2020-10-15, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det innlegget som du siterte var et svar fra meg til en bruker som skrev noe til meg angående epost til Milli. Er det et problem at jeg tidligere postet en link og epostadresse som spørsmål og innspill til Milli kan sendes til? Slike spørsmål og innspill kan i beste fall hjelpe til med å oppklare saken :-)

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke gjør det selv hvis du tror at det kan være med på å oppklare saken?

Hvis jeg har informasjon jeg mener kan være med på å oppklare saken, så poster jeg det ikke her før jeg kontakter politiet.

Det er litt barnslige tendenser og oppfordre andre til å gjøre noe du mener er riktig synes jeg.
Citera
2020-10-15, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke gjør det selv hvis du tror at det kan være med på å oppklare saken?

Hvis jeg har informasjon jeg mener kan være med på å oppklare saken, så poster jeg det ikke her før jeg kontakter politiet.

Det er litt barnslige tendenser og oppfordre andre til å gjøre noe du mener er riktig synes jeg.
Jeg er ikke så flink til å skrive som de fleste av dere andre her er.
Citera
2020-10-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Ja, helt enige.kan du melde til moderator?
Mener du at Kornblomst skal melde sine usanne påstander om meg til Moderator?
Citera
2020-10-15, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Ja, helt enige.kan du melde til moderator?

Jeg vet ikke om det er moderators oppgave å føre tilsyn med at debattantene starter en diskusjon eller argumentasjon på fakta og dermed på gyldige premisser.

Jeg tror det beste er å oppfordre alle til å la være å svare på slike innlegg. Eventuelt svare helt kort og påpeke at det blir forsøkt å skape diskusjon basert på feil faktaopplysninger.

Spamming er enklere å melde til moderator.
Citera
2020-10-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg vet ikke om det er moderators oppgave å føre tilsyn med at debattantene starter en diskusjon eller argumentasjon på fakta og dermed på gyldige premisser.

Jeg tror det beste er å oppfordre alle til å la være å svare på slike innlegg. Eventuelt svare helt kort og påpeke at det blir forsøkt å skape diskusjon basert på feil faktaopplysninger.

Fetad: Takk for tips, som skal brukes. Se sitater under:

Citat:
1)det ikke er politiet som har gått til VG med disse opplysningene.
...
Det er ikke politiet som har skapt medieoppmerksomhet om denne saken. 2) Det er TH selv, med sin falske kidnappingshistorie, krydret med et enormt løsepengekrav i kryptovaluta og mystiske Lue-, Telefon- og Hette-menn som nærmest poserer foran overvåkningskamera. Og masse blablabla.

3) Du må rette disse anklagene dine mot den ansvarlige, drapsmannen som fingerte en spektakulær kidnappingshistorie for å skjule et konedrap.

Du må greie å rette anklagene dine mot 4) den som har ansvaret for oppstyret. TH selv.
1) Kan du bekrefte din påstand med link til artikkel som bekrefter din påstand, eller er dette kun noe som du tror?
2) og 3) og 4) Dette er noen grove påstander! Dette er selvfølgelig ikke offentlig dokumenterte fakta og kan være direkte usant, selv om du forsøker å fremstille det som fakta. Ingen av oss vet om TH er skyldig eller uskyldig (hvis ingen av oss er TH, GM eller eventuelt noen som GM har fortalt om forbrytelsen til).
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-15 kl. 14:05.
Citera
2020-10-15, 14:54
Medlem
Citat:

Enig. Du ser det samme som jeg ser. Jeg har rett og slett begynt å droppe å i det hele tatt lese det enkelte brukere skriver. Gidder ikke slikt fjas som bare er til for å ødelegge den ellers gode kvaliteten på forumet.
Citera
2020-10-15, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du nevnte tidligere et dødsfall i mai 2018. Vil du røpe litt mer om dette?
Jeg kan si, hvis jeg har funnet riktig adresse for hvilket verksted artikkelen nedenfor gjelder, så tilhørte vedkommende (som døde mai 2018) dette miljøet:

https://www.dagbladet.no/nyheter/her-fant-politiet-gjengens-vapendepot/72544426

Det kan være jeg tar feil, derfor vil jeg ikke nevne navn.
Citera
2020-10-15, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg kan si, hvis jeg har funnet riktig adresse for hvilket verksted artikkelen nedenfor gjelder, så tilhørte vedkommende (som døde mai 2018) dette miljøet:

Det kan være jeg tar feil, derfor vil jeg ikke nevne navn.

