Citat:
Ursprungligen postat av
Manskahahusvagn
En partiledare för ett parti som normalt anser sig stå för en högre moral än övriga partier anlitar bulvanmäklare som grovt undervärderar fastigheten hon tänker köpa. Gemensamt tvingar de en äldre man med demens att skriva på ett kontrakt mot hans vilja. Det handlar om bedrägerier i mångmiljonklassen. Hur kan det saknas nyhetsvärde?
Jag tror att hon är en bra förebild för många kriminella som inte skulle tveka att både lura av äldre-äldre deras kreditkort, klockor och hus.
Det är inte bara kriminella som ser henne som sin förebild, utan det gör även exempelvis KD- och SD-sympatisörer. De brukar hävda att hon bara följde ”reglerna” när hon lurade denna äldre man.
Jag vill gärna hålla med om att hon följer både lagar och regler, men för mig följer hon varken kristen etik eller moral. Vissa hävdar att dessa är viktiga egenskaper hos en rättskaffens man och kvinna som dessutom säger sig vara kristen, men jag förstår att det inte gäller för de politiska sympatisörer som jag refererade till ovan.