2020-10-14, 17:24
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det KAN bero på lågt blodsocker också. Men i så fall beror det också på felaktigt hanterande - att mamman inte sett till att bebisen fått tillräckligt med mjölk.
Blodsockernivån kontrolleras dock, hade det berott på hypoglykemi så hade det noterats.
Citera
2020-10-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjokesokelok
Till råga på allt påhittat så "råkade" ett oskyldigt lite barn på 3 år halka så illa i ett badkar att hon avled. Och dessa vårdnadshavare i samma lägenhet som flickan kämpade för sitt liv satt och tog droger... Istället för att söka hjälp, allt för att polis, soc osv har hittat på falska saker mot p och r.
Jag själv har 4 barn.... De har dock aldrig ramlat i badkaret men hade de haft den förmågan att lätt ramla i badkar skulle jag vara som en igel att hålla de när de badar, särskilt om polis, soc och andra haft ögonen på mig helt oförklarligt. Vidare om mitt barn nu skulle råkat ramlat så illa i badkaret att den blir medvetslös så skulle jag aldrig sätta mig och ta droger.. Eftersom jag inte är knarkare. Vore ju sjukt osannolikt att mitt hem har fullt med narkotikaklassade medeciner om jag inte är missbrukare och heller inte lider av kraftig psykisk ohälsa...

Hur folk än försöker förstå och hitta anledning till att r och p inte är skyldiga.. Så är det så uppenbart att dessa personer som aldrig gjort något fel utan det är bara alla andra är anledningen till att esmeralda är död. Det var bara de som var med när hon "ramlade". Sen om några få vill tro att p och r är välfungerande vuxna så får de väll tro det. Hoppas dessa personer blir kontrollerade i sin föräldrar förmåga.
Att skylla på melinda och andra är absurt, ingen är perfekt, andra har sin del i att de blev som det blev, men felet är endast r och p. De sågtill att hon fick dö. Punkt

Håller med, var ironisk med mitt inlägg
Citera
2020-10-14, 17:46
Medlem
Citat:
Det KAN bero på lågt blodsocker också. Men i så fall beror det också på felaktigt hanterande - att mamman inte sett till att bebisen fått tillräckligt med mjölk.

Okej men det borde väl framgått isf. Här står det i samband med att mamman tar stesolid.

Tycker inte det är så konstigt att socialtjänst m.fl har dragit slutsatsen att hon föddes abstinent när man läser det som står i förlossningsjournalen.
Tydligen var hon ju skakig av någon anledning.
Citera
2020-10-14, 17:48
Medlem
Citat:

Min son var skakig när han föddes. Dock pga lågt blodsocker, dvs innan jag ens börjat amma. Men det blev normalt efter några timmar när han fått i sig lite. De frågade om jag tar någon medicin på bb, no verkligen inte. Tar knappt alvedon under graviditeten.
Citera
2020-10-14, 17:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Skitsnack, personalen på BB kollar nyfödda om de visar tecken på lågt blodsocker och frågar mamman om hon går med på att ge barnet annans bröstmjölk. Nekar man det som mamma är man totalt blåst!
Det skulle också varit dokumenterat i journalen.
Citera
2020-10-14, 20:16
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Så mycket lögner det verkar vara angående Rebecca.

-E föddes med abstinens, dvs barnmorskan måste ha ljugit
- polisen ljög om vad de hittade hos Rebecca
- socialen hittade på en massa
-Melinda gjorde orosanmälningar som var helt onödiga

Stackars R och P. Alla var ju emot dem hela tiden.
Eller hur, så himla himla synd det var om dom, utsatta för förföljelse, kan man nästan säga.

Tänk nu är till och med IvO ute efter Rebecka. Säger att dom slarvade med umgänget, säger att soc borde blandat sig i mycket mera, säger att de missbrukade....

Asså jag har jobbat med heroinister, de är ta mig fan gnälliga och självömkande hela bunten.

Men Rebecka är ta mig fan den mest förnekande och självömkande person jag hört talas om.

