Citat:
Ursprungligen postat av
Skywallker
Är det svårt att byta ut ESC? Hur långt skulle man komma upp i med en 250w isf?
Tack för alla svar!
Känns som det är bättre att satsa på en riktig "olaglig" istället, men starkare motor och ospärrad ESC från början.
Jag har 4 cyklar. Varav 2 elcyklar. En som kom med 25Km/h spärr (Laglig) och som jag bytte controller och display på och den då gick att programmera via displayen (Öka max hastighet) då gick den i 30km/h innan utväxlingen slog i taket och jag vevade som en galning i 30Km/h. Bytte slutväxel till mindre tänder och kandensen lugnade sig ner och jag kom upp i ytterligare 35/km med bara endast lite mer muskelkraft. Det avlägsnade alla nackdelar i ett enda nafs.
Min olagliga 750w cykel har jag till pendling och tunga transporter med cykelkärran då den kan dra upp 100 kg last uppför en brant backe utan att protestera. Inget jag ens skulle tänka på med min lagliga omgjorda 25km/h cykel, den pallar helt enkelt inte med extra last i samma backe. Topphastigheten på 750w cykeln ligger också på ca. 35km/h men den är betydligt snabbare upp till hastigheten samt är okänsligare för eventuella motlut.