2020-10-14, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Bland det man kan undra över är hur i all världen en sån här pass urspårad person som KL
kan ha klarat av att fungera i sitt yrke som hög jurist. Hovrättsassessor blev hon förordnad
till redan 1999. Och det är inte helt lätt att bli. Det kräver sin man eller i detta fallet kvinna.
I privatlivet faller hon igenom allt som oftast, men märkligt nog alltså förmår människan
funka bra yrkesmässigt såvitt jag kan förstå.

Därborta på anstalten i Ystad har nog en viss Johanna Möller kunnat kolla upp den här
helsjuka historien med en jurist som löper amok och börjar måhända bli lite skraj för att hon
inte längre ska anses vara Sveriges farligaste och galnaste kvinna.
Här har det nu uppenbarat sig någon som kan anses vara en allvarlig konkurrent om
den titeln.

Hon ansågs nog som en frisk fläkt i domstolskorridorerna. Precis som HOLs vänner beskrev henne när de precis träffats. Inte så stel jurist osv. Sen blev de varse hur gränslös hon var. Det här att hon så snabbt växlar ”personlighet” är väl det många vittnar om. KL själv verkar fokusera mest på sitt fysiska mående. Det som får henne att må psykiskt dåligt är alla oförätter som folk gjort henne. Åklagaren har förstört hennes liv när han ”smutskastade” henne i första häktningsförhandlingen. För att inte tala om HOL som är djävulen på jorden.

Hennes första man hade hon dessutom anklagat för våldtäkt och det var hon tidig att berätta om för sina nya vänner i HOLs vänkrets vid nån seglats.
De reagerade tidigt på KLs beteende. Drickandet blev ett större problem vid föräldrarnas bortgång men jag tycker man kan läsa sig till att hon var väldigt yvig redan innan alkoholen satte sina klor i henne eller alla hennes fysiska besvär eskalerade.

För jag menar det här att hon ballar ur är väl inte en följd av alkohol och neurologiska besvär? Då skulle ju alla som dricker några glas vin balla ur likt hon gör. Flera vittnar om att hon inte behövde få så mycket i sig för att börja härja. Andra vittnar om att det nog smygsöps lite under middagarna.
”När jag drack en öl drack KL tre” vittnade någon. Lättpåverkad, lättsntänd och sen drack hon nog tills hon inte hade koll längre.

Man får tänka på att i hennes yrkesutövande så finns det ramar och regler och inte så mycket att ”reta upp sig på”. Inte så många triggers där alltså om det nu är det som behövs för hennes humörsvängningar och urballande.
Men om jag förstod det rätt så var det att hon kom full till Hovrätten som blev spiken i kistan för karriären va?

Nej det som hon behövde få ur sig vad gällde eventuell personlighetsstörning blev på fritiden. Hon ville dansa hela natten efter middagar. Ge kärleksförklaringar till nära vänner av båda könen. Bli fysisk och trycka upp folk mot väggen. Skapa konflikter. Ifrågasaätta och byta ssmtalsämnen. Sen ställd inför skilsmässan så sket det sig rejält i huvudet på henne. I något av hennes tidiga förhör så svarar hon rätt rörande på nån fråga om hon önskar att hon och HOL kunde hålla ihop osv.

Mamman, pappan, några vänner och HOL har hållit henne i schack på 1990 och 2010-talet men sen behövde hon ta lite eget ansvar för sig and the rest is sunkkrog and criminal history.

Hon är helt fast i sin egen värld. Bara se hur hon låser på sin ”berättelse” gång efter annan i svaren i förhörsrummet. Förhörsledaren som i mitt tycke är ett proffs ut i fingerspetsarna får gång på gång tillrättavisa henne. Hon är inte lätt att ha att göra med men han är med på noterna big tajm. Även advokaten får vid minst ett tillfälle tala om för henne ordentligt att hålla sig till temat för frågorna.

Hon har ingen ork att prata många gånger menar hon men svävar ändå iväg i helt andra saker istället för att svara på en enkel ja eller nej fråga.

