Citat:
Ursprungligen postat av
Chica16
Jag förstår inte riktigt vad du menar med ditt sista stycke men hund och förare söker ju av bostad och tomt innan de går utåt, hunden markerar inget i hus eller tomt så då Är det väl inte så troligt att föraren tänker att hon blivit mördad/ skadad i hemmet. Söket längs gatan är väl för att se om det finns markör på det där.
Jag kanske uttrycker mig otydligt.
Jag utgår från att hundföraren är ditkallad och har ett uppdrag som är specificerat.
Hundarna är som jag har förstått det, utbildade för vissa saker och söker enbart på det de är tränade på och ska söka efter.
Denna hund verkar utbildad för att söka efter kropsvätskor från människa:
A 145, s 17
"Hunden är utbildad och certifierad i att söka och markera
kroppsvätskor från människa, såsom
blod, sperma och lik. "
Ingen av dessa vätskor hade kunnat leda till Lena bakom planket, om det inte var så att hon blivit skadad i hemmet innan och droppat blod, eller om hon hade blivit dödad i hemmet och släpad dit.
Tyvärr verkade hunden inte heller kunna känna likdoften trots att den var bara ca 60 m från platsen om jag fattar det rätt. Kanske det berodde på att planket var så tätt (metall?) och fäst ända ner till marken och vindarna kan ha fört bort lukten just då. Hunden var ju enbart en kortare tid på platsen (35 min) varav en del i Lenas hus och trädgård.
Eftersom Lena levde när hon gick ut genom sin dörr, och förmodligen inte var skadad, så kanske denna hund inte markerade för detta. Uppdraget var ju inte "en levande Lena", om jag fattar det rätt.