Citat:
Det finns en forumdel för konspirationsteorier om Covid. Här är det vetenskap vi främst diskuterar. Om du misstror den vetenskapen så får du nog komma med något mer än dina killgissningar.
Kina isolerade viruset redan i sent December/tidigt Januari om jag minns rätt.
Här har du en vetenskaplig studie från Korea anno Feb 2020.
Identification of Coronavirus Isolated from a Patient in Korea with COVID-19
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7045880/
Kina isolerade viruset redan i sent December/tidigt Januari om jag minns rätt.
Här har du en vetenskaplig studie från Korea anno Feb 2020.
Identification of Coronavirus Isolated from a Patient in Korea with COVID-19
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7045880/
Att många här skiter på sig av rädsla och kräver munblöja till alla är väl knappast vetenskap...
Att många här hela tiden tjatar om hur värdelös Tegnell är kan knappast heller kallas för vetenskap.
Men okay, vi ponerar att detta virus verkligen existerar och att alla siffror stämmer på ett ungefär.
I så fall kommer det att dö ungefär lika många i denna Corona i hela världen som det dör i trafikolyckor.
Då ska man komma ihåg att de som dör i trafikolyckor är betydligt yngre än de som dör av Corona, för att inte tala om att antalet som skadas svårt i trafikolyckor är ofantligt mycket större än de som får svåra mén av denna Corona.
Då är frågan, varför kräver inte alla dårar här ett totalt stopp eller åtminstone en kraftig fartreducering till typ max 30 km i timmen oavsett vilken väg man kör på?
Ja jag vet, pappskallarna kommer med argumentet att Corona smittar men det gör inte bilolyckor. Dock håller inte detta argument då alla som dör i trafiken är långt ifrån alla som kör ett fordon.
Du kan nämligen bli påkörd när du går över gatan, ja du kan faktiskt bli påkörd även när du går på trottoaren av ett fyllo.
Fatta en sak, denna pandemi verklig eller påhittad har ju fått idiotiskt stora proportioner i förhållande till dess farlighet. Då är det inte konstigt att jag och många med mig ifrågasätter what the fuck is going on?
Även i denna tråden, eller ska denna tråd endast bestå av er som vill runka tillsammans till nya dödssiffror?