Blindspor og villedning fra Havhest, som vanlig.
Citera
2020-10-15, 15:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Blindspor og villedning fra Havhest, som vanlig.
Ja, nå starter vel pingpong-kampen mellom Z, havhest og hunterr med sandemosen som dommer igjen.

Mye å scrolle vekk for tiden.
Citera
2020-10-15, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, nå starter vel pingpong-kampen mellom Z, havhest og hunterr med sandemosen som dommer igjen.

Mye å scrolle vekk for tiden.

Ja, det er bare å scrolle forbi disse debattantene.
Det eneste de har å komme med er ordsalat.
Citera
2020-10-15, 16:03
Medlem
[quote=Havhest|73257208]Jeg kan si, hvis jeg har funnet riktig adresse for hvilket verksted artikkelen nedenfor gjelder, så tilhørte vedkommende (som døde mai 2018) dette miljøet:

Det kan være jeg tar feil, derfor vil jeg ikke nevne navn.[/QUOTE

Ok, takk for linken. Fornuftig å legge inn et forbehold om mulig feil, flere har noe å lære av akkurat det. Registrerer at det ikke gikk mer enn 10 minutter, før du beskyldes for avsporing. Er dette personlig rekord?
Citera
2020-10-15, 16:05
Medlem
Citat:
Jeg oppfatter det slik at enkelte driver med systematisk desinformasjon for å skape forvirring om de faktiske forhold i Hagen-saken.

Metoden er å ta utgangspunkt i falske og umulige forutsetninger, for så å forsøke å skape diskusjon på falske premisser. Argumentasjonen blir da totalt løsrevet fra de faktiske forhold. Hensikten er å lure forumdeltakere til å respondere på meningsløse argumenter.

Eksempel. Å fokusere på fiskere med telelinser og biler med øst-europeiske skilter. Selv om vedkommende vet at det ikke finnes spor etter fremmede GM i S4, hopper vedkommende bukk over dette faktumet. Og forsøker å starte en falsk og meningsløs diskusjon på forumet. Dette skjer gjentatte ganger.

Ett annet eksempel. Vedkommende fokuserer på at ukjente GM kan ha tatt seg inn i S4 og forfalsket staging og villedet politiet for å kaste mistanker på TH. Vedkommende hopper igjen bukk over det faktum at det ikke finnes spor etter fremmede GM i S4. Om det lykkes å få igang noen diskusjon, ville det være på falske premisser, med hensikt å skape forvirring rundt faktiske forhold.

Det er nesten noe profesjonelt over denne desinformasjonen og villedningen.

Et annet eksempel, en forumdeltaker påstår gjentatte ganger at politiet overser spor etter ukjente GM. Mens det i realiteten er umulig for politiets teknikere å plukke spor etter kun TH. Sporene må analyseres før de kan identifiseres. For at det skal blir mulig at politiet kunne overse spor etter ukjente GM, måtte det være slik at Rettsmedisinsk Institutt systematisk underslår analyser som påviser ukjente GM.

En påstand så absurd at konspirasjonsteori blir et understatement. Allikevel fortsetter debattanten å gjenta sine løsrevne argumenter, og hopper bukk over fakta, at det ikke finnes spor etter ukjente GM i S4.

Jeg synes at all denne desinformasjonen, med påfølgende meningsløs diskusjon og argumenter, trekker ned kvaliteten på forumet. Og skaper helt unødvendig forvirring om faktiske forhold.

Ja det er den samme fremgangsmåten hele tiden så en ser det lett. En trenger ikke gå inn i den diskusjonen. En trenger ikke følge med ut i alle sidespor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in