2020-10-15, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Här har du oddsen på Unibet 2016, två månader innan valet:

Unibet odds på presidentvalet i USA 2016

Vem blir USA:s nästa president?
Hillary Clinton 1.44
Donald Trump 2.60
Bernie Sanders 51.00
Paul Ryan 101.0
Gary Johnson 251.0
Jill Stein 501.0

Den enda chans att du kan ha fått runt 10 gånger pengarna är att du spelat innan, Republikanernas Primärval. Det vill säga innan de beslutat om vilken kandidat som skulle representera dem i Presidentvalet och då det fanns en uppsjö av kandidater att välja på.

Tack för informationen! Jag backar från mitt påstående och antar att jag spelade på Trump antingen vid någon helt annan tidpunkt eller med ytterligare variabel inbakad i bettet. Rätt ska vara rätt.
2020-10-15, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja precis. Det här är en riktigt billig och skranglig historia, den läcker som ett såll - men Trumpfansen kommer förstås att hävda att "det är ju KLART att FBI inte hittade något av intresse, de är ju med i Deep State-konspirationen som försöker störta Trump!"

Desperationen är ju uppenbarligen total.
Det komiska är att både Giuliani och Murdoch är nära vänner med Trump och att dessa två herrar har en så central figur i detta tillsammans med en Trump-älskande reparatör gör skiten än mer osannolik.
2020-10-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du läser ju inte vad jag skriver, ca 25% av de som kommer på ett rally har aldrig röstat förr.
20.000pers rally = +5000pers första gångsröster.

Som jag berättade är det Amerikanska valet ett team work. Det vet Trumps anhängare som bjuder med människor som inte varit engagerade tidiagre till ett rally, detta var kotym redan 2016. Trump jobbar in ca 25% nya röster per rally.

Idag North Carolina!

Källa till att 25% som kommer på ett rally aldrig har röstat förr?
2020-10-15, 13:10
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du framstår som väldigt otrovärdig när du poffar fram med lite slumpmässiga siffror. Du har dessutom blivit motbevisad att både i PA och FL så har D mer registrerade röster än R.

Tom, du läser och läser det jag skriver och förstår fortsatt inte vad jag skriver ? Antingen är jag ytterst dålig på att beskriva vad jag säger i skrift eller så har du en skruv lös ?

Jag har aldrig påstått att Republikaner har fler röster än Demokrater i varken PA eller FL. Jag har påstått att gapet mellan partierna minskar mellan 2017-2020, då 2016 vann Trump med färre registrerade Republikaner än idag 2020. Detta faktum gör det alltså matematiskt svårare för Biden att vinna i de stater detta händer, bla Pennsylvania, Florida, North Carolina, mfl. Biden skall som jag beskrivit nu ha en "voter turnout" i nivå med Obamas "Change" 2008 val för att kunna klå Trump i vissa stater, något jag finner (helt) osannolikt då Biden har 20-50 pers på sina rallies. I Phoenix Arizona hade Harris och Biden vid sitt stopp för första gången sedan Demokraternas konvent 18 pers på plats. Det är ett rekordlåg turnout, och även fast alla Demokrater är helt digitala bör det finnas i vartfall 500 "nutcases" i Arizonas största stad som vill säga hej till Biden..

Om man efter så många inlägg i denna tråd och valet i USA inte förstår denna fundamentala grund i hur man vinner en stat i USA så tycker jag du helt sonika kan lägga ned dina inlägg då de ter sig som fullständigt verkligehetsfrånvända.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-15 kl. 13:12.
2020-10-15, 13:12
Medlem
Till alla som förfasas över tonläget i amerikansk politik vill jag rekomendera er att kolla på lite roast av amerikanska politiker i den klassiska "The Dean Martin Celebrity Roast"(1970-80 tal) finns på youtube,bla av guvernör Ronald Reagan sedemera en av usa:s mest framgångsrika presidenter.
Det superhårda tonläget är en del av politiken och de flesta amerikaner älskar det(förutom den nya tiden snowflakes, och den svenska journalistkåren förståss.)

För övrigt och till topic så finns det inte en chans i helvete att Trump kommer att förlora.
Så det så!
2020-10-15, 13:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Tom, du läser och läser det jag skriver och förstår fortsatt inte vad jag skriver ? Antingen är jag ytterst dålig på att beskriva vad jag säger i skrift eller så har du en skruv lös ?