Citat:
Ursprungligen postat av Bjokesokelok
Till råga på allt påhittat så "råkade" ett oskyldigt lite barn på 3 år halka så illa i ett badkar att hon avled. Och dessa vårdnadshavare i samma lägenhet som flickan kämpade för sitt liv satt och tog droger... Istället för att söka hjälp, allt för att polis, soc osv har hittat på falska saker mot p och r.
Jag själv har 4 barn.... De har dock aldrig ramlat i badkaret men hade de haft den förmågan att lätt ramla i badkar skulle jag vara som en igel att hålla de när de badar, särskilt om polis, soc och andra haft ögonen på mig helt oförklarligt. Vidare om mitt barn nu skulle råkat ramlat så illa i badkaret att den blir medvetslös så skulle jag aldrig sätta mig och ta droger.. Eftersom jag inte är knarkare. Vore ju sjukt osannolikt att mitt hem har fullt med narkotikaklassade medeciner om jag inte är missbrukare och heller inte lider av kraftig psykisk ohälsa...

Hur folk än försöker förstå och hitta anledning till att r och p inte är skyldiga.. Så är det så uppenbart att dessa personer som aldrig gjort något fel utan det är bara alla andra är anledningen till att esmeralda är död. Det var bara de som var med när hon "ramlade". Sen om några få vill tro att p och r är välfungerande vuxna så får de väll tro det. Hoppas dessa personer blir kontrollerade i sin föräldrar förmåga.
Att skylla på melinda och andra är absurt, ingen är perfekt, andra har sin del i att de blev som det blev, men felet är endast r och p. De sågtill att hon fick dö. Punkt
Så sant, det var Rebecka och Patrik som dödade Esmeralda. Punkt.

Sen må det finnas brister i samhällets agerande på hela situationen. Men det var Rebecka och Patrik som drogade, orsakade henne skador, kallade henne öknamn och till slut dödade henne.

Förövrigt är väl Melinda en av de få som agerat helt rätt i det här. Det var hon som inte gav sig, hon som verkligen fanns där för sin unge, hon som orosanmälde hela tiden till soc.

Jag hoppas att Esmeralda var så drogad att hon trodde hon var hemma hos sin mamma i Vadstena innan hon dog.
Citera
2020-10-14, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Eller hur, så himla himla synd det var om dom, utsatta för förföljelse, kan man nästan säga.

Tänk nu är till och med IvO ute efter Rebecka. Säger att dom slarvade med umgänget, säger att soc borde blandat sig i mycket mera, säger att de missbrukade....

Asså jag har jobbat med heroinister, de är ta mig fan gnälliga och självömkande hela bunten.

Men Rebecka är ta mig fan den mest förnekande och självömkande person jag hört talas om.

Så sant, det var Rebecka och Patrik som dödade Esmeralda. Punkt.

Sen må det finnas brister i samhällets agerande på hela situationen. Men det var Rebecka och Patrik som drogade, orsakade henne skador, kallade henne öknamn och till slut dödade henne.

Förövrigt är väl Melinda en av de få som agerat helt rätt i det här. Det var hon som inte gav sig, hon som verkligen fanns där för sin unge, hon som orosanmälde hela tiden till soc.

Jag hoppas att Esmeralda var så drogad att hon trodde hon var hemma hos sin mamma i Vadstena innan hon dog.

Ja precis, men mamman med "anhängare" vill skylla ifrån sig på melinda, det märks... Så jag menar även om melinda haft en kissblöja på förlänge ngn ggr kan det aldrig utgöra ett barns död. Menar att bio mamman rabblar upp bagateller istället för att inse vad hon gjorde när flickan faktiskt bodde hos henne som hon ville så innerligt... Hon är såååååå fruktansvärt pinsamt ifrån säga de och skylla på omvärlden i allt.... Åter igen KLUSTER B
Citera
2020-10-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han fick flytta hem på sportlovet, samma år som Esmeralda flyttades hem och S*ilas föddes..

Okej. Så tragiskt!
Citera
2020-10-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
En återförening sker då den har blivit möjlig, vilket beror på det aktuella tillståndet och det ska prövas med jämna mellanrum. Däremellan får ingen verka så en återförening omöjliggörs. Men soc behöver inte jobba för en återförening mellan prövningarna. Förmodligen för att prövningarna är så pass ofta och ingen större skillnad hinner att ske.

