Citat:
Svenska Dagbladets litteraturredaktör Madelaine Levy läser och uppskattar Skugge så till den grad att hon gärna ser henne ta plats i Svenska Akademien.
Så vad tror du, är Madelaine Levy en nostalgiker, narkoman och/eller fulhipster?
Madelaine Levy, litteraturredaktör på Svenska Dagbladet, har flera förslag [på nya ledamöter i Svenska Akademien]. Jonas Hassen Khemiri, Alejandro Leiva Wenger och Lotta Olsson är några av namnen hon hoppas på, men roligast tycker hon att det vore om Akademien tar in författaren och krönikören Linda Skugge.https://www.gp.se/kultur/kultur-n%C3%B6je/integritet-kr%C3%A4vs-n%C3%A4r-akademien-g%C3%B6r-nya-inval-1.33747666
– Hon är den som verkligen skulle skaka om allting. Jag vet få människor som läser så enormt mycket och som dessutom själv gör något alldeles eget med det svenska språket, säger Madelaine Levy.
Så vad tror du, är Madelaine Levy en nostalgiker, narkoman och/eller fulhipster?
Citat:
Om kravet för att bli ny medlem i Akademin är att "skaka om saker och ting" kan man ju täka sig fler kandidater. Fredrik Strage kanske? Han skriver jättemycket och har också ett eget språk. Mats Olsson är duktig på att skriva om sport, han skulle verkligen skaka om saker och ting. Osv...Kanske en blandning av samtliga?
Jag säger inte att du har fel i sak egentligen. Fast man drar allt lite på munnen när judinnan rapar ur sig dessa skönmålande floskler.
Skugge är/var vass och vältalig. Och stundom rätt rolig och träffsäker.Inget snack om saken
Men en plats i Svenska Akademien?
Tillåt mig le.
Jag säger inte att du har fel i sak egentligen. Fast man drar allt lite på munnen när judinnan rapar ur sig dessa skönmålande floskler.
Skugge är/var vass och vältalig. Och stundom rätt rolig och träffsäker.Inget snack om saken
Men en plats i Svenska Akademien?
Tillåt mig le.
Skitdumt.