2020-09-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Snarlikt är det ja. Största skillnaden är ju att Kockarnas Kamp är ”riktiga” kockar medan Sveriges Mästerkock är amatörkockar.
Ja men sen kan man bli riktig kock efter mästerkocken och få va med i kockarnas kamp
Citera
2020-09-23, 19:59
Moderator
Dr Kings avatar
Sofia har även denna säsong lindat Mackan runt sitt finger. Han är löjligt kåt på henne och hon har nog säkrat hans röst i alla sammanhang i årets säsong.
Citera
2020-09-24, 16:00
Medlem
golgedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryssegrisen
Ska den "tjocka, blonda som badade med grisar på Farmen" inte vara med? Är det någon som vet vem jag menar? Hon verkade genomfalsk i Farmen och sen dök hon upp i Mästerkocken och vann(?) av skum(?) anledning och sen...Försvann hon. Eller har jag rört ihop det?

Tillägg: Det var tydligen inte samma... Hon i Farmen hette Lina och hon i Mästerkocken hette Klara Lind. Sorry.

Lina var med i Bonde söker fru och säkte till en ung kille som heter Erik för några år sen.
Citera
2020-09-24, 16:01
Medlem
golgedudes avatar
Men Catarina König är ju inte igenkännbar längre. Restylane i huden och fixade läppar? näsan också? jag har svårt att sätta fingret på exakt vad som färändrats
Citera
2020-09-30, 21:09
Medlem
Citat:
Sofia har även denna säsong lindat Mackan runt sitt finger. Han är löjligt kåt på henne och hon har nog säkrat hans röst i alla sammanhang i årets säsong.

Ja hon håller på likadant som sist.

Väldigt intressant att det är bara 2 killar med och mest tjejer. Kanske inte tillfällighet.
Citera
2020-10-05, 22:01
Moderator
Dr Kings avatar
Det är verkligen skillnad på nivån denna säsong när endast tidigare vinnare är med. Många av dem har dessutom blivit ytterligare duktigare under de åren som har gått sedan de vann.

Normala säsonger är ju minst hälften av deltagarna totala stolpskott som man bara väntar på att de skall åka ut.

Jag skulle tro att årets säsong står mellan Gabbe, Sofia och Könet.
Citera
2020-10-05, 22:48
Bannlyst
Två killar och resten tjejer.
Citera
2020-10-06, 06:24
Medlem
Citat:
Det är verkligen skillnad på nivån denna säsong när endast tidigare vinnare är med. Många av dem har dessutom blivit ytterligare duktigare under de åren som har gått sedan de vann.

Normala säsonger är ju minst hälften av deltagarna totala stolpskott som man bara väntar på att de skall åka ut.

Jag skulle tro att årets säsong står mellan Gabbe, Sofia och Könet.

är väl ganska uppenbart att dem och klara kommer vara 4 sista kvar??
Citera
2020-10-13, 16:33
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Tänkte göra en analys på kvarvarande deltagare:

Markus Fredén : Oerhört sympatisk snubbe som man blir jävligt glad av att se även om han bölar i tid & otid. Får lite gay-vibbar av honom men det tar inte bort faktumet att han är en jävligt skön snubbe. En favorit!

Jennie Walldén : Mitt stora hatobejekt. Uppenbarligen bra på matlagning men stör mig nåt inåt helvete på hennes person, äcklig besserwisser med ful dialekt, nej usch, den jag absolut minst hoppas vinner detta!

Någon som har några synpunkter på mina bedömningar? Diskuterar gärna vidare om detta!

Hon lägger ut recept och matbilder titt som tätt ... Anna Book lägger ut att hennes dotter har lagat en rätt ... tydligen efter Jennie Walldens recept .. och J.W plus hennes anhängare tycker att JW ska få äran för att det blev så gott ? 🤢 om recepten är så hemliga , sluta lägg ut dem . Man har ingen skyldighet att tagga kocken man lagat maträtt efter .
Citera
2020-10-14, 12:24
Medlem
Tycker Jennie stod ut som den mest stabila, och framförallt den mest framgångsrika efter sin medverkan. Hon kändes som en riktig kock till skillnad från de andra som stolt skryter om att de är "matkreatörer" och "matinspiratörer" på Youtube.
Riktigt trist hon åkte.
Citera
2020-10-14, 14:24
Medlem
Trevligt att Jessica Frej dök upp. Kanske den enda svenska kvinnan som lyckas vara både classy och kurvig (utan att slå över i "kroppsaktivism" och bleka valkar). Förmodligen kan hon laga bra mat också. Drömtjej!

Undrar vilka mer alumner som ska vara med. Tänk om gnäll-Laleh kommer och ska lära dem laga päääärsiskt?
Citera
2020-10-14, 20:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Två killar och resten tjejer.
Fattas det inte någon? Nog har väl någon mer kille vunnit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in