Ditt "så snart som möjligt", är nog snarare "önskvärt så snart". Ingen kan kräva att soc ska kolla läget varje vecka, och tjänar heller inget till då förändringar av detta slag tar tid.

Familjehemmen brister ofta, men det nämns sällan i denna tråd, och är ett stort problem också, svårt att veta hur mycket, då det mörkas av soc av naturliga skäl. De ser sig ju stå på samma sida.

Tyvärr utvecklar det sig rätt ofta till två motparter, vilket är tråkigt för alla, inte minst barnet.

Målet är alltid hemflytt oavsett vilka ord som används. Tvångsomhändertagande är temporära därför prövas det i domstol var 6 månad. Socialtjänstens egna ord kan man strunta i eftersom Europadomstolen praxis väger betydligt tyngre.
Citera
2020-10-14, 23:06
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Målet är alltid hemflytt oavsett vilka ord som används. Tvångsomhändertagande är temporära därför prövas det i domstol var 6 månad. Socialtjänstens egna ord kan man strunta i eftersom Europadomstolen praxis väger betydligt tyngre.
Målet må nästan altid vara hemflytt. Men ibland är det omöjligt tillexempel om mamma och pappa sitter på väldigt långa fängelstraff, eller om de är tunga missbrukare och väljer det förre att vara förälder.

Och om föräldrarna valt bort sina barn tillräckligt länge, så barnen har sin anknytning, sin trygghet och sitt liv och sina vänner i och hos familjen familjehemmet, har föräldrarna mist sin rätt till sina barn.

Hemflytt får inte ske på barnens bekostnad, det tycker jag att IvO var väldigt tydliga med i sitt utlåtande.
Citera
2020-10-14, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej.
Målet är alltid att barnen ska må bra och vara trygga.
Hur trygg känner man sig tex om ens mamma och pappa dricker för mycket och somnar nerspydda, eller om mamma och pappa tror att de kan flyga, eller ser stora spindlar i taket, rosa elefanter som dansar?
Hur trygg skulle du känna dig om polisen knackar på och din pappa står och hotar och skriker?
Vart är tryggheten i att få höra hur alla jagar och är efter din mamma och pappa, att någon vill ta dig, att de aldrig ska få dig. Din fina mamma med rosa hår som var så snäll, istället fick du en ny mamma, som är arg och bara bryr sig om sin medicin. Den nya mamman tycker inte om dig, så varför måste du flytta ifrån din riktiga mamma Melinda?
Citera
2020-10-15, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Målet må nästan altid vara hemflytt. Men ibland är det omöjligt tillexempel om mamma och pappa sitter på väldigt långa fängelstraff, eller om de är tunga missbrukare och väljer det förre att vara förälder.

Och om föräldrarna valt bort sina barn tillräckligt länge, så barnen har sin anknytning, sin trygghet och sitt liv och sina vänner i och hos familjen familjehemmet, har föräldrarna mist sin rätt till sina barn.

Hemflytt får inte ske på barnens bekostnad, det tycker jag att IvO var väldigt tydliga med i sitt utlåtande.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej.
Målet är alltid att barnen ska må bra och vara trygga.
Hur trygg känner man sig tex om ens mamma och pappa dricker för mycket och somnar nerspydda, eller om mamma och pappa tror att de kan flyga, eller ser stora spindlar i taket, rosa elefanter som dansar?
Hur trygg skulle du känna dig om polisen knackar på och din pappa står och hotar och skriker?
Vart är tryggheten i att få höra hur alla jagar och är efter din mamma och pappa, att någon vill ta dig, att de aldrig ska få dig. Din fina mamma med rosa hår som var så snäll, istället fick du en ny mamma, som är arg och bara bryr sig om sin medicin. Den nya mamman tycker inte om dig, så varför måste du flytta ifrån din riktiga mamma Melinda?

Vad är det ni inte förstår? Har ni inte lyssnat på advokatsamfundets ordförande i riksdagen?
I så fall kanske ni skall göra det istället för att dra in era personliga åsikter som är ovidkommande när det gäller lagstiftningen i Sverige och Europadomstolen för mänskliga rättigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in