Citat:
Ursprungligen postat av
sirup
Får inte ihop allt riktigt. Men är detta samma situation som Trump ville att Ukraina skulle utreda?
Ja det är det, men nu har man genom en inlämnad och kvarglömd dator hos en datafirma, hittat ett par mail där Hunter Biden bjuder in en av sina Ukraina kontakter att få komma till USA och träffa sin far. Det sägs ingenting om syfte, eller om att Joe Biden på något sätt skall utnyttja sitt ämbete för att ge fördelar till chefen för det ukrainska energibolag som Hunter Biden då satt i styrelsen för, Vadym Poharskyi.
”Kära Hunter, tack för att du bjöd in mig till DC och gav mig chansen att få träffa din pappa och tillbringa lite tid tillsammans. Det är verkligen en ära och ett nöje”, (översatt av Expressen).
Dock har det inte gått att bevisa att detta varit Hunter Bidens dator eller att det var han som lämnade in den till datorfirman. Detta ser åtminstone jag som anmärkningsvärt. Om det verkligen var Hunter Biden som lämnade in datorn, om det verkligen var hans dator och inte en dator som någon planterat i syfte att göra ett avslöjande, så borde det rimligen gå att belägga att detta både var Hunter Bidens dator och att han lämnat in den. Det skumma i detta är också att datorn, enligt datorfirman, inte blivit hämtad efter lagning och att det inte gått att nå den person som lämnade in den.
Facebook och Twitter har ansett detta vara Fake News och därför tagit bort texter om den förmodande incidenten från deras plattformar.