Ville bara vädra lite tankar. Det finns så mycket i hennes förhör som man jan analysera i evigheter.
Hon säger t ex ”nej” runt 25 gånger på frågan om MR hjälpt henne mot ersättning eller hur frågan nu var.

I ett förhör så säger hon att hon inte har ”några ord kvar”. Hon menar att hon inte kan svara på en ja eller nej fråga för hon har inga ord kvar. Hon fortsätter sen att babbla hur mycket som helst om hur hon inte har några ord kvar istället för att svara ja eller nej på frågan. Helt sanslöst.

Hon behöver hundratals samtalstimmar med ett proffs och rätt mediciner för att komma bort från detta beteende. Hon måste externalisera HOL och förstå att vad gäller barnen är det kört för många år framöver. Rörande att hon pratar om att flytta utomlands med dem (nog riktiga tankar även om det berörs vid temat flytta guld utomlands) och att hon rör sig som en skugga på Kungsholmen trots påstådda ”hot” från exmaken. Det är lättare att ”hålla balansen” där , hon är ju så vinglig, för hon kan gatorna och miljön.

Hon återkommer till vissa saker ang HOL i förhören. Hans ”misslyckande” hos Althins. Hans få stora mål i tingsrätten. Han står vid dörren barfota i kalsonger när hon kikar i brevinkastet. HOL blir våldsam på söndagar och måndagar för han har sån ångest. Barnen får vara själva för han har låst och larmat in dem.
Han har slagit henne sönder och samman. Skurit henne. Hans kriminalitet. Förföljandet. Det låter så väldigt mycket som projicering och nu kommer jag slutligen till min poäng här att det är ju hennes eget beteende hon beskriver.
Våld, inte kunna hantera barnen, kontroll och förfölja, hot osv osv
I förhör efter förhör sitter hon och beskriver sig själv och hennes problem som HOL får personifiera.

Well well fascinerande är det iallafall detta. Att hon som fd åklagare och domare och bankrånarveteraner skulle ha koll på hur polisen jobbar har många menat här. Tycker man kan se motsatsen. Frisläppt efter gripandet och första person hon kontaktar och besöker är en av sveriges kändaste bankrånare. Samma person som fastnat på samma kamera som Billy.
Stor humor i detta.
Citera
2020-10-14, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Förhören med Karin är garanterat de snurrigaste jag läst! Som hon håller på De här svaren är ju rätt roliga, på fråga varför hon försökte få taxichauffören att slänga påsen med högst graverande SIM-kort och om hon hade något att dölja:

Sida 1823/1824 aktbilaga 373

Karin: ”Nej! Då hade jag väl slä... inte lagt den där från början om jag hade haft uppsåtet att han skulle skjutas den här dagen, jag är ju en högintelligent person, även om jag har mina problem med hjärnan, då hade jag väl inte haft den i väskan, och om jag hade glömt den i väskan, alldeles mot förmodan, hade jag väl för fan slängt den!”

Förhörsledaren: ”Ja, man kan vända på det, det finns många brotts... bra brottsplaner som har fallerat på enkla detaljer för att man glömmer saker.”

Karin: ”Ja, men nu råkar det vara så att jag är inte bara extremt högintelligent, utan jag har jobbat med detta, yrkesmässigt själv, sen jag börjar sitta ting på Stockholms Tingsrätt 94, men även långt tidigare, för redan 1988 började jag hjälpa... eh... brottmålsadvokaten Bo Victor, och träffade Dag Victor typ nästan en gång i veckan, och det enda vi pratade om, jag och Dag och jag och Bosse, var förundersökningar och brottmål.”

Reagerade också på detta. Hon har så svårt att hålla sig till att bara svara om varför hon bad chauffören kasta påsen. Förhörsledaren får flera gånger be henne svara på frågan och vid två tillfällen medans hon babblar på om annat så glömmer hon bort frågan om den här snart rikskända bajspåsen.

