2020-10-15, 12:48
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Svårt att veta, men jag tror inte försvaret inte tror L mördades när åkl menar att det skedde. Däremot vill de skapa tvivel, som ytterligare visar på oklarheter i fallet. De använder sig då av Daalan- parets utsagor som visar på det orimliga i att någon skriker 3-5 minuter. 17 slag ger ett mycket snabbare förlopp. 17 slag pågår knapast i flera minuter.

Jag tror inte Daalans ljuger medveter men sannolikt uppfattar de tiden annorlunda pga det traumatiska i att höra dessa skrik. I själva verket var ju tre av slagen dödande, och då skrek knappast Lena vidare. Pröva att hugg med en hammare 17 slag mot någon som halvligger ner, det går mycket snabbare än 3-5 min.

Det kan ju vara så att L*na skrek i samband med något som hände innan de sjutton slagen. Han kanske gav sig på henne på ett sätt som fick henne att förstå vad som höll på att hända och som fick henne att skrika och där de sjutton slagen bara var själva finalen. Vi vet ju inte hur skeendet såg ut i detalj eller den exakta kronologin för de sjutton slagen. De dödande slagen kanske bara föll sist och var det som till sist fick tyst på henne? Innan det kan väl skrikvittnena mycket väl ha uppfattat skriken korrekt!?
Citera
2020-10-15, 13:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har tagit upp det en gång tidigare, men då var det ingen som hade några tankar kring detta i övrigt så det förblev obesvarat. Men det har legat och gnagt. En helt okänd mejladress dyker plötsligt upp i materialet och som det görs sökningar på från LWs konto efter hennes död. En mejladress som bara borde vara bekant för en enda person (förutom LW då hon levde).

Bra att du tar upp det på nytt!
Det har gått mig förbi helt. Kanske polletten inte trillade ner 😳 eller så missade jag det i flödet.

En observation som är värd att noteras!

Tillägg:
A 164 C, s. 1396:
Undersökningsprotokoll BG51446-5, mobiltelefon Lena W, 2019-10-02 10:29

s. 1398
under Lenas kontaktar hittar man:

"Råd SEKRETESS
Garage SEKRETESS
nyckel, eller
'SEKRETESS'
Saabstefan@gmail.com SEKR
ETESS
SEKRETESS
'saabstefanspam@gmail.com
Lösen SEKRETESS
Geotourswe SEKRETESS
https://vimla.se/?20160915212 SEKRETESS
SEKRETESS
SEKRETESS
"

s. 1206
Lena kommunicerar med SD via denna mailadress dec- 2017:

"Från: Lena Wesström <lena@wesstrom.se>
Till: ["saabstefanspam@gmail.com"]
Ärende: du borde ha dina signaler på
Datum: den 13 december 2017 22:49:54
för får jag ingen respons fortsätter det - som du vet
"

s. 1208
Även i febr -18

"Från: Lena Wesström <lena@wesstrom.sc>
Till: ["saabstefanspam@gmail.com"]
Ärende: svara nu då
Datum: den 23 februari 2018 23:13:19
"
Senast redigerad av notknapparen 2020-10-15 kl. 13:59.
Citera
2020-10-15, 14:29
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det kan ju vara så att L*na skrek i samband med något som hände innan de sjutton slagen. Han kanske gav sig på henne på ett sätt som fick henne att förstå vad som höll på att hända och som fick henne att skrika och där de sjutton slagen bara var själva finalen. Vi vet ju inte hur skeendet såg ut i detalj eller den exakta kronologin för de sjutton slagen. De dödande slagen kanske bara föll sist och var det som till sist fick tyst på henne? Innan det kan väl skrikvittnena mycket väl ha uppfattat skriken korrekt!?

Spekulation: Han har fått ner LW på knä för ett bl*wj*b innan hans resa? Tre smällar i trädet (eller några som missar huvudet först) och sammanlagt de 17 slagen, som som raderar ut henne från hans liv? Allt väl planerat sen länge av den lösningsinriktade och blodtörstiga gärningsmannen.

"Där HD pekar, där gräver SD"

"SD och HD är ETT. De är en och samma person."

Det är fortfarande mitt tips.

#TeamÅsaHiding

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

Kärleken blommar:

https://imgur.com/3BBgxpF

Tick, tack, tick, tack...
Citera
2020-10-15, 14:33
Medlem
Citat:
Jag har tagit upp det en gång tidigare, men då var det ingen som hade några tankar kring detta i övrigt så det förblev obesvarat. Men det har legat och gnagt. En helt okänd mejladress dyker plötsligt upp i materialet och som det görs sökningar på från LWs konto efter hennes död. En mejladress som bara borde vara bekant för en enda person (förutom LW då hon levde).

Det var en del skriverier när Du tog upp det tidigare.

