Tänkte göra en analys på kvarvarande deltagare:
Markus Fredén : Oerhört sympatisk snubbe som man blir jävligt glad av att se även om han bölar i tid & otid. Får lite gay-vibbar av honom men det tar inte bort faktumet att han är en jävligt skön snubbe. En favorit!
Jennie Walldén : Mitt stora hatobejekt. Uppenbarligen bra på matlagning men stör mig nåt inåt helvete på hennes person, äcklig besserwisser med ful dialekt, nej usch, den jag absolut minst hoppas vinner detta!
Helena Appelqvist : Har inte något ont (eller direkt bra för den delen) att säga om henne förutom att hon är tråkig så att klockorna stannar. Känns rätt medelmåttig som matlagare.
Carl Bodin Svensk : Nog min största favorit. Duktig matlagare, skön personlighet och har det rätta humöret. Kanske lite väl klämkäck men ingen är perfekt!
Magnus Bexhed : Likt Jennie en besserwisser men ändå så otroligt jävla skön, han är lixom en parodi på sig själv. Älskar hur han alltid försöker överglänsa de andra med sin verbala förmåga och vill framstå som en riktig finsmakare. Tyckte Stinas spydiga kommentar om honom i ostrontävlingen om honom var underbar "Jo detta är ju klart att Magnus gillar eftersom han äter det dagligen på de fina restaurangerna". Gillar snubben helt enkelt!
Julien Huéber : Vore förjävla skönt om snubben vann, går inte att inte hat-älska honom.
Noll engagemang, vägrar lyda order, ser mest ut att stå och idiotförklara juryn, kass i sammarbetstävlingar, vet inte vad ordet stress betyder och jobbar gärna i snigelfart och verkar inte ha någon stor materfarenhet.
Men likt förbannat spöar han totalt skiten ur övriga när det väl kommer till välsmakande mat och vinner. Inte min favorit men ser honom ändå gärna som vinnare! xD
Madeleine Örtbrant : En figur man ser ytterst lita av, möjligtvis lite tråkig men tror hon är en av de duktigaste matlagarna!
Någon som har några synpunkter på mina bedömningar? Diskuterar gärna vidare om detta!