Frågan är då är det medveten ”taktik” av henne som vi ser ibland eller är hon så här snurrig med allt ”name dropande” och att dra ut på tiden, peta in hur kass HOL är i vartannat svar, när hon vet att förhören ibland är bokade med begränsad tid?
Jag tycker att hon mest skjuter sig själv i foten.
Citera
2020-10-14, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fullt normal är väl en sanning med modifikation. En ev p-störning lär ha varit med sen tidigare, det blossar inte upp.
Eller vad tänkte du på?
Jag menar att hon inte var öppet manipulativ. Hon jobbade, hade normala vänner osv. Det har talats om hennes alkoholintag, vilket också är omvittnad. Vad jag menar att något i hennes skalle måste funnits redan och "aktiverats" pga skilsmässan. En störning som du säger. Hur var hon som ungdom, ung vuxen, innan hon gifte resp skilde sig. Vad hände?

Edit. Såg Timeouts inlägg. Ok. Det beskriver en del. Jag har nog missat, tröttnade på tråden efter ett tag då Efternamn08 drog in halva landet i ärendet och jag slutade läsa.
Senast redigerad av Picasso2 2020-10-14 kl. 10:05.
Citera
2020-10-14, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja vi har förstått att du scrollar för läst har du inte gjort.
Ditt manshat skiner igenom klart och tydligt. Sjukt

Läser du inga fupar? Där finns uppgifter. Det är nu 2020. Hur många år sedan är det dom gifte sig 2002? Allt hade börjat redan innan dess?
HOL och Karin blev blev sambo 1998, fick första barnet 2002, gifte sig 2003, får andra barnet 2004.

Innan HOL gifte sig med Karin. Från från aktibilaga 373. Johan som har känt HOL i ca 30 år berättar från 1998. Dom lärde känna varandra som studenter. Från sidan 231 i uppladdad fup.
En annan vän från samma tid berättar samma sak.
HOL miste nästan alla vänner pga Karin, men efter skilsmässan började han umgås med dom igen.
Vännerna ville inte umgås med HOL och Karin för hon var så läskig. Alla försvann pga av henne och dom trodde att hon var psykiskt sjuk. Otrolig obehaglig och gränslös och drack för mycket.

Karin blev sjukare och sjukare och drack mer och mer. Det hände en massa olika konstiga grejer. Hon började ragga på Henriks kompisar på fester på fyllan. Hon raggade på alla i gänget, på Johan, på J***, på A*** (Kvinna).
Karin fick utbrott på olika middagar. Hon bråkade, skällde och skrek. Det var helt sinnessjuka grejer.

Johan arrangerade HOLs svensexa när han gifte sig med Karin. Johan kände redan då att han inte ville gå på det bröllopet för Johan ville inte fira den kärleken som han inte tyckte var sund.
Johan hittade på nån ursäkt om att hans svärmor fyllde sjuttio eller nånting sånt. Henrik fattade det, att Johan inte ville gå.

Nån gång i samband med att HOL och Karin gifte sig kände Johan att han inte orkade umgås med Henrik med den sjuka frun som han hade. Han var så lojal mot henne hela tiden.
Han sa aldrig till henne när hon spårade ur. Det är fint på sitt sätt, men Johan kände att det funkade inte.

Efter det har Johan och HOL inte umgåtts. De har träffats i jobbet och i rätten och på olika tillställningar. De pratar och de har alltid haft en bra relation, men de har inte umgåtts under tiden fram tills han skilde sig.
HOL ringde Johan direkt när han hade skilt sig och berättade det för Johan. Johan blev så himla glad. De började hänga igen, lika tajt som förut.

På HOLs förra jobb hade de ett hus i Turkiet. Johan, S*** och Johans yngsta dotter följde med Henrik, xxx och xxx dit tillsammans med J*** och hans familj. J*** har två barn som är ungefär lika gamla som xxx och xxx De har varit där flera somrar ihop och haft det jättebra.

