2020-10-14, 13:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag skriver resonerande. Är det antingen så här eller så här? Försöker beskriva det orimliga i att hon menar att hon måste ha såna telefoner utifrån de behov hon menar att hon har. Jag menar alltså att hon givetvis kan köpa en dyr telefon. ALLA inkl polisen fattar ju vad hon ska ha alla dessa burners till.

Sen vad gäller hur hon svarar i förhör försöker jag också resonera i huvudet här om det. Är det taktik eller ej? Är hon märkt av den press hon är satt i eller ej? Här i detta ärende och även då i de fylle- och misshandelssammanhang som du hänvisar till ovan.
Jag försöker alltså fundera ut om hon är pladdrig för att hon hatar polisen och är orolig i situationen eller ej? Jämfört om hon pratar med någon som är på hennes sida. Jag försöker också se taktiken om hon har någon eller om käften bara går.

Som motjuck till ovan så kan man se i ett av hennes förhör när det ska avslutas att advokat Ola vill ställa en fråga om att Gropen uttryckt i ett sms att "Dom du har lejt". Helt plötsligt blir KL saklig och kort och lite semi-vettig i sitt snack. Jämför då med bara en stund tidigare då hon varit helt obstinat och megapladdrig som ja sen 2013 och tidigare när förhörd av polisen som hon hatar med åklagare i spetsen som förstör hennes liv.

Det jag försöker få fram är hur spelat detta är eller om hon bara är obekväm och orolig när polisen ska dra ur henne sanningen.
Hon är själv inne här på att hon beter sig och undanhåller beroende på vem som frågar då Anders undrar lite efter att hon pratat med Ola i förhöret.

FUP s. 1917

FL: Ja. Det här var samma fråga som jag ställde till dig också, men då ville du inte spekulera i
vad A*nders G*rop menade för det var en principsak.
H: Ja, det kanske beror på vem som frågar också.
FL: Ja det verkar vara så. Någonting mer Ola?
A: Nej, nej, det är bra.

(Sen är hon så satans jobbig med att hon måste droppa hur bra hon känner ägarna till Mälarpaviljongen och hur de skulle ställa upp på henne när polisen bara vill veta om hon käkat där med MR eller inte. Vidare hur glada alla är när hon köper kräftor till sina snubbar i den rara kvartersbutiken. De som kommer sitta med henne på kåken sen kommer få dubbelt straff om de ska ha henne pladdrande omkring sig om alla rara och trevliga människor hon lämnat kvar därute.)

Sen har hon inte ena aning om att MR rånat bank. Han har bara sagt att han har haft det lite tufft förr med polisen. Typ skjutit på dom och sånt. Sen sitter KL och SVT-snubben mfl och diskuterar kända brottsfall typ Playa och sånt. KL som gammal åklagare, domare och sunkkroghagga kan väl spota en tungt kriminell person ett kvarter bort. Hon är så full av skit.

Micke kan ju inte vara bankrånare för han är ju så liten. Skjut mig...
Jag återkommer men kort, jag skrev även om telefoner och ekonomi.
Utifrån det här:
Citat:
Jag tror det är en både ekonomisk och ”gömma sig för HOL” relaterad grej med de här knapptelefonerna för visst är en smartphone med stor skärm än mer ”handikappanpassad” än en klassisk knapptelefon? Finns ju massa inställningar och Siri och diktafonfunktioner.
Bq telefonen använder hon väl pga ecrochat operationssystem. Ihop med mängder med gamla kontantkortstelefoner är det väl ingen tvekan. För nåt år sen hade de väl hittat en burberry...

Slingrande orm. Det är väl ingen som låter logisk som häktad men nice try.
Senast redigerad av develi 2020-10-14 kl. 13:58.
Citera
2020-10-14, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Tycker det är väldigt tunt case för att lyckas få en fällande dom på Karin för anstiftan till mord (för 6 september 2019), har inte lyckats hitta något konkret. Däremot en hel del lösa trådar och så länge bägge nekar så kan i alla fall Karin gå fri.
Och varför har inte polisen tillgång till sms-loggar från Karins första Encron telefon med kodnamn GorillaKey?

Var ser du det om Gorillakey? Är det vad dom skrivit i den aktbilaga som enbart handlar om Encro?
Jag ser namnet men jag ser inte att det kopplas till KL som har alias "uncommnonjuice"
Senast redigerad av Browser 2020-10-14 kl. 13:47.
Citera
2020-10-14, 14:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Var ser du det om Gorillakey? Är det vad dom skrivit i den aktbilaga som enbart handlar om Encro?
Jag ser namnet men jag ser inte att det kopplas till KL som har alias "uncommnonjuice"
"På nummer *3544 den 17 januari 2020 kl. 11: 19 framkommer att Karin Lilja talar in ett
röstmeddelande på LVs telefonsvarare. Meddelandet lyder;
" Hej, vill du vara snäll och inte blockera mig ehh, det är du som är whale scape och jag som är gorilla key ... så snälla ring mig på det här numret som du fick. OK?"
Citera
2020-10-14, 14:47
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"På nummer *3544 den 17 januari 2020 kl. 11: 19 framkommer att Karin Lilja talar in ett
" Hej, vill du vara snäll och inte blockera mig ehh, det är du som är whale scape och jag som är gorilla key ... så snälla ring mig på det här numret som du fick. OK?"

