Citat:
Ursprungligen postat av
Faritajl
Jag känner R och gjort sen 20 år tillbaka och jag blir så fruktansvärt illa berörd över allt som skrivs här inne om henne. Så mycket som inte stämmer.
Många här inne verkar tro att hon är psykopat och empatilös och jag kan säga att hon är allt annat än det. Hon hade en väldigt nära relation med sin äldsta son och minns att hon blev väldigt ledsen och frustrerad när hennes dåvarande kille ”uppfostrade” honom. Hon tyckte han var för hård. ( och det var bara tillsägelser ) Hon har alltid varit mjuk och fin med honom. Och hon är mjuk och empatisk som person.
Men inte ledsen och frustrerad nog för att lämna den mannen?
Jag antar att det inte är P, utan en tidigare pojkvän - och isf har hon alltså offrat A inte bara en, utan två gånger till förmån för pojkvänner?
Citat:
Hon berättade att hon fått förlossningsdepression efter de tagit E på BB några år senare.
Hon berättade om kampen att få tillbaka henne och det var hennes stora längtan.
I och med att hon har en ADD diagnos så har hon ( vad jag förstått i efterhand) varit ganska beroende av P som var väldigt duktig på att styra upp saker som hon själv hade svårt för.
Jag tror hon litade på P väldigt mycket.
Allt är så fruktansvärt tragiskt och hemskt men jag kan iAf vila i att jag vet att B aldrig skulle misshandla eller göra något barn illa medvetet. Jag kan inte säga något om P då jag aldrig träffat honom.
Finns dessa diagnoser dokumenterade eller är det enbart Rebeckas ord? Enligt henne själv - i både förvaltningsrätten och kammarrätten - så har hon inga psykiska problem.
Eller ja, hade inte vid förhandlingarna, men nu tycks hon lida av än det ena, än det andra.
Enligt R hade P (en odiagnostiserad) ADHD.
Måste väl bli som att en blind leder en blind?
Citat:
Hon la upp mycket bilder på instagram innan allt detta hände och jag tyckte att allt verkade bra och var glad för hennes skull. Hon skrev att det kändes som hon äntligen fått sitt liv tillbaka. Det där med att hon sökt på ”tvångströja” eller att E skulle sovit i nån skrubb känns bara Befängt. Så väl känner jag henne att det avfärdade jag på en gång.
Yes! Instagram är stället där man får bäst insyn i en människas vardag, psykiska status och mörkaste tankar!
Citat:
Allt är så fruktansvärt komplext i detta fall .... jag skulle kunna skriva en uppsats.
Eller så är det enkelt. Två pundare som aldrig borde fått några barn öht.
Och när de ändå fick det så borde de varit glada att någon ville ge (åtminstone ett av) barnen en chans till ett normalt liv utan knark på tv-rumsbordet och leksaker.
Citat:
Vi har haft kontakt en del efter denna händelse och hon lever så klart i en mardröm och är så ledsen en människa kan bli. Hon kan knappt förstå att hennes hjärta fortfarande slår.
Och jag är ingen anhängare utan jag är en vän.
Jag vet inte heller exakt vad som hänt... men jag förstår lite hur B fungerar och hur hon agerar vid akut stress.
Hon har beskrivit hur hon nästan gick in i psykos när de tog E på BB. Så kan bara tänka mig psykosen, chocken och handlingsförlamningen hon drabbades av när detta hände E. Rädslan för att ringa 112
Vet du vem som levde i en mardröm, och var så ledsen en människa kunde bli? Jo; Esmeralda!
Ingen fanns där för att trösta E. När hennes syskon ville trösta henne så fick de inte det för föräldrarna.