Johan kommer ihåg första sommaren de var där. Det finns en liten pool som är gemensam för husen runt om. Johan och S*** låg och solade och badade. Plötsligt reste Johan sig upp och då låg Karin Lilja precis bredvid honom. Så nära som det bara gick på en "sunbed". Tre decimeter från Johan. Det var så jävla obehagligt. Då hade hon stalkat Henrik och barnen ner dit. HOL och Karin hade skilt sig då.
Johan kommer inte riktigt ihåg när i tid det här var.
Johan och S*** har varit ihop i åtta år. Det här var kanske för sex eller sju år sen.

De blev både illa berörda och lite rädda. Karin har gjort så mycket galna grejer förut.
Johan nämner att polisen känner väl till något om Henriks barndomskompis Anders. Karin har misshandlat Anders och blivit frikänd.
Johan nämner också att det finns polisanmälningar att Karin har slagit xxx.

De tyckte det var sjukt obehagligt när hon dök upp i Turkiet. Karin gick och snackade skit om HOL med en massa andra svenskar som också var där. Hon sa att Henrik misshandlade och våldtog henne. Det var en jobbig tid med alla barnen där. Barnen var oroliga.
Det hände inte direkt nånting mer, mer än att hon strök runt där.

På xxx dop bodde HOL och Karin på Ehrensvärdsgatan. Johan var då gift med sin dåvarande fru.
Dopet var mitt på dagen. Folk kanske dricker ett glas vin eller en öl eller kaffe.
Karin blev som vanligt full. Johan och hans fru hade beställt en taxi och skulle åka. Johan skulle bara säga hejdå till Karin och hans fru gick ner och skulle ta taxin.
Då fick Johan en kärleksförklaring som typ alla Henriks kompisar har fått. Karin sa till Johan att det var honom hon ville ha egentligen och inte Henrik. Det har hon sagt till flera stycken när hon blir på fyllan. Hon blir helt knäpp då.
Johan kände då att det var droppen. Det var då de bröt helt. Johan har nog aldrig berättat det för Henrik för han vill inte att Henrik ska ha det ännu värre än han har.

Alla de andra kompisarna vet om det och de är också utsatta.
När A*** fyllde 40 var det fest på Lidingö. Då var det J*** som råkade illa ut. Karin sa exakt samma sak till honom på fyllan.
Det har bara varit kaos. Johan och kompisarna har tyckt till HOL "Skilj dig", "Gör nånting", "Hjälp henne och sätt henne på nån tvångsvård eller vadsomhelst".

En märklig händelse vid en seglats till Gotland runt år 2000 är...
Karin berättade för alla första kvällen att hon hade blivit våldtagen av sin förra men, inte HOL alltså för dom var inte gifta då, och det var ett arv hon fick bära med sig resten av livet men hon mådde bättre nu.
Det reagerade på att det var en märklig sak att berätta första kvällen för människor hon inte hade träffat förut. Hon gjorde det på ett teatralisk sätt.

Så vilken fåtöljdiagnos ska vi nu sätta på Karin och på dig?
Hon är helt klart en mycket sjuk människa och har missbrukat i många år, även innan hon gifte sig med HOL.

När det gäller dig har du huvudet i arslet hela tiden och ditt skyddshelgon måste heta Justinianus så korkat som du beter dig i tråden trots alla fakta som finns.
Men du väljer att göra om allt och komma med uppenbara påhitt.
Tack TO! Detta förklarar massor. Hon är helt klart störd sedan början. Frågan är nu då vilken diagnos hon har. Eller vilka. Så här beter sig inte en frisk människa. En RPU vore på sin plats.

Hon har varit på psyk har jag för mig, nån gång. Minns du @Timeout?
Citera
2020-10-14, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Reagerade också på detta. Hon har så svårt att hålla sig till att bara svara om varför hon bad chauffören kasta påsen. Förhörsledaren får flera gånger be henne svara på frågan och vid två tillfällen medans hon babblar på om annat så glömmer hon bort frågan om den här snart rikskända bajspåsen.

