Citat:
Ursprungligen postat av
Mrs.natt
Så mycket lögner det verkar vara angående Rebecca.
-E föddes med abstinens, dvs barnmorskan måste ha ljugit
- polisen ljög om vad de hittade hos Rebecca
- socialen hittade på en massa
-Melinda gjorde orosanmälningar som var helt onödiga
Stackars R och P. Alla var ju emot dem hela tiden.
Eller hur, så himla himla synd det var om dom, utsatta för förföljelse, kan man nästan säga.
Tänk nu är till och med IvO ute efter Rebecka. Säger att dom slarvade med umgänget, säger att soc borde blandat sig i mycket mera, säger att de missbrukade....
Asså jag har jobbat med heroinister, de är ta mig fan gnälliga och självömkande hela bunten.
Men Rebecka är ta mig fan den mest förnekande och självömkande person jag hört talas om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bjokesokelok
Till råga på allt påhittat så "råkade" ett oskyldigt lite barn på 3 år halka så illa i ett badkar att hon avled. Och dessa vårdnadshavare i samma lägenhet som flickan kämpade för sitt liv satt och tog droger... Istället för att söka hjälp, allt för att polis, soc osv har hittat på falska saker mot p och r.
Jag själv har 4 barn.... De har dock aldrig ramlat i badkaret men hade de haft den förmågan att lätt ramla i badkar skulle jag vara som en igel att hålla de när de badar, särskilt om polis, soc och andra haft ögonen på mig helt oförklarligt. Vidare om mitt barn nu skulle råkat ramlat så illa i badkaret att den blir medvetslös så skulle jag aldrig sätta mig och ta droger.. Eftersom jag inte är knarkare. Vore ju sjukt osannolikt att mitt hem har fullt med narkotikaklassade medeciner om jag inte är missbrukare och heller inte lider av kraftig psykisk ohälsa...
Hur folk än försöker förstå och hitta anledning till att r och p inte är skyldiga.. Så är det så uppenbart att dessa personer som aldrig gjort något fel utan det är bara alla andra är anledningen till att esmeralda är död. Det var bara de som var med när hon "ramlade". Sen om några få vill tro att p och r är välfungerande vuxna så får de väll tro det. Hoppas dessa personer blir kontrollerade i sin föräldrar förmåga.
Att skylla på melinda och andra är absurt, ingen är perfekt, andra har sin del i att de blev som det blev, men felet är endast r och p. De sågtill att hon fick dö. Punkt
Så sant, det var Rebecka och Patrik som dödade Esmeralda. Punkt.
Sen må det finnas brister i samhällets agerande på hela situationen. Men det var Rebecka och Patrik som drogade, orsakade henne skador, kallade henne öknamn och till slut dödade henne.
Förövrigt är väl Melinda en av de få som agerat helt rätt i det här. Det var hon som inte gav sig, hon som verkligen fanns där för sin unge, hon som orosanmälde hela tiden till soc.
Jag hoppas att Esmeralda var så drogad att hon trodde hon var hemma hos sin mamma i Vadstena innan hon dog.