2020-10-13, 20:38
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Jättefint, MEN inte sjötomt. Då hade det nog snarare stått 12 miljoner minst
Men är det verkligen en sjötomt som Ebba har köpt? Eller strandnära fastighet? Väsentlig skillnad.
2020-10-13, 20:40
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Marielund 4:18 är en tomt är det något du inte förstod då du citerade mig?
Notera tomt på 610 m² utan hus som gick för 2 100 000 kr .

Ebba vill lura till sig 3870 m².

Hur lurar man till sig något när man betalat bra för sig?
2020-10-13, 20:42
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Vi vet ju inte vad som är orsak till!
Jag vet två liknande fall och vad fan ska man göra när det är en idiot som besitter fastigheten?
Låter allt gå åt fanders, ska släkten in med arbete och pengar när idioten är en notorisk skitstövel som tackar ja till hjälp och pengar men vägrar släkt och anhöriga tillträde?
Det slutar gärna så här att släkt och anhöriga bidar sin tid och låter det gå medan att fanskapet gör upp med andra som ett sista djävulskap.

Nu har ju Matz för ett antal år sedan överlåtit sin andel till den här personen, så verkar inte riktigt passa in så bra i din målande beskrivning?

Matz säger ju också att han räknar med att sedan ärva den här personen, så det känns inte som att Matz tror att han ska belåna egendomen och sedan sätta sprätt på pengarna innan han dör...
2020-10-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Men är det verkligen en sjötomt som Ebba har köpt? Eller strandnära fastighet? Väsentlig skillnad.
Ja det är en strandtomt
2020-10-13, 20:43
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Då hade förstås en "hederlig" mäklare sett till att det blev känt att fastigheten var till salu och det hade blivit ett riktigt marknadsvärde.
Men lilla väna nyliberala Ebba ville förstås inte ha konkurrens om fastigheten.

Men det var ju Esbjörn som inte ville blanda in mäklare, han ville spara in på den utgiften.
2020-10-13, 20:43
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Oj...Bedrägerier som renderar i fängelsedomar. Ja menvisst nu ska vi bura in Ebba Busch som har ett legalt kontrakt med en motpart som undertecknat, och där ingen har lurat sig till någonting utan att behöva betala för det - Och * Flämt* alla har kommit undan .
.

Det som jag kan se eventuellt innehålla olaglighet är om mäklaren vilselett mannen med en för låg värdering som denne mäklare borde insett varit för låg, i syfte att Busch skulle få vinning av affären.
2020-10-13, 20:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Men var försäljaren verkligen ensam ägare till kåken, var inte den ärvd av annan släkting ?

Enligt fastighetsregistret var Esbjörn ensam ägare. Det är det som gäller juridiskt.

Eventuella skenuppgörelser inom familjen Bolin är alltså inte köparens problem.
2020-10-13, 20:45
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Men var försäljaren verkligen ensam ägare till kåken, var inte den ärvd av annan släkting ?

Den andra släktingen (Matz) överlät tydligen sin andel till Esbjörn... säger han själv åtminstone, men naturligtvis berättar han inte varför...
2020-10-13, 20:50
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det finns ju hur många exempel på detta som helst:

https://www.dn.se/nyheter/sverige/lurade-gamlingar-minst-21-ganger/

https://kuriren.nu/nyheter/flera-ars-fangelse-i-stor-bedrageridom-nm4997754.aspx

https://ekuriren.se/sm4515373

https://teknikensvarld.se/nyheter/konsument/bilverkstad-lurade-gamling-740-000-kronor-for-service-pa-gammal-volvo-168990/

å precis där, 19:50 fick du en 5;5 markering av mej, gå direkt till dårhuset !
2020-10-13, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Huset ligger dessutom endast ca 30 meter från sjön. Egen brygga.
2020-10-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ytterst tveksamt.

Den här fastigheten är ungefär dubbelt så stor som Esbjörns soptipp och kostar 8 miljoner. Men den har ett toppfräscht hus på hela 186 kvm.

https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-marielund-uppsala-kommun-marielund-457-17035318

Den fastigheten har ett taxeringsvärde som är 3.222.000:-, jämfört med Esbjörns som ligger på 3.493.000:-. Det var väl knappast ditt syfte men det fick snarare det att framstå som om hon gjorde en potentiellt än bättre affär än jag trott.

Var högerpopulisterna på Flashback tycker spelar ingen roll för de rösta på SD. Men KD försöker framstå som ett parti för äldre och då tyckte jag det ser illa ut att tvinga en gamling att genomföra en affär han ångrat.
2020-10-13, 20:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Youholic
Den fastigheten har ett taxeringsvärde som är 3.222.000:-, jämfört med Esbjörns som ligger på 3.493.000:-. Det var väl knappast ditt syfte men det fick snarare det att framstå som om hon gjorde en potentiellt än bättre affär än jag trott.

Var högerpopulisterna på Flashback tycker spelar ingen roll för de rösta på SD. Men KD försöker framstå som ett parti för äldre och då tyckte jag det ser illa ut att tvinga en gamling att genomföra en affär han ångrat.

Jag skulle gissa att det huset har renoverats nyligen utan att taxeringsvärdet följt med. Esbjörns hus har däremot förfallit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in