Frågan är då är det medveten ”taktik” av henne som vi ser ibland eller är hon så här snurrig med allt ”name dropande” och att dra ut på tiden, peta in hur kass HOL är i vartannat svar, när hon vet att förhören ibland är bokade med begränsad tid?
Jag tycker att hon mest skjuter sig själv i foten.
Jag tror det är blandning av psyksjuka och taktik.

Vid något tillfälle när hon lyckats snurra bort förhörsledaren ganska ordentligt följer hon direkt upp det med att smöra in sig hos honom, typ ”du har så fina omtänksamma ögon”

Hahaha denna är ju riktigt guld också! Sida 1921

Karin: ”Och där var det en sak. För du frågade om och om igen och jag kunde inte komma ihåg. Men sen tack vare om man nu ska se, försöka vara positiv att jag är här, för jag är ju här liksom lite frivilligt. Jag misstänkte att jag skulle bli gripen när jag hade själv bokat möte här och jag har ju hållit på och medgett. ”
Senast redigerad av Bengt-Birger 2020-10-14 kl. 10:30.
Citera
2020-10-14, 10:43
Medlem
Citat:

Vid något tillfälle när hon lyckats snurra bort förhörsledaren ganska ordentligt följer hon direkt upp det med att smöra in sig hos honom, typ ”du har så fina omtänksamma ögon”

Ja den finaste komplimang en förhörsledare kan få att få sina ögon jämförda med en ökänd bankrånares. Så snälla ögon.
Många såna här detaljer man kan lyfta ut från förhören. Hon hatar när förhörsledaren använder hennes förnamn. Likt ett trotsande barn svarar hon ”Anders” tillbaka.
Det är som att hon blir påmind om sitt eget minst sagt sargade jag när han använder hennes förnamn. Det blir lite för verkligt allting. Här sitter faktiskt jag Karin i den här situationen.

Jo men något måste hon ju fundera på hur hon ska svara när tiden förflyter mellan förhören. Utgå från worst case scenario att polisen vet allt genom span och avlyssning.
Guldet. MR. BQ-mobilen. De olika knapptelefonerna för att ringa barnen men inga samtal är loggade på dem. Hon pladdrar ju bara i fritt fall.
Jag tror det är en både ekonomisk och ”gömma sig för HOL” relaterad grej med de här knapptelefonerna för visst är en smartphone med stor skärm än mer ”handikappanpassad” än en klassisk knapptelefon? Finns ju massa inställningar och Siri och diktafonfunktioner.
I slutändan är det ju lätt att fatta vad allt detta kring KLs beteende handlar om men sett i ett perspektiv att detta i grunden var/är en intelligent och väldigt högpresterande människa i grunden så låter allt som bara bortförklaringar, beskyllningar och onödigt krångel från hennes sida.

Jag förstår att hon är rädd, orkeslös, ångestriden, sjuk osv efter alla dessa påfrestningar inför och efter att ha blivit häktad så hon funkar väl inte så bra i huvudet vad gäller förhören. Bättre att bara pladdra på. Jämför då med HOL som väger varje ord i vågskål då han är fullt medveten om att förhöret med största sannolikhet blir offentlig handling.
Citera
2020-10-14, 11:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon pladdrar ju bara i fritt fall.
Jag tror det är en både ekonomisk och ”gömma sig för HOL” relaterad grej med de här knapptelefonerna för visst är en smartphone med stor skärm än mer ”handikappanpassad” än en klassisk knapptelefon? Finns ju massa inställningar och Siri och diktafonfunktioner.
I slutändan är det ju lätt att fatta vad allt detta kring KLs beteende handlar om men sett i ett perspektiv att detta i grunden var/är en intelligent och väldigt högpresterande människa i grunden så låter allt som bara bortförklaringar, beskyllningar och onödigt krångel från hennes sida.

