Citat:
Ursprungligen postat av
shakta
Det där var en riktigt dålig jämförelse, men det var ett bra försök.
OT är just vad det är, det är när jag pratar om Biden, Trump och valet medans du pratar om Kalle Ankas julafton. Censur är när jag skriver om Biden på ett sätt, och du skriver om Biden på ett annat sätt, och ditt inlägg tas bort exempelvis för att någon tycker det är "opassande" eller tycker att du har fel.
Men svara mig på en enkel fråga : På vilket sätt tycker du Twitter & Facebook gjorde rätt genom att censurera NYP och Kayleigh McEnany om Bidén?
Nu är det du som är Kalle Anka. De gjorde rätt när det visade sig att e-mailen var Photoshopade och manipulerade och då det varken gick att belägga att det var Hunter Bidens dator, eller att det faktiskt var han som lämnat in den. Det gick faktiskt inte ens att belägga att historien som sådan, alltså att någon lämnat in en dator för lagning, var sann. Väldigt mycket tyder på att det dessutom är hackad information som kommit i Rudy Giulianis händer på ett olagligt sätt.
När till på köpet FBI inte hittat något anmärkningsvärt i materialet, så är det dessutom en icke-nyhet, helt och hållet.
När man varken kan visa på sanningshalten i innehållet i den s.k. nyheten, eller att omständigheterna runt dessa var sanna, då var det helt klart rätt att ta bort inläggen.
#evictionnotice2020