2020-10-14, 12:33
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ingen av dessa som mumsbullen hänvisade till lyder numer under någon avstängning. Så de kan nog svara om viljan finns.

Håller med mumsbullen att det blivit tyst från dessa i tråden nu, det finns säkert någon förklaring på varför.

Personligen upphävdes avstängningen igår, 19:37.
Någon annan kan jag inte svara för.
Citera
2020-10-14, 12:42
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Måhända ingen dokumentation, men däremot en utsago från polisen. Eller till och med polisen är med i sammansvärjningen mot Rebecka? Då hävdar ni alltså att poliserna ljuger och begår grovt tjänstefel? Vad skulle de tjäna på det?

Ni?
Ja, varför dokumenterade inte polis under aktuell händelse detta, om det nu är sant?
Jag har ingen aning.
Har svårt att tänka att en polis skulle begå ett tjänstefel av sådan art du beskriver, tänker att det inte funnits något att dokumentera.
det borde tänkelsevis enligt konstens alla regler upprättats en anmälan berörande innehav av narkotikaklassat preparat, eller?
Citera
2020-10-14, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
Ni?
Ja, varför dokumenterade inte polis under aktuell händelse detta, om det nu är sant?
Jag har ingen aning.
Har svårt att tänka att en polis skulle begå ett tjänstefel av sådan art du beskriver, tänker att det inte funnits något att dokumentera.
det borde tänkelsevis enligt konstens alla regler upprättats en anmälan berörande innehav av narkotikaklassat preparat, eller?

Så mycket lögner det verkar vara angående Rebecca.

-E föddes med abstinens, dvs barnmorskan måste ha ljugit
- polisen ljög om vad de hittade hos Rebecca
- socialen hittade på en massa
-Melinda gjorde orosanmälningar som var helt onödiga

Stackars R och P. Alla var ju emot dem hela tiden.
Citera
2020-10-14, 12:55
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Herregud 😡
Hoppas alla mår riktigt dåligt just nu!!!
Lätt att kasta en tvååring åt vargarna för att rädda sitt eget skinn. Själva tyckte de säkert Patrik var obehaglig.

Ja detta är så horribelt, två pundarföräldrar som knarkar för fullt, men ändå är de så rappa i käften och Patrik så oerhört aggressiv, både han och Rebecka verkar ha varit otroligt manipulativa som psykopater kan vara. ALLA verkar ha tassat på tå för dessa två, dessutom verkar de flesta i dess närhet som skulle bestämma flickans öde otroligt konflikträdda och det mutas och hotas, så man funderar hur allt egentligen gått till?

Även polisen sket knäck då de kände till hur Patrik var.
Tragiskt är all den rädsla som funnits för dessa två knarkarpsykopater, så pass att en liten flicka offrades för lugnet och enkelhetens skull?
För de kan väl inte varit så blåsta att de lyssnade på de knarkande psyko föräldrarna?
Fast det verkar som de trodde på smutskastningen av Melinda, så skrämmande allt!
Citera
2020-10-14, 13:09
Medlem
MarryBlunts avatar
Intressant att Patrik och Rebecka ställde in en massa umgängen när hemflytt var bestämt. I mars 2019 hade de inte träffat E på 3 veckor.

Efter att ha läst Ivorapporten måste jag säga att stor del av kritiken är befogad. Omständigheterna från att kammarrättens dom föll och fram till Mars 2019 hade förändrats så pass mycket att det hade varit rätt att ansöka om ett nytt lvu.

I synnerhet som E uppvisade så tydliga tecken på att hon inte mådde bra av vad som höll på att hända.
Citera
2020-10-14, 13:23
Medlem
CharlieRs avatar
IVOs utredning är mycket bra. De brister IVO påpekar är allvarliga. Även om det gäller händelserna efter att Kammarrrätten beslutade att LVU skulle upphöra, så indikerar det långvariga problem hos den berörda nämnden och innebär sannolikt att det även funnits brister i det underlag som nämnden bidrog med under LVU-tvisterna. Om nämnden inte gör sitt jobb så blir det svårt för domstol att upprätthålla deras beslut.

IVO-utredningen vittnar om en nämnd som offrat ett barn för att slippa göra ett jobbigt jobb. De politiker som varit involverade i beslutsfattandet, och de tjänstemän som genom sin egen yrkesutövning misslyckats allvarligt, bör flyttas från sina positioner. Övriga LVU-ärenden i kommunen bör granskas internt och de måste självklart upprätta rutiner för att hindra att liknande brister sker igen. När en nämnd brister så brister de sällan i enbart ett enda, avgränsat fall.
Citera
2020-10-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Håller helt med om detta skrikande efter nya lagar så fort något går snett, är väl varannan vecka som det skriks, främst från oppositionen, blir ju löjligt, dom om någon vet att ett förarbete till lagar måste göras noggrant och vrida och vändas på i oändlighet så inget konflikt med andra lagar och förordningar och mänskliga rättigheter och EU sker. Dom gör sig bara till pajaser.

