[quote=Fenvatnet|73236103]
Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
Peker bare mere og mere mot TH dette. Ektepakt, skilsmisse og psykopati. Tenk på alt det som politiet har på han, som vi IKKE har fått vite.
Ja, selvfølgelig peker alt som står i VG mot TH.
Styret i Norges Journalistlag burde snarest samles til et møte hvor de blir enige om å kaste ut Milli (hvis han er medlem), og i tillegg rette en henvendelse til VG hvor de anmoder dem om å frata Milli pressekortet.
Dagens artikkel i VG er rett og slett en propagandaartikkel fra det mislykkede politiet, som snart bør få følgende beskjed av Statsadvokaten: Slutt!
Jeg synes det morsomste i artikkelen er når politiet ikke kan svare på spørsmål fra VG fordi det kan «ødelegge for etterforskningen».
Hvilken etterforskning?
Politiet etterforsker ikke, de leter bare etter beviser for janteteorien de har hatt i halvannet år, eller mer, om at milliardæren har drept sin egen kone.
Innse det folkens, dette foregår slettes ikke på den måten som det fremstilles i VG. Det er ikke VG som stiller spørsmål, og så svarer politiet.
Hele bøtteballetten sitter i samme rom og diskuterer «hvordan skal vi få has på TH?», og hvordan skal vi sikre oss at ikke sånne ting som jeg skriver skal hefte ved oss (gjelder både politiet og VG, som har dummet seg ut) den dagen det blir bestemt at vi må frafalle siktelsen.
Til saken: Focusen duger ikke i retten. Blod her og der kan skyldes helt andre ting. Blodspor har ingen datostempel. TH har alibi, mangler motiv, er ikke hettemannen, og han er dessuten ingen psykopat.
Politiet derimot har vist seg udugelige.
Og VG har, som de gjorde det i torgersensaken, i orderudsaken og i Scandinavian Star-saken, oppført seg som ungdommer som prøver å være flinkere enn politiet i å bevise det politiet prøver å bevise.
(Hør på Milli i de to siste krimpoddene «Nå står jeg her ved disse søppelkassene, og herfra kan jeg faktisk se bort til Sloraveien.»)
Hvis VG i stedet hadde fungert som en vaktbikkje: «Hvorfor har dere ikke forhørt alle som møtte opp for å prise jobber i Sloraveien?» «Forklar oss hvorfor dere ikke har forfulgt vitneobservasjonene i Ås!» «Hvorfor forsvant Brøske?» «Hvorfor i all verden brukte dere innsatsstyrken?»
«Hva var det som skjedde i det avhøret med RU?» «Synes dere det er naturlig at dere trenger to år på å få bevist at TH er skyldig?» «Når dere sier at TH har villedet dere - er det ikke egentlig naturlig at ektemannen prøver å hjelpe dere med sine teorier?»
Hvis VG ikke hadde bestått at småfolk som drømmer om å være Wallander, men i stedet av folk som egentlig ville vært journalister som Bob Woodward, ville de latt være å hjelpe politiet med deres redningsplanke; «ektemannen har gjort det», og i stedet forsøkt å avsløre makta - politiet.