.

Han måste hela tiden tillfredsställa sig med nya adrenalinkickar och uppför sig som Ted Bundy i TR.

Hans karriär har nog bara börjat, trots att jag tror att den började redan med pinnen i cykelhjulet eller något liknade...?

Fortfarande, efter 2,5 år så dyker det inte upp en enda vän, klasskamrat eller någon annan som kan berätta något om honom. Hans familj verkar heller inte bry sig.

Jag hoppas att polisen och åklagaren får en chans att plocka in honom, innan det sker något nytt.

#TeamÅsaHiding

Om man tänker efter; hur sjukt är det inte att köpa likadan smycken till sin fru och sin älskarinna. Den ena guld, den andra silver.

Det borde också vara något som ger honom en kick?
Citera
2020-10-15, 16:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Ja det är flera plan involverade också känns det som. Hans person ligger liksom just bakom tungan å ena sidan. Det handlar om bu eller bä där. Han får fram ”blodsmak i munnen”. Som freudiansk felsägning på ett ungefär. När det propsas på svar. Sen när han själv driver grejer så kanske det är lite annorlunda. Det är mer uppe för reflektion. Men det tycks finnas en djupare omedveten dimension där. Det kanske handlar om kontext o initiativ och så. Men sen då anar man ju en ”kännas bra”-dimension med narcisstisk infärgning antar, dvs det är inkapslat i ett jag-är-bäst och måste ju ändå ha nåt att snacka om.
Citera
2020-10-15, 16:26
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

#TeamÅsaHiding

Angående förra jobbet på Exa*ct

Aktbilaga 148 pdf s96-97

Förhörsdatum
2018-12-10 Förhör påbörjat 10:17 Förhör avslutat 11:15

Relationen mellan Jak*b och Stef*n Davidss*n

Jakob och Stefan lärde känna varandra för ungefär IO år sedan via företaget Exact som Jakob
är grundare och ägare till. Jakob och Stefan har varit på en del arbetsresor tillsammans bland
annat i Finland där de bott ihop i ett par veckor. Jakobs relation till Stefan är arbetsmässig.
Han beskriver Stefan som en person som man inte riktigt lär känna, det är som att han är
gjord av teflon.

De har träffats några gånger privat, senaste tillfället är kanske för cirka tre år sedan, då Stefan
exempelvis lånade en släpkärra av Jakob. Jakob vet vart Stefan bor men vet inte vad hans fru
eller barn heter. De har ingen kontakt via sociala medier och följer inte varandra där.

Relation i arbetet på Exact
Stefan slutade på Exact för cirka tre år sedan och började arbeta på Tyrens. Jakob har hört
ryktesvägen att Stefan, innan han bytte arbetsplats, skickade sms till frånskilda kvinnor på
arbetsplatsen
vilket genererade att den dåvarande chefen Andershed fick ha ett samtal med
honom. En av kollegorna som Stefan skickade sms till tror Jakob är Sandra Jonsson.
Jakob tror inte att Stefan fick sparken från Exact men är av uppfattningen att företaget
försökte skapa en distans till honom. Stefan fick en tjänst som Kvalitetsansvarig, vilket var
en form av markering från arbetsgivaren. Han fick den rollen och de var tydliga med att det
inte fanns någon annan roll inom företaget för honom.

Stefan som person
Stefan är en helt vanlig kille med familj samtidigt är det något med honom som inte är helt
hundra. Han hintar om sex hela tiden och att han har sexuella relationer med tjejer, vilket inte
stämmer med den bild som Jakob har av honom.
Stefan har varit öppen med att han haft en
affär med en kvinna. På Exact har Stefan visat en bild på Lena för bland annat Magnus
Holmberg.
Jakob har aldrig sett att Stefan blivit förbannad. Det finns inget tillfälle som Stefan agerat ut.
Stefan är snarare menlös samtidigt som han ger uttryck för sina sexuella fantasier. Enligt
Jakob har Stefan har aldrig gjort något som varit "över gränsen", han har precis hållit sig
under radarn samtidigt som han är en speciell person. Ett exempel på att Stefan är speciell är
när han efter han slutat på Exact och hade kvar koden till arbetsplatsen, var där mitt i natten
och åkte inlines på kontoret samtidigt som han filmade sig själv. Stefan skickade det sedan till
de som jobbade på Exact, samt la ut det på sociala medier.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in