Du skriver att Socialtjänsten skall se till så hemflytt finns med och verka för att det alltid är prioritet. Det är nog felciterat, utan snarare något i stil med att, Socialtjänsten och familjehemmet ska värka på så sätt att hemflytt inte omöjliggjorts ifall den dag kommer då det är möjligt. Ex v genom att prata ned föräldrarna så ungen inte vill flytta tillbaka. Är ungen lite äldre och inte vill flytta tillbaka så blir det inte så, då är "alltid prioritet" fel valt uttryck.

Ett åtskiljande skall vara temporärt enligt Europadomstolens praxis och respekten för familjelivet. Vilket kräver att man främjar en återförening så snart som möjligt.
Citera
2020-10-14, 15:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ett åtskiljande skall vara temporärt enligt Europadomstolens praxis och respekten för familjelivet. Vilket kräver att man främjar en återförening så snart som möjligt.
En återförening sker då den har blivit möjlig, vilket beror på det aktuella tillståndet och det ska prövas med jämna mellanrum. Däremellan får ingen verka så en återförening omöjliggörs. Men soc behöver inte jobba för en återförening mellan prövningarna. Förmodligen för att prövningarna är så pass ofta och ingen större skillnad hinner att ske.

Ditt "så snart som möjligt", är nog snarare "önskvärt så snart". Ingen kan kräva att soc ska kolla läget varje vecka, och tjänar heller inget till då förändringar av detta slag tar tid.

Familjehemmen brister ofta, men det nämns sällan i denna tråd, och är ett stort problem också, svårt att veta hur mycket, då det mörkas av soc av naturliga skäl. De ser sig ju stå på samma sida.

Tyvärr utvecklar det sig rätt ofta till två motparter, vilket är tråkigt för alla, inte minst barnet.
Citera
2020-10-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Såklart!

Om förutsättningarna för att barnet får en trygg miljö och uppväxt - JA

Om förutsättningarna inte finns, eller är tveksamma- absolut inte!
Citera
2020-10-14, 16:56
Medlem
Ang. Om Esmeralda föddes abstinent eller inte
Hänvisar till FUP sidan 158 Förlossningsjournal.
Där registreras hon som ”skakig” vid två tillfällen. Är inte det samma som att ha abstinens?
Citera
2020-10-14, 16:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sussienuss
Ang. Om Esmeralda föddes abstinent eller inte
Hänvisar till FUP sidan 158 Förlossningsjournal.
Där registreras hon som ”skakig” vid två tillfällen. Är inte det samma som att ha abstinens?

Det KAN bero på lågt blodsocker också. Men i så fall beror det också på felaktigt hanterande - att mamman inte sett till att bebisen fått tillräckligt med mjölk.
Citera
2020-10-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Så mycket lögner det verkar vara angående Rebecca.

-E föddes med abstinens, dvs barnmorskan måste ha ljugit
- polisen ljög om vad de hittade hos Rebecca
- socialen hittade på en massa
-Melinda gjorde orosanmälningar som var helt onödiga

Stackars R och P. Alla var ju emot dem hela tiden.
Till råga på allt påhittat så "råkade" ett oskyldigt lite barn på 3 år halka så illa i ett badkar att hon avled. Och dessa vårdnadshavare i samma lägenhet som flickan kämpade för sitt liv satt och tog droger... Istället för att söka hjälp, allt för att polis, soc osv har hittat på falska saker mot p och r.
Jag själv har 4 barn.... De har dock aldrig ramlat i badkaret men hade de haft den förmågan att lätt ramla i badkar skulle jag vara som en igel att hålla de när de badar, särskilt om polis, soc och andra haft ögonen på mig helt oförklarligt. Vidare om mitt barn nu skulle råkat ramlat så illa i badkaret att den blir medvetslös så skulle jag aldrig sätta mig och ta droger.. Eftersom jag inte är knarkare. Vore ju sjukt osannolikt att mitt hem har fullt med narkotikaklassade medeciner om jag inte är missbrukare och heller inte lider av kraftig psykisk ohälsa...

Hur folk än försöker förstå och hitta anledning till att r och p inte är skyldiga.. Så är det så uppenbart att dessa personer som aldrig gjort något fel utan det är bara alla andra är anledningen till att esmeralda är död. Det var bara de som var med när hon "ramlade". Sen om några få vill tro att p och r är välfungerande vuxna så får de väll tro det. Hoppas dessa personer blir kontrollerade i sin föräldrar förmåga.
Att skylla på melinda och andra är absurt, ingen är perfekt, andra har sin del i att de blev som det blev, men felet är endast r och p. De sågtill att hon fick dö. Punkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in