2013-03-07, 00:00
Medlem
Oddballs avatar
Tråkigt att Anders åkte ut, verkade väldigt sympatisk och även duktig. Hoppades att bögen skulle åka ut eftersom jag har så svårt för att känslomässiga berg-och-dalbana hela tiden plus att han verkar rätt skakig när det gäller själva matlagningen.
Citera
2013-03-07, 03:05
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Förvånad att Stefan "nacken" Edberg åkte ut. Lite väl "anal" i sin matlagning kanske? Släpper inte loss?
Magnus "dubbelhakan" Glasögon borde ryka härnäst. Eller någon av klonerna medelåders-kvinna-med-påsar-under-ögonen...
Citera
2013-03-07, 05:19
Medlem
Bearforceones avatar
Vad ska man säga, Julien är satans bra på att laga mat helt enkelt! Som domarna sa, han letar lite i bakhuvudet och plockar fram mormors bästa recept, och gör det kanske inte så snyggt, men jävligt jävligt gott istället.

Annars ligger ju Jenny väldigt bra till för att vinna hela tävlingen. Det är utan tvekan de två som klart är bäst på att laga god mat.
Citera
2013-03-07, 06:58
Medlem
Kedoxs avatar
Tänkte göra en analys på kvarvarande deltagare:

Markus Fredén : Oerhört sympatisk snubbe som man blir jävligt glad av att se även om han bölar i tid & otid. Får lite gay-vibbar av honom men det tar inte bort faktumet att han är en jävligt skön snubbe. En favorit!

Jennie Walldén : Mitt stora hatobejekt. Uppenbarligen bra på matlagning men stör mig nåt inåt helvete på hennes person, äcklig besserwisser med ful dialekt, nej usch, den jag absolut minst hoppas vinner detta!

Helena Appelqvist : Har inte något ont (eller direkt bra för den delen) att säga om henne förutom att hon är tråkig så att klockorna stannar. Känns rätt medelmåttig som matlagare.

Carl Bodin Svensk : Nog min största favorit. Duktig matlagare, skön personlighet och har det rätta humöret. Kanske lite väl klämkäck men ingen är perfekt!

Magnus Bexhed : Likt Jennie en besserwisser men ändå så otroligt jävla skön, han är lixom en parodi på sig själv. Älskar hur han alltid försöker överglänsa de andra med sin verbala förmåga och vill framstå som en riktig finsmakare. Tyckte Stinas spydiga kommentar om honom i ostrontävlingen om honom var underbar "Jo detta är ju klart att Magnus gillar eftersom han äter det dagligen på de fina restaurangerna". Gillar snubben helt enkelt!

Julien Huéber : Vore förjävla skönt om snubben vann, går inte att inte hat-älska honom.
Noll engagemang, vägrar lyda order, ser mest ut att stå och idiotförklara juryn, kass i sammarbetstävlingar, vet inte vad ordet stress betyder och jobbar gärna i snigelfart och verkar inte ha någon stor materfarenhet.
Men likt förbannat spöar han totalt skiten ur övriga när det väl kommer till välsmakande mat och vinner. Inte min favorit men ser honom ändå gärna som vinnare! xD

Madeleine Örtbrant : En figur man ser ytterst lita av, möjligtvis lite tråkig men tror hon är en av de duktigaste matlagarna!

Någon som har några synpunkter på mina bedömningar? Diskuterar gärna vidare om detta!
Citera
2013-03-07, 07:44
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Markus Fredén : Oerhört sympatisk snubbe som man blir jävligt glad av att se även om han bölar i tid & otid. Får lite gay-vibbar av honom men det tar inte bort faktumet att han är en jävligt skön snubbe. En favorit!

"Lite gay-vibbar"...? Helvete, gayradarn blinkar all time high!!! Mer gay än sådär blir det inte. Jonas Gardell är ju både manlig och straight i jämförelse.

Känns slarvig och i behov av recept hela tiden. Hoppas endera han eller den där sillstryparn med 19-tumsbrillor åker ut nästa gång.
Citera
2013-03-07, 08:49
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Vad ska man säga, Julien är satans bra på att laga mat helt enkelt! Som domarna sa, han letar lite i bakhuvudet och plockar fram mormors bästa recept, och gör det kanske inte så snyggt, men jävligt jävligt gott istället.

Annars ligger ju Jenny väldigt bra till för att vinna hela tävlingen. Det är utan tvekan de två som klart är bäst på att laga god mat.

Har inte följt denna serie men jag såg ett avsnitt igår, och tanken som slog mig utan att sett tidigare avsnitt att denna Julien jobbat som kock. Eller är skillnaden så stor mellan amatörkockarna? Visst kan han vara en naturbegåvning men det kändes inte så.

Jag utgår ifrån att man inte valt ut dom bästa amatörkockarna, utan dom bästa för TV. För hur svårt är det att göra en välsmakande och fet korv om man är intresserad av matlagning?
Citera
2013-03-07, 10:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
tanken som slog mig utan att sett tidigare avsnitt att denna Julien jobbat som kock

Jag har hört från obekräftade källor att så är fallet.
Citera
2013-03-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag har hört från obekräftade källor att så är fallet.

Hela flashback är en obekräftad källa så när någon på flashback säger att denne hört något från ännu en obekräftad källa blir det för mycket obekräftat att sannolikheten är lika med 0. Tycker han känns för oprofessionell för att jobbar som kock även om han är väldigt skicklig.
Citera
2013-03-07, 12:16
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av FecutyZ
Hela flashback är en obekräftad källa så när någon på flashback säger att denne hört något från ännu en obekräftad källa blir det för mycket obekräftat att sannolikheten är lika med 0. Tycker han känns för oprofessionell för att jobbar som kock även om han är väldigt skicklig.
Visst är det så, men det skumma är att han hela tiden, inför varje moment, säger att han aldrig gjort det förut. Inte ens pasta. Det är lite skumt...
Citera
2013-03-07, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Visst är det så, men det skumma är att han hela tiden, inför varje moment, säger att han aldrig gjort det förut. Inte ens pasta. Det är lite skumt...

Han har inte gjort hemmagjord korv och pasta? Är det så konstigt egentligen? Det är inte jättevanligt att göra det med tanke på hur många tusentals andra moment han annars kan.
Citera
2013-03-07, 14:23
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av FecutyZ
Han har inte gjort hemmagjord korv och pasta? Är det så konstigt egentligen? Det är inte jättevanligt att göra det med tanke på hur många tusentals andra moment han annars kan.
Förvisso, men det är inte vilka som helst som söker till denna typ av program. Korv kan jag förstå, men pasta när man "brinner för att laga mat"? Inte vet jag om det är förbjudet att ha jobbat i kök innan man får söka till programmet?
Jag tycker bara att det betonas väl mycket att han inte gjort det ena eller det andra...
Citera
2013-03-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Förvisso, men det är inte vilka som helst som söker till denna typ av program. Korv kan jag förstå, men pasta när man "brinner för att laga mat"? Inte vet jag om det är förbjudet att ha jobbat i kök innan man får söka till programmet?
Jag tycker bara att det betonas väl mycket att han inte gjort det ena eller det andra...

Du har helt rätt, TV4 framställer honom som gubben i lådan. Lite halvsömnig, tämligen ofokuserad och okunnig. Finns givetvis massvis med amatörkockar som vill ha en framtid inom yrket som inte testat att göra pasta av olika anledningar. Sedan är det ju ingen rocket science att göra pasta, vilket Julien bevisade. Jag är osäker på om det finns regler att de inte får ha jobbat med yrket tidigare, låter dock ganska osannolikt om man frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in