Citat:
Ursprungligen postat av
Dixter
Mnuchin-Pelosi har kommit överrens om 1.2 triljoner i spending. Samt att skala av "election security" från hennes Cares2 act.
Därför skickade de en skinny bill på Cares 2 act till Mitch Mcconnels bord men han vägrar ta upp båda för omröstning
"BAI20816 DDRS.L.C" 2020 för den som vill verifiera mina uppgifter.
Mitch och 10 GOP senatorer röstade nej i Senate health care committee för en "standalone bill" och gjorde en markup på denna bill. Dvs de la till förslag på ändringar som nancy pelosi måste gå med på för att denna bill ska få gå till omröstning på senatens golv.
I republikanernas egna version av Heroes act får man bara ett engångsbelopp om 1500 dollar i stimulus förutsatt att representanthuset röstar för "ammendment 2" vilket är är att sänka marginalskatten för alla som tjänar över 1.2milj dollar om året. Som inte får avskaffas av USA:s nästa president.
Vet inte hur en skattesänkning för de rika går ihop med Coronavirus stimulus men men..
Min tolkning: Även mitch mcconnell har insett att Trump kommer att förlora, så därför vill han inte ge Joe Bidens inkommande administration en "win" som innebär att varje amerikan får 450usd i veckan samt 150 usd i veckan från sin delstat.
Vet inte vad du har för källor men någonting stämmer inte.
Orsaken till att republikanerna inte klubbat igenom demokraternas slösa räkning är att den hamstrar pengar för att täcka kostnader för saker som inte är relaterat till Corona.
Precis som den svenska regeringen gör.
Tex stödet på ~400 miljarder till misskötta stater.
Sedan vet jag inte var du fått 350+150 i bidrag till personer.
Jag hittade detta :
"This bill adds $600 per week from the federal government on top of whatever base amount a worker receives from the state. That boosted payment will last for four months.
For example, if an out-of-work person is receiving the national average of about $340 per week, under the new federal program their take-home pay will be $940."
Det är bara att gräva vidare, flera hundar begravda och annalkande val.