Jag har aldrig påstått att Republikaner har fler röster än Demokrater i varken PA eller FL. Jag har påstått att gapet mellan partierna minskar mellan 2017-2020, då 2016 vann Trump med färre registrerade Republikaner än idag 2020. Detta faktum gör det alltså matematiskt svårare för Biden att vinna i de stater detta händer, bla Pennsylvania, Florida, North Carolina, mfl stater. Biden skall som jag beskrivit nu ha en "voter urnout" i nivå med Obama 2008 för att kunna klå Trump i vissa stater, något jag finner osannolikt då Biden har 20-50pers på sina rallies, i Phoenix Arzona hade Harris och Biden 18 pers. Det är ett rekord!

Om man efter så många inlägg i denna tråd och valet i USA inte förstår denna fundamentala grund i hur man vinner en stat i USA så tycker jag du helt sonika kan lägga ned dina inlägg då de ter sig som fullständigt verkligehetsfrånvända.

Fast om det är fler D-registrerade idag så kanske dom kommer gå till vallokalen och rösta. Jag menar, dom registrerade sig för att rösta D, eller hur? Inte att stanna hemma.
2020-10-15, 13:15
Medlem
Citat:

Jag har aldrig påstått att Republikaner har fler röster än Demokrater i varken PA eller FL. Jag har påstått att gapet mellan partierna minskar mellan 2017-2020, då 2016 vann Trump med färre registrerade Republikaner än idag 2020. Detta faktum gör det alltså matematiskt svårare för Biden att vinna i de stater detta händer, bla Pennsylvania, Florida, North Carolina, mfl stater. Biden skall som jag beskrivit nu ha en "voter urnout" i nivå med Obama 2008 för att kunna klå Trump i vissa stater, något jag finner osannolikt då Biden har 20-50pers på sina rallies, i Phoenix Arzona hade Harris och Biden 18 pers. Det är ett rekord!

Fast det är numera bekräftat att du använder påhittade siffror och att du verkar tro att ett "rally" beskriver en kandidats faktiska popularitet är skrattretande. Vi är mitt under en pandemi och Trumps folksamlingar är tvärtemot Fauci och andra experters rekommendationer och Biden har flera gånger valt att vara helt utan publik när han talar. Det kallas socialt ansvar, något Trump onekligen brister i då fler än 200 000 amerikaner har dött med anledning av viruset och trots det väljer han ha stora folksamlingar mot alla experters rekommendationer.
2020-10-15, 13:21
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Nu är det du som är Kalle Anka. De gjorde rätt när det visade sig att e-mailen var Photoshopade och manipulerade och då det varken gick att belägga att det var Hunter Bidens dator, eller att det faktiskt var han som lämnat in den. Det gick faktiskt inte ens att belägga att historien som sådan, alltså att någon lämnat in en dator för lagning, var sann. Väldigt mycket tyder på att det dessutom är hackad information som kommit i Rudy Giulianis händer på ett olagligt sätt.

När till på köpet FBI inte hittat något anmärkningsvärt i materialet, så är det dessutom en icke-nyhet, helt och hållet.

När man varken kan visa på sanningshalten i innehållet i den s.k. nyheten, eller att omständigheterna runt dessa var sanna, då var det helt klart rätt att ta bort inläggen.

#evictionnotice2020

En groda i en brunn vet inget om havet.

"Mycket tyder på,
Väldigt mycket tyder på,
FBI har inte hittat något anmärkningsvärt,
Det gick faktiskt inte ens att belägga att historien som sådan.
"

Poängen är att det har inte hindrat Twitter att tillåta New York Times att posta om Trumps tax returns. Tekniskt sett är det inom ramen för vad som skulle kunna ses som hackat material då Trump inte har gett sitt medgivande.

Eller vad sägs om Elliott Broidy, en donator till GOP som fick sina mejl hackade och utlagda på Twitter.

Vi har Melania Trump på hemliga inspelningar om ett familjedrama m.m

Vi har alla läckor till journalister från Trumps administration som hamnar på Twitter.

