2020-10-15, 12:17
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Nu kommer du ju med nya helt ostyrkta påståenden. Ju längre efter Trump kommer i mätningarna, ju fler fantasier kommer ifrån dig. Vad har du för källa på att Trump lockar till sig 5000-6000 nya personer till varje rally som dessutom alla 5000-6000 kommer att gå och lägga sin röst på honom på valdagen?

Ditt fall kommer att bli hårt och långt på valdagen, jag hoppas du har någon som kan ta emot dig!

#evictionnotice2020

Du läser ju inte vad jag skriver, ca 25% av de som kommer på ett rally har aldrig röstat förr.
20.000pers rally = +5000pers första gångsröster.

Som jag berättade är det Amerikanska valet ett team work. Det vet Trumps anhängare som bjuder med människor som inte varit engagerade tidiagre till ett rally, detta var kotym redan 2016. Trump jobbar in ca 25% nya röster per rally.

Idag North Carolina!
Senast redigerad av Nixter 2020-10-15 kl. 12:22.
2020-10-15, 12:28
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är inte säker på detta, jag har sett ytterligare ett institut som har högre siffror än Rasmussen, för Trump alltså.

Facit kommer, jag vill bara att instituten skall mäta rätt. Nu är det väldigt flummigt.

Inte flummigt alls, håller med dig fullt och fast!

#evictionnotice2020
2020-10-15, 12:38
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Det där var en riktigt dålig jämförelse, men det var ett bra försök.

OT är just vad det är, det är när jag pratar om Biden, Trump och valet medans du pratar om Kalle Ankas julafton. Censur är när jag skriver om Biden på ett sätt, och du skriver om Biden på ett annat sätt, och ditt inlägg tas bort exempelvis för att någon tycker det är "opassande" eller tycker att du har fel.

Men svara mig på en enkel fråga : På vilket sätt tycker du Twitter & Facebook gjorde rätt genom att censurera NYP och Kayleigh McEnany om Bidén?

Nu är det du som är Kalle Anka. De gjorde rätt när det visade sig att e-mailen var Photoshopade och manipulerade och då det varken gick att belägga att det var Hunter Bidens dator, eller att det faktiskt var han som lämnat in den. Det gick faktiskt inte ens att belägga att historien som sådan, alltså att någon lämnat in en dator för lagning, var sann. Väldigt mycket tyder på att det dessutom är hackad information som kommit i Rudy Giulianis händer på ett olagligt sätt.

När till på köpet FBI inte hittat något anmärkningsvärt i materialet, så är det dessutom en icke-nyhet, helt och hållet.

När man varken kan visa på sanningshalten i innehållet i den s.k. nyheten, eller att omständigheterna runt dessa var sanna, då var det helt klart rätt att ta bort inläggen.

#evictionnotice2020
2020-10-15, 12:40
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du läser ju inte vad jag skriver, ca 25% av de som kommer på ett rally har aldrig röstat förr.

Som jag berättade är det Amerikanska valet ett team work. Det vet Trumps anhängare som bjuder med människor som inte varit engagerade tidiagre till ett rally, detta var kotym redan 2016. Trump jobbar in ca 25% nya röster per rally.

Idag North Carolina!

Du framstår som väldigt otrovärdig när du poffar fram med lite slumpmässiga siffror. Du har dessutom blivit motbevisad att både i PA och FL så har D mer registrerade röster än R.
2020-10-15, 12:42
Avstängd
Störtskön och träffsäker karikatyr av det republikanska partiets inre paradoxer (överst på sidan). Jag tjöt av skratt när jag råkade se den igår, till på köpet hade någon postat den som replik till en uppblåst tweet av Trump!

https://www.reddit.com/r/PoliticalHumor/comments/j8momw/voting_republican_be_like/

De andra teckningarna och memesen på sidan är inte heller dåliga - den om Trump och skogsbränderna t ex, som naturligtvis kan överföras på coronapandemin.

2020-10-15, 12:43
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muck12
Väldigt låga odds tyvärr, 2016 var det 11 gånger pengarna på Trump vid den här tidpunkten. Blev en ganska fin vinst.

Inte värt den här gången då oddsen är så låga och det känns betydligt mer osäkert

Du ljuger, det var inte 11 gånger pengarna 3 veckor innan valet, det var aldrig 11 gånger pengarna. Hur jävla dum får man vara? Det finns inget spelbolag som när de sätter odds på endast två variabler (Trump eller Hillery som det var då) ger 11 gånger pengarna på den ena.