Jag sökte på "vi i femman" (det var vad som fanns i mitt bakhuvud som hade med sökningarna att göra) får upp 3 sidor. Det var i april i år som det var uppe i tråden.
Citera
2020-10-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det var en del skriverier när Du tog upp det tidigare.

Jag sökte på "vi i femman" (det var vad som fanns i mitt bakhuvud som hade med sökningarna att göra) får upp 3 sidor. Det var i april i år som det var uppe i tråden.

Ok? jag minns inte att någon kommenterade den avvikande och väldigt konstiga mejladressen, men kan ha fel. Däremot minns jag en diskussion kring tidszon och "vi i femman". Hittar du svaren på det med e-postadressen får du gärna hänvisa.
Citera
2020-10-15, 14:52
Medlem
Citat:
Ok? jag minns inte att någon kommenterade den avvikande och väldigt konstiga mejladressen, men kan ha fel. Däremot minns jag en diskussion kring tidszon och "vi i femman". Hittar du svaren på det med e-postadressen får du gärna hänvisa.

Skummade igenom och det var en del spekulationer men något ang just e-postadressen såg jag inte.
Jag tänkte att Du menade att sökningarna på LW:s telefon den 7:e inte blev kommenterade öht.
Citera
2020-10-15, 14:53
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Det kan ju vara viktigt att kolla upp,verkligen !
Jag deppart ihop på det här ,att någon kan slå ihjäl en människa på ett sådant bestialiskt sätt !

Om det sen beror på en logglapp så knäcks jag ännu mer .
Hur kan mänskligheten fungera på det här sättet ?
Räcker det inte med alla idiotiska krig som utförs i världen ?
Skall vi inte kunna bete oss som vettiga bryendes människor rent privat nuförtiden ?
Trodde vi hade utvecklats så pass så att vi inte går omkring som stenåldersmänniskorna med en påk under armen och drar kvinnan efter oss, i håret, när hon inte gör som vi vill ?
Citera
2020-10-15, 14:57
Medlem
Citat:
Skummade igenom och det var en del spekulationer men något ang just e-postadressen såg jag inte.
Jag tänkte att Du menade att sökningarna på LW:s telefon den 7:e inte blev kommenterade öht.

Nej, jag avsåg just e-postadressen att ingen reagerade på att det plötsligt dyker upp en helt ny e-postadress till SD. En e-postadress som tycks vara konstruerad så att det ska ut som en spam-låda, men som jag tänker var avsedd för kommunikation med LW. Det förekommer ju ett stort antal sådana fejkade e-postadresser i fupen, och de har, vad jag förstått, alla blivit tömda och genomgångna av it-forensiker. Men den här e-postadressen tycks ha gått under radarn. Och så plötsligt så loggar någon in på LWs konto och gör sökningar på just den adressen?
Citera
2020-10-15, 14:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag misstänker att ni pratar lite förbi varandra.
Redan i februari togs det upp i tråden om inloggningen på Lenas googlekonto och det blev mer snack i april.

Men vad jag minns har ingen diskussion förts om det du nu tar upp; om SDs konto saabstefanspam@gmail.com.
Citera
2020-10-15, 15:02
Medlem
Citat:
Nej, jag avsåg just e-postadressen att ingen reagerade på att det plötsligt dyker upp en helt ny e-postadress till SD. En e-postadress som tycks vara konstruerad så att det ska ut som en spam-låda, men som som jag tänker var avsedd för kommunikation med LW. Det förekommer ju ett stort antal sådana fejkade e-postadresser i fupen, och de har, vad jag förstått, alla blivit tömda och genomgångna av it-forensiker. Men den här e-postadressen tycks ha gått under radarn. Och så plötsligt så loggar någon in på LWs konto och gör sökningar på just den adressen?

Ja sent ska syndar´n vakna... läste om/läste rätt (hela) Ditt inlägg och förstår vad Du syftar på.
Citera
2020-10-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ja sent ska syndar´n vakna... läste om/läste rätt (hela) Ditt inlägg och förstår vad Du syftar på.

Och denna sökning råkar göras samma förmiddag, 7 oktober 2018, som någon loggar in på LWs geocashing-konto. Samma förmiddag som SD själv sitter och loggar in (enligt bildbevis i fup). Konstiga sammanträffanden tycker jag.
Senast redigerad av piastrone 2020-10-15 kl. 15:14.
Citera
2020-10-15, 15:12
Medlem
Citat:

Och denna sökning råkar göras samma förmiddag, 7 oktober 2019, som någon loggar in på LWs geocashing-konto. Samma förmiddag som SD själv sitter och loggar in (enligt bildbevis i fup). Konstiga sammanträffanden tycker jag.

Nu vågar jag knappt skriva något mer... men visst var det 2018?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in