Har man då en partiskhet, och en ganska kraftig sådan så är det helt klart att besluten man tar om vad som är fake eller inte, kommer påverka besluten.

Det kallas selektiv censur för att skydda eller boosta en kandidat. Att påstå något annat är bara en ren och skär lögn.
Senast redigerad av shakta 2020-10-15 kl. 13:23.
2020-10-15, 13:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Vad är din poäng?

Att Biden har varit väldigt tydlig med att han inte vill ha en massa människor som står för nära varandra utan mask?
2020-10-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
En groda i en brunn vet inget om havet.

"Mycket tyder på,
Väldigt mycket tyder på,
FBI har inte hittat något anmärkningsvärt,
Det gick faktiskt inte ens att belägga att historien som sådan.
"

Poängen är att det har inte hindrat Twitter att tillåta New York Times att posta om Trumps tax returns. Tekniskt sett är det inom ramen för vad som skulle kunna ses som hackat material då Trump inte har gett sitt medgivande.

Eller vad sägs om Elliott Broidy, en donator till GOP som fick sina mejl hackade och utlagda på Twitter.

Vi har Melania Trump på hemliga inspelningar om ett familjedrama m.m

Vi har alla läckor till journalister från Trumps administration som hamnar på Twitter.

Har man då en partiskhet, och en ganska kraftig sådan så är det helt klart att besluten man tar om vad som är fake eller inte, kommer påverka besluten.

Det kallas selektiv censur för att skydda eller boosta en kandidat. Att påstå något annat är bara en ren och skär lögn.

Suck, vilket trams.
Det s.k "avslöjandet" om Hunter Biden har ingen som helst sanning i sig. FBI har haft tillgång till hårddisken och de har inte brytt sig om någonting i det hela. Om en kriminell handling hade begåtts hade FBI givetvis reagerat, istället så kommer Trumps vänner på en absurd "story" och släpper bilder som har bekräftats ha varit i Photoshop samt att metadata saknas i de s.k mailen. Med andra ord, jag kan skriva dokument och ta bort allt form av spårning i mailen och sen hävda att du eller Donald Trump har skrivit dyngan.

Att du sedan försöker göra en martyr av Elliott Broidy blir närmast pinsamt med tanke på att det han är anklagad för:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-10-08/ex-fundraiser-for-trump-rnc-is-charged-over-foreign-lobbying
Senast redigerad av babymamacita 2020-10-15 kl. 13:30.
2020-10-15, 13:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Till alla som förfasas över tonläget i amerikansk politik vill jag rekomendera er att kolla på lite roast av amerikanska politiker i den klassiska "The Dean Martin Celebrity Roast"(1970-80 tal) finns på youtube,bla av guvernör Ronald Reagan sedemera en av usa:s mest framgångsrika presidenter.
Det superhårda tonläget är en del av politiken och de flesta amerikaner älskar det(förutom den nya tiden snowflakes, och den svenska journalistkåren förståss.)

För övrigt och till topic så finns det inte en chans i helvete att Trump kommer att förlora.
Så det så!
Skillnaden är nog ifall det görs med glimten i ögat och känsla för stil.Trump och hans underhuggare låter ofta bara bonnigt vulgära och hämndlystna. Du kanske är tondöv för detta, men de flesta människor känner snabbt av när stämningen i en diskussion eller ett samtal svänger från skämtsam ironi till bitterhet, knölighet och distanslöst personligt hat eller förakt. Även om det slängs in ett par "skämt" här och där.

Donald Trump kan som scenpersonlighet inte på något vis jämföras med Dean Martin - eller med dennes kompis John F Kennedy, som förvisso också kunde vara skarp i sina skämt. Jag har aldrig sett Trump på ett snyggt sätt turnera någon annans skämt som handlade om honom själv i en live-situation, det kunde däremot både Reagan, Carter och Obama.
2020-10-15, 13:40
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att Biden har varit väldigt tydlig med att han inte vill ha en massa människor som står för nära varandra utan mask?
Aha!

Tänkte inte på det så, kan inte säga att jag hade koll på det Inte helt lätt att veta vad du menade heller.

Min uppfattning i sak är då är att han borde köra utomhus enbart med väl tilltagna ytor. Att gömma sig är ingen bra taktik om man vill vinna presidentval

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in