Jag förstår att hon är rädd, orkeslös, ångestriden, sjuk osv efter alla dessa påfrestningar inför och efter att ha blivit häktad så hon funkar väl inte så bra i huvudet vad gäller förhören. Bättre att bara pladdra på. Jämför då med HOL som väger varje ord i vågskål då han är fullt medveten om att förhöret med största sannolikhet blir offentlig handling.
Fattar inte vad du menar. Så här låter hon ju sen 2013 i förhör. KL rädd, sjuk och trött har föga med saken att göra.

Ekonomisk fråga om hon snor andras pengar och sitter på miljoner?
Hon är kriminell och inte ett dugg annat. För att inte spåras.
Därav mängder med knappelefoner, kontantkort och BQ.
Senast redigerad av develi 2020-10-14 kl. 11:48.
Citera
2020-10-14, 11:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Hahaha denna är ju riktigt guld också! Sida 1921

Karin: ”Och där var det en sak. För du frågade om och om igen och jag kunde inte komma ihåg. Men sen tack vare om man nu ska se, försöka vara positiv att jag är här, för jag är ju här liksom lite frivilligt. Jag misstänkte att jag skulle bli gripen när jag hade själv bokat möte här och jag har ju hållit på och medgett. ”

Påminner om Peter Madsen
(kanske OT men visar på deras gränslöshet, skamlöshet och supernarcissism)

Så här sa han i rättegången i mars 2018. (från eb.dk)
”. Jeg er her for at afgive forklaring udelukkende for Kim Wall. Jeg er her ikke for mig selv, men jeg er her frivilligt, siger Peter Madsen.”
Citera
2020-10-14, 12:03
Medlem
Bild på Karin(samma alla tre)

https://forumfiles.com/V1I7r2ffpf/B42A3674-397A-49A1-9E64-02E3B4E00CFD_png

https://www.bildtagg.se/bild/42osqc856dy54oejva2aah5w

https://anonymousfiles.io/SsDfegFz/
Citera
2020-10-14, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fattar inte vad du menar. Så här låter hon ju sen 2013 i förhör. KL rädd, sjuk och trött har föga med saken att göra.

Ekonomisk fråga om hon snor andras pengar och sitter på miljoner?
Hon är kriminell och inte ett dugg annat. För att inte spåras.
Därav mängder med knappelefoner, kontantkort och BQ.

Jag skriver resonerande. Är det antingen så här eller så här? Försöker beskriva det orimliga i att hon menar att hon måste ha såna telefoner utifrån de behov hon menar att hon har. Jag menar alltså att hon givetvis kan köpa en dyr telefon. ALLA inkl polisen fattar ju vad hon ska ha alla dessa burners till.

Sen vad gäller hur hon svarar i förhör försöker jag också resonera i huvudet här om det. Är det taktik eller ej? Är hon märkt av den press hon är satt i eller ej? Här i detta ärende och även då i de fylle- och misshandelssammanhang som du hänvisar till ovan.
Jag försöker alltså fundera ut om hon är pladdrig för att hon hatar polisen och är orolig i situationen eller ej? Jämfört om hon pratar med någon som är på hennes sida. Jag försöker också se taktiken om hon har någon eller om käften bara går.

Som motjuck till ovan så kan man se i ett av hennes förhör när det ska avslutas att advokat Ola vill ställa en fråga om att Gropen uttryckt i ett sms att "Dom du har lejt". Helt plötsligt blir KL saklig och kort och lite semi-vettig i sitt snack. Jämför då med bara en stund tidigare då hon varit helt obstinat och megapladdrig som ja sen 2013 och tidigare när förhörd av polisen som hon hatar med åklagare i spetsen som förstör hennes liv.

Det jag försöker få fram är hur spelat detta är eller om hon bara är obekväm och orolig när polisen ska dra ur henne sanningen.
Hon är själv inne här på att hon beter sig och undanhåller beroende på vem som frågar då Anders undrar lite efter att hon pratat med Ola i förhöret.

