Citat:
Ursprungligen postat av
Thraxx
" Jag förstår det kan vara påfrestande att invänta ett beslut om ersättning. Just nu påverkas handläggningstiden av det höga antalet ansökningar som inkommit. Vi arbetar så snabbt vi kan med att du ska få ett beslut "
"Alla ärenden hanteras i turordning utifrån dess startdatum. Vi har ej möjlighet att uppskatta en tidsintervall för när ett beslut kan tas"
"Så snart handläggaren har gått igenom ditt ärende återkommer vi med ytterligare information!"
Detta var det jag fick alldeles nyss i min brevlåda på Handels A-kassa efter att ha skrivit till dom, mer eller mindre exakt det som dom säger till mig på telefon alltid. Dom måste vara sinnessjukt underbemannade eller ha ett sjukt tryck isåfall eller jobba väldigt ineffektivt, om dom efter 7 hela månader inte ens ha påbörjat mitt ärende.
Tycker inte du ska ringa in och skälla ut folk, dem som jobbar på akassorna gör så gott dem kan.
Om ditt ärende skapades i mars så måste de blivit omfördelat fel, va trevlig och be om att få prata med chef så kan dem skynda på det eller titta vad som hänt.
Dem flesta har inte koll på när deras ärende skapats och tror att det är ett visst datum.
Du måste förstå att du inte kan komma före i kön, varför ska du få ersättning före någon som väntat längre än dig? Det är rätt logiskt att man går i turordning från det datumet ett ärende kommit in.