Varför ljuger du om så uppenbara saker, vill du vara som din stora idol, Coronaförnekaren?

#evictionnotice2020
2020-10-15, 12:51
Medlem
Så det stora "skopet" om Biden Hunter var så pass obetydligt att FBI har haft tillgång till det men inte funnit något av intresse i det. Sen fabricerar republikanerna en påhittad story om Hunter Biden ska ha lämnat in 3 datorer till en reparatör som råkar vara ett stort Trump-fan.

Reparatören som flera gånger ändrar "story" menar vidare att han skickade in allt till FBI, varpå FBI inte finner något som helst av intresse, och då kommer reparatören på genidraget att leta upp en advokatbyrå som råkar representera en vän till Trump, ingen mindre än Rudy Giuliani som i sin tur läcker detta via en tidning som ägs av Trumps kompis Rupert Murdoch. Samma Rupert Murdoch som har en son som lämnat hans mediabolag då han tycker att hans pappa och tidningen ägnar sig åt konspirationsteorier. Trovärdigheten i detta är obefintlig.
2020-10-15, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Du ljuger, det var inte 11 gånger pengarna 3 veckor innan valet, det var aldrig 11 gånger pengarna. Hur jävla dum får man vara? Det finns inget spelbolag som när de sätter odds på endast två variabler (Trump eller Hillery som det var då) ger 11 gånger pengarna på den ena.

Varför ljuger du om så uppenbara saker, vill du vara som din stora idol, Coronaförnekaren?

#evictionnotice2020

Det kan hända att det inte var preciis 3 veckor innan valet, jag vågar inte svära på exakt tidpunkt då det trots allt är 4 år sedan. Vad jag är helt säker på att jag i runda slängar 10-dubblade mina pengar. Har ingen anledning att ljuga om det. Varför skulle det tjäna något till?

Någon annan i tråden som minns oddsen förra valet som kan bekräfta detta?
2020-10-15, 12:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Så det stora "skopet" om Biden Hunter var så pass obetydligt att FBI har haft tillgång till det men inte funnit något av intresse i det. Sen fabricerar republikanerna en påhittad story om Hunter Biden ska ha lämnat in 3 datorer till en reparatör som råkar vara ett stort Trump-fan.

Reparatören som flera gånger ändrar "story" menar vidare att han skickade in allt till FBI, varpå FBI inte finner något som helst av intresse, och då kommer reparatören på genidraget att leta upp en advokatbyrå som råkar representera en vän till Trump, ingen mindre än Rudy Giuliani som i sin tur läcker detta via en tidning som ägs av Trumps kompis Rupert Murdoch. Samma Rupert Murdoch som har en son som lämnat hans mediabolag då han tycker att hans pappa och tidningen ägnar sig åt konspirationsteorier. Trovärdigheten i detta är obefintlig.
Ja precis. Det här är en riktigt billig och skranglig historia, den läcker som ett såll - men Trumpfansen kommer förstås att hävda att "det är ju KLART att FBI inte hittade något av intresse, de är ju med i Deep State-konspirationen som försöker störta Trump!"
2020-10-15, 12:57
Avstängd
Citat:
Det kan hända att det inte var preciis 3 veckor innan valet, jag vågar inte svära på exakt tidpunkt då det trots allt är 4 år sedan. Vad jag är helt säker på att jag i runda slängar 10-dubblade mina pengar. Har ingen anledning att ljuga om det. Varför skulle det tjäna något till?

Du har förväxlat Trump med nån travhäst. Men det vi vet är att han ljuger som en häst travar.
2020-10-15, 12:58
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:

Här har du oddsen på Unibet 2016, två månader innan valet:

Unibet odds på presidentvalet i USA 2016

Vem blir USA:s nästa president?
Hillary Clinton 1.44
Donald Trump 2.60
Bernie Sanders 51.00
Paul Ryan 101.0
Gary Johnson 251.0
Jill Stein 501.0

Den enda chans att du kan ha fått runt 10 gånger pengarna är att du spelat innan, Republikanernas Primärval. Det vill säga innan de beslutat om vilken kandidat som skulle representera dem i Presidentvalet och då det fanns en uppsjö av kandidater att välja på.
2020-10-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Idag North Carolina!

Så en fjärdedel av publiken på varje Trumprally har aldrig röstat förut men när de varit med om detta då bestämmer de sig alla för att nu ska de gå och rösta?

Är det korrekt uppfattat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in