FUP s. 1917

FL: Ja. Det här var samma fråga som jag ställde till dig också, men då ville du inte spekulera i
vad A*nders G*rop menade för det var en principsak.
H: Ja, det kanske beror på vem som frågar också.
FL: Ja det verkar vara så. Någonting mer Ola?
A: Nej, nej, det är bra.

(Sen är hon så satans jobbig med att hon måste droppa hur bra hon känner ägarna till Mälarpaviljongen och hur de skulle ställa upp på henne när polisen bara vill veta om hon käkat där med MR eller inte. Vidare hur glada alla är när hon köper kräftor till sina snubbar i den rara kvartersbutiken. De som kommer sitta med henne på kåken sen kommer få dubbelt straff om de ska ha henne pladdrande omkring sig om alla rara och trevliga människor hon lämnat kvar därute.)

Sen har hon inte ena aning om att MR rånat bank. Han har bara sagt att han har haft det lite tufft förr med polisen. Typ skjutit på dom och sånt. Sen sitter KL och SVT-snubben mfl och diskuterar kända brottsfall typ Playa och sånt. KL som gammal åklagare, domare och sunkkroghagga kan väl spota en tungt kriminell person ett kvarter bort. Hon är så full av skit.

Micke kan ju inte vara bankrånare för han är ju så liten. Skjut mig...
Senast redigerad av Avel 2020-10-14 kl. 12:18.
Citera
2020-10-14, 12:25
Medlem
Fler solklara tecken på att Karin är ”extremt högintelligent”.. Sida 1995, H=Karin

FL: Okej. Vi har ju pratat också om den här BQ-telefonen som vi hittar hos dig i Långvind.

H: Ja under enligt mig extremt mystiska omständigheter och jag kan...

FL: Ja. Lyssna på frågan.

H: Mm.

FL: Dom här dagarna här som jag påstår 10, 11, 12 december 2019, är det då du får den här BQ:n?

H: Vänta. Dagarna?

FL: 10, 11, 12 december 2019.

H: Det kommer jag inte ihåg när jag fick den. Och nu när du ändå pratar om den så kan jag bara säga, jag tror att det var ni som tog den när jag var inne i stan där den försvann och att ni har lagt den där. Det är vad jag tror.

FL: Okej, vi har tagit din telefon från när du var var nånstans?

H: När jag var... fick hjälp och skjuts och hjälp med Ester och var i stan och handlade.

FL: Är det i Hudiksvall eller i Stockholm?

H: Ja i Hudiksvall. Då där den försvann och under mystiska omständigheter dyker upp grävd under huset.

FL: Jag förstår. Och vad är det som får dig att tro det då?

H: Därför den kan inte ha kommit dit på ett annat sätt.

FL: Okej.

H: Helt omöjligt.
Citera
2020-10-14, 12:25
Medlem
wishyouwereheres avatar
en kan upptäcka små saker om KL:s liv i FUP

aktbilaga 365, sida 17
"2018-07-17 Restaurang Bella Vista[/b]
Den 17 juli 2018 är det första datumet där Cecilias och Karins kortköp sammanfaller i tid och plats. Deras kort har använts på restaurang Bella Vista på Fridhemsgatan 62 i Stockholm. Samma datum har båda befunnit sig på Kungsholmen och i området kring Fridhemsplan."
Karins räkning tis 17 juli:
70 kronor 11:15 Kortköp Restaurang Hangcow (Heping) Drottningholmsvägen 21
70 kronor 11:45 Kortköp Restaurang Hangcow (Heping) Drottningholmsvägen 21
70 kronor 13:13 Kortköp RESTAURANG HEPING Hantverkargatan 88
85 kronor 16:08 Kortköp BELLAVISTA Fridhemsgatan 62
85 kronor 18:10 Kortköp BELLAVISTA Fridhemsgatan 62

meny på Bellavista visar ett glas vin snäppet över billigaste kostar 85 kronor, lite fin i kanten?
ska vi gissa att kinakrogarna tar 70 för ett glas?
kl 11 börjar alkoholservering enl lag, kl 11:15 hänger Karin där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in