Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Men om man nu har en smittskyddsmyndighet med uppgift att scanna av världen och vid upptäckt epidemi trycka på flygstoppsknappen som du tycks vilja att det funkar så måste ju också knappen verkligen användas.
Nej. Det bästa är ifall knappen inte behöver användas. Man bygger ju inte brandstationer med förhoppningen att det ska brinna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Spela roll hur det gick i efterhand, uppgiften var att stoppa flygen vid sjukdomsutbrott.
Jag vet att jag byggde resonemanget på vad som skedde i efterhand. Det var därför jag gick vidare i resonemanget, för att resonera kring vilka varsel som fanns tillgängliga i förväg.
Man såg asiaterna mobilisera kraftigt i kampen mot viruset. Och man visste att det handlade om ett nytt okänt virus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Så den här flygstoppsknappen har väl missats att trycka på hur många gånger som helst tidigare, eller hur tänker du?
Jag vet inte. Det kan ha funnits tillfällen som jag inte känner till, då det har varit befogat att trycka på knappen. Förmodligen har det funnits sådana tillfällen, då knappen borde ha tryckts. Att en epidemi i efterhand visar sig inte få spridning, är ju ingen urstäkt att inte trycka på knappen i det akuta skedet.
En flygstopps-knapp kan medföra att flygen kommer att stoppas, även vid sjukdomar som i efterhand visar sig inte få spridning. Sådana falsklarm är någonting som man måste acceptera. Ifall man är överdrivet rädd för falsklarm, så blir konsekvensen att nya epidemier kommer att få spridning.
Man får helt enkelt välja vad man vill leva med, epidemier eller falsklarm.
Citat:
Ursprungligen postat av
Antialles
För fan, dra åt helvete era idioter. Ta på er nån jäkla gasmask och håll bara käften...

Är du rätt person att idiot-förklara allt och alla?