Najs att de även fick bägge lösenorden till Encro telefonen serverat via avlyssningen. "Stockholm" och "Hudiksvall". Men ser inte att de använt dessa för att tömma telefonen.
Citera
2020-10-14, 14:48
Medlem
Karin: ”Vi har gått igenom det här så många gånger och din... den förhörsteknik som de lär ut på eh... både den grundläggande utbildningen och den efterkommande utbildningen inför grova brott – den fungerar inte på mig.”

Citera
2020-10-14, 14:52
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Jag återkommer men kort, jag skrev även om telefoner och ekonomi.
Utifrån det här:

Bq telefonen använder hon väl pga ecrochat operationssystem. Ihop med mängder med gamla kontantkortstelefoner är det väl ingen tvekan. För nåt år sen hade de väl hittat en burberry...

Slingrande orm. Det är väl ingen som låter logisk som häktad men nice try.

Nja tror inte det här med knapptelefoner har med det att göra utan hon har verkligen problem med smartphones. Bara läs hur Micke och Luigi har roligt på hennes bekostnad.
Citera
2020-10-14, 14:58
Medlem
Citat:
Detta då.. I samband med att hon jagar MR(?) genom Gunnar Falk. Kan tolkas som att han lånat ut sin BQ eller?

Sida 2086

(Från avlyssning) "Jag berättade för Ola att jag tyckte att det var lite jobbigt att jag inte fick tag i vår vän som för övrigt Ola också har träffat och att jag blev lite stressad över SMS. Nu hörde jag att det plingar igen, vänta."

FL: "Vår vän" – är det Micke Rönnkvist?

Karin: Samma svar.

FL: Är det BQ:n som plingar?

(Från avlyssning) "Det här är alltså hans telefon. Och jag tycker att det är väldigt jobbigt att en annan messar på hans telefon”

FL: Vad handlar det här om?

Karin: Samma svar
Citera
2020-10-14, 15:04
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Detta då.. I samband med att hon jagar MR(?) genom Gunnar Falk. Kan tolkas som att han lånat ut sin BQ eller?

Sida 2086

(Från avlyssning) "Jag berättade för Ola att jag tyckte att det var lite jobbigt att jag inte fick tag i vår vän som för övrigt Ola också har träffat och att jag blev lite stressad över SMS. Nu hörde jag att det plingar igen, vänta."

FL: "Vår vän" – är det Micke Rönnkvist?

FL: Är det BQ:n som plingar?

(Från avlyssning) "Det här är alltså hans telefon. Och jag tycker att det är väldigt jobbigt att en annan messar på hans telefon”

FL: Vad handlar det här om?

Karin: Samma svar

Nej i samband med att hon har lyckats låsa sin BQ då hon knappat in fel lösenord, 25 gånger enligt Micke.
Citera
2020-10-14, 15:11
Medlem
Citat:
Nej i samband med att hon har lyckats låsa sin BQ då hon knappat in fel lösenord, 25 gånger enligt Micke.
Samtalet med Gunnar utspelar sig 9e mars och då sitter hon med en mobil som tillhör ”vår vän”(MR enligt polisen).

Då är problemet att hon inte får tag i ”vår vän”, inte att hon låst BQ’n?
Citera
2020-10-14, 15:11
Medlem
crocodilelilos avatar
Förstår nu att vi har/hade ett antal skribenter i tråden som träffat pratglade Karin på Kungsholmen, och som helt gått på hennes story om sin ex make.
Citera
2020-10-14, 15:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Nja tror inte det här med knapptelefoner har med det att göra utan hon har verkligen problem med smartphones. Bara läs hur Micke och Luigi har roligt på hennes bekostnad.
Eh... Det är det mest simpla tecknet på kriminalitet.
För att de inte kostar ett skit att slänga, billiga för inköp i storpack.
De används till olika personer/ändamål m nytt sim

Oavsett om hon vore pantad på mobiler. Hon är väl full när hon låser, glömmer kod och ställer in på engelska. Urlöjligt i sig att skriva på kass engelska m svenska emellanåt.
Senast redigerad av develi 2020-10-14 kl. 15:27.
Citera
2020-10-14, 15:31
Medlem
Citat:
Eh... Det är det mest simpla tecknet på kriminalitet.
För att de inte kostar ett skit att slänga, billiga för inköp i storpack.
De används till olika personer/ändamål m nytt sim

Oavsett om hon vore pantad på mobiler.

På tal om pantad. Det är mitten av december 2019. KL är huvudmisstänkt och nu har även MR varit på förhör. SAMMA kväll så åker hon hem till honom. Hur tänkte de? Vet att hon försöker förklara men lite våghalsigt kan man tycka om nu båda är inblandade i mordförsök.

FUP s. 2033

FL: 17 december på kvällen pratar vi om nu… tidigare på dagen så har MR
hämtats till förhör och förhörts i den här förundersökningen och det har Micke berättat att ni
pratade om den här dagen.
H: Vänta nu hänger jag inte med. Den här dagen har..?
FL: 17 december…
H: Jaha…
FL: … tidigare på dagen alltså innan du åker ut till honom så har MR hämtats
till förhör utan föregående kallelse och förhörts delvis misstankte i den här
förundersökningen. Och när ni ses på kvällen så berätt… har Micke berättat för oss i förhör
att ni pratar om det faktum att han… att han har varit på förhör. Du och han.

H: Ja då var det väl så då. Att han har delgetts misstankte det visste jag faktiskt inte.
FL: Nej, okej. Vad berättade Micke om förhöret då?
H: Nej, han berättade ingenting om förhöret. Jo han sa någonting eh som rörde… han sa
någonting om att… ja… att någonting han hade sagt som hade fått några poliser att le… ja,
nej det var…
FL: Okej.
Senast redigerad av